IНТЕРВ'Ю СТАТТI КОЛОНКИ САМООСВІТА КОНТАКТИ
MEGA



Івано-Франківськ – місто для бізнесу. Рейтинги та досягнення міста

Для кожної людини рідне місто, в якому ми народилися,  працюємо, у якому проходить наше життя, – найкращеВ даний час у Івано-Франківську проживає понад чверть мільйона мешканців. У сьогоднішньому глобалізованому світі час не стоїть на місці, тому, яким же є місто Франкове порівняно з іншими обласними центрами України, чи йде воно в ногу з часом, чи не загубилося на периферії суспільного розвитку і яким може стати завтра? Ми маємо слушну нагоду поспілкуватися з Оленою Блінніковою, очільником Головного управління статистики в Івано-Франківській області, установи, яка володіє багатогранною інформацією щодо показників розвитку економіки та соціальної сфери як  регіону, його територіальних складових, так і країни в цілому. Олена Бліннікова є постійним членом робочої групи облдержадміністрації з підготовки програми соціально-економічного та культурного розвитку областіщо визначає наш подальший поступ вперед, а це і підвищення рівня та якості життя населення, конкурентоспроможності сфери виробництва та послуг, ефективності управління життєдіяльністю. 

МАГІЧНА ГУЦУЛЯНДІЯ

Про вплив світових трендів на створення нових туристичних продуктів Яремчанщини розповідає керівник групи компаній туристичного сервісу «100 стежин» Сергій ВОЛОШИН.

НАША АМБІЦІЯ - ФОРМУВАТИ МАЙБУТНЄ

«Молоді люди ідуть звідси, і якщо ми не придумаємо якісь стримуючі фактори і не запропонуємо їм, як реалізувати себе на місці, то будемо ще більше відставати в розвитку від інших міст» - Юрій ФИЛЮК, підприємець-ресторатор, керівник компанії «23 ресторани», співзасновник платформи «Тепле Місто» про нові проекти на міжнародному рівні та перспективи Івано-Франківська.

ЛІДЕР УКРАЇНСЬКОГО РИНКУ: «КАРПАТСМОЛИ»

В м. Калуші на Івано-Франківщині є сучасне високотехнологічне підприємство «КАРПАТСМОЛИ», яке спеціалізується на виготовленні карбамідо-формальдегідних та меламінових смол, що «в’яжуть» плити типу OSB, деревостружкові, деревоволокнисті плити й фанеру різної щільності, які ми використовуємо як у меблевій промисловості, так і у широкому спектрі внутрішніх та зовнішніх робіт під час ремонту.

«LA TOUR»: ДАВАЙТЕ ПОДОРОЖУВАТИ РАЗОМ!

«Наш світ на стільки великий, прекрасний, різноманітний і цікавий, що було би злочином сидіти вдома і не бачити всієї його цінності та краси. Потрібно відчувати подих пустель чи бриз океанів, милуватися краєвидами з вершин гір або з висоти польоту повітряних куль, пірнати з аквалангом, вивчати стародавні розвалини, куштувати страви всіх кухонь світу і просто божеволіти від щастя що ти живеш і подорожуєш!» - у цих словах стиль життя директора «Туристичної компанії «LATOUