IНТЕРВ'Ю СТАТТI КОЛОНКИ САМООСВІТА КОНТАКТИ
MEGA



Якість продукту – запорука успіху

Кожна людина мріє про затишок в оселі та охайний вигляд двору біля неї. Але сьогодні буває нелегко визначитися із запропонованими послугами та товарами, їх ціною і якістю. Професійними підказками та історією свого успіху з журналом «МЕГА» поділився Володимир Козира – директор ТОВ «ГАРАНТПЛЮСБУД».



ОЛЕКСАНДР КУЗИК, ГЕНЕРАЛЬНИЙ ДИРЕКТОР « ELECTROLUX»:

«Власним виробництвом підтверджуємо, що Україна здатна виробляти якісні технологічні продукти».

Понад 40% пральних машин, вироблених на заводі в Івано-Франківську, компанія сьогодні реалізовує в Україні. 35% івано-франківської техніки йде в Польщу, Чехію і Угорщину, та близько 5% – у Францію, Італію і країни Скандинавії. Про якість та досягнення Івано-Франківського заводу «Electrolux» розповідає генеральний директор Олександр Кузик.

Олександр Грабовський, засновник бренду «Star face family»:

«Розвиток  галузі моди і фешн-індустрії області це напрямок нашої роботи».

ОЛЕКСАНДР КУЗИК, генеральний директор « Electrolux»:

«Власним виробництвом підтверджуємо, що Україна здатна виробляти якісні технологічні продукти».

Понад 40% пральних машин, вироблених на заводі в Івано-Франківську, компанія сьогодні реалізовує в Україні. 35% івано-франківської техніки йде в Польщу, Чехію і Угорщину, та близько 5% – у Францію, Італію і країни Скандинавії. Про якість та досягнення Івано-Франківського заводу «Electrolux» розповідає генеральний директор Олександр Кузик.

У горах, як удома. Нерухомість у Карпатах. Тенденції будівельного ринку.

Все більше українців замість життя в мегаполісі надають перевагу спокійним та затишним містечкам. Серед тих, хто пропонує сучасне комфортне житло в курортному куточку і девелоперська компанія «ПОЛЯРИС». Їхній житловий комплекс під назвою «Крайобраз» розташований у карпатському містечку Яремче.  Про тенденції в нерухомості, попит на будівельному ринку, привабливість та переваги житла в кліматичному курорті Прикарпаття розповіла СEO компанії Оксана Ціхоцька.



НОВІ ПРАВИЛА РЕЄСТРАЦІЇ НЕРУХОМОСТІ

« Я вважаю, що це дуже рішучий та прогресивний крок, адже, як показує практика країн  ЄС,  відкриття реєстру - це найкращий запобіжник шахрайству з майном громадян.»

Керуючий партнер юридичної компанії «LEGIS VIRTUS» про  особливості реєстрації нерухомості за спрощеною процедурою.

З 1 січня 2016 року в Україні набув чинності Закон України «Про внесення змін до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» та деяких інших законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень з державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень». Вікторе, розкажіть, будь ласка, про основні нововведення у сфері державної реєстрації прав на нерухоме майно, які почали діяти згідно з цим Законом?

Перш за все, не передбачається видача такого документа, як "Свідоцтво про право власності на нерухоме майно", факт володіння нерухомістю буде підтверджуватися рішенням державного реєстратора про реєстрацію права на нерухоме майно, яке буде оформлятися в електронному вигляді.

Вся інформація про зареєстровані права на нерухоме майно та їх обтяження, що міститься у Державному реєстрі прав буде відкритою та загальнодоступною. Вже не потрібно йти до державного реєстратора та стояти в чергах, достатньо тільки за допомогою електронного сервісу на сайті Міністерства юстиції України замовити необхідну інформацію з реєстру в електронному вигляді. Весь процес займе не більше п’яти хвилин. Сервіс передбачає нескладну реєстрацію, після проходження якої ви зможете зайти у свій персональний кабінет та отримати інформаційну довідку з реєстру. За отримання такої послуги потрібно буде внести встановлену законом плату у розмірі 17 гривень.

Невже не передбачена видача жодного паперового документа?

За бажанням заявника можна одержати інформацію з реєстру у паперовій формі у державного реєстратора, заплативши 34 гривні. Така інформація буде надрукована на аркушах паперу форматом А4 без використання спеціальних бланків, без підпису та печатки державного реєстратора. При цьому інформація з реєстру, отримана в електронній чи паперовій формі, має однакову юридичну силу.

Ці нововведення покликані мінімізувати рівень корупції та бюрократії, шляхом обмеження безпосереднього контакту  з чиновниками, які здійснюють державну реєстрацію, покращити якість та швидкість надання адміністративної послуги.

Що ж стосується правовстановлюючих документів, таких як цивільно-правові договори, свідоцтва про право на спадщину, рішення судів тощо, на підставі яких відбувається реєстрація, то оригінали таких документів, після їх сканування, повертаються заявникам, а їх скановані копії будуть зберігатися у реєстрі.

Варто відмітити, що заява про державну реєстрацію прав та необхідні документи також можуть бути подані в електронній формі.

Я вважаю, що це дуже рішучий та прогресивний крок у процесі спрощення доступу до процесу отримання адміністративних послуг.

Які ще зміни, на Вашу думку, варто відмітити? 

Не можна не згадати про те, що збільшено коло суб’єктів, які мають право проводити державну реєстрацію прав на нерухоме майно. Ви можете звернутися за отриманням такої послуги до державних реєстраторів, які будуть працювати у виконавчих органах сільських, селищних та міських рад, у районних державних адміністраціях, а також до нотаріусів.

Виконавчі комітети місцевих рад будуть здійснювати реєстрацію за умови, що про це прийме рішення відповідна місцева рада. Однак, коли відповідні рішення будуть прийняті і органи місцевого самоврядування почнуть виконувати реєстраційні функції, невідомо. На даний час залишається відкритим і питання, наскільки виконкоми та місцеві державні адміністрації готові до здійснення таких повноважень.

А як саме розширилися повноваження нотаріусів у сфері державної реєстрації?

До 1 січня 2016 року нотаріуси проводили реєстраційні дії щодо нерухомості лише за результатами посвідчених ними правочинів. Відтепер нотаріуси отримали права повноцінного державного реєстратора та можуть здійснювати державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень без вчинення нотаріальної дії щодо такого майна та незалежно від його місцезнаходження.

Це досить зручно, оскільки дозволить пришвидшити процес реєстрації та надасть можливість громадянам самостійно вирішувати, куди звернутися для проведення державної реєстрації, що створює доступність та одночасно підвищує якість надання такої послуги. Передання нотаріусам повного обсягу послуг з реєстрації зближує законодавство України з законодавством більшості європейських країн, де нотаріус має широкі повноваження у сфері державної реєстрації.

Багатьох цікавить питання, що буде з об’єктами нерухомості, інформація про які не внесена до Державного реєстру?

Державний реєстр нерухомості почав діяти з 1 січня 2013 року і, якщо до цієї дати нерухомість не змінювала свого власника або особа не вносила такі відомості через реєстраційну службу, то в реєстрі такого об’єкта немає. Власникам нерухомості, які не мають наміру її відчужувати, вносити зараз дані до реєстру не обов’язково, оскільки всі документи на право власності є дійсними, якщо вони відповідають вимогам законодавства, яке діяло на момент їх видачі. Тому, хвилюватися не варто, але для того, щоб в майбутньому розпорядитися своєю нерухомістю, внести інформацію до реєстру все таки прийдеться.

В яку суму обійдеться проведення державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень?

Відтепер сума адміністративного збору залежить від виду послуги та строку її надання. Для прикладу, за державну реєстрацію права власності на нерухоме майно справляється адміністративний збір у розмірі 0,1 мінімальної заробітної плати (137,8 гривень). При цьому строк реєстрації складає не більше 5 робочих днів. Строки обираються заявником за бажанням. За прискорену реєстрацію своїх прав на нерухомість (протягом 2-х робочих днів) доведеться сплатити у десять разів більше - одну мінімальну заробітну плату (1378 гривень). Якщо вам потрібно зареєструвати право власності протягом 2 годин, то це коштуватиме вам 5 мінімальних заробітних плат (6890 гривень).  

Варто також звернути увагу, що в новій редакції закону більш детально перераховано коло суб’єктів, які звільняються від сплати адміністративного збору.

Як Ви вважаєте, наскільки доцільним є прийняття вище зазначених змін?

Так склалося, що в Україні органи юстиції виконують не притаманні їм функції реєстрації. Тому, однією із основних ідей вказаних змін є децентралізація повноважень з державної реєстрації, тобто передача цих функції на місця, а за Міністерством юстиції та його територіальними органами залишаються повноваження з контролю за проведенням такої реєстрації, а також розгляду скарг на рішення, дії чи бездіяльність державних реєстраторів.

Загалом, всі ці зміни на краще, проте є і ряд ризиків та проблем, з якими можна буде зіткнутися найближчим часом. Перше,  це те, що широкий доступ до реєстру може призвести до уповільнення його роботи. Друге , робота в реєстрах потребує тривалого навчання, тому не підготовлені належним чином користувачі можуть наробити помилок, вирішення яких потребуватиме додаткового часу та зусиль.

Підсумовуючи інформацію, що можете сказати про реакцію людей на такі зміни?

Хочу зазначити, зміни, які ведуть до чогось нового та незвичного, викликають у людей підозри та недовіру, проте ризики існували і в системі, яка існувала донедавна.

Але відкриття реєстру, як показує практика країн Європейського Союзу, - це найкращий запобіжник шахрайству з майном громадян. Якщо реєстр закритий, то будь-які шахраї нескладними способами можуть позбавити вас нерухомості. Коли ви в режимі онлайн можете побачити, що на вас зареєстровано, то виконати підробку документів майже неможливо, хоча сумніви у надійності електронних баз даних все ж виникають. Разом з тим, власник може в будь-який момент зробити запит до державного реєстратора та отримати інформацію про осіб, які цікавилися інформацією про зареєстровані права на нерухоме майно, що йому належить.

 

Журналіст: Христина Михайлович

Фото: Сергій Бобик (Art Photo)










ПОШУК ПО ДАТІ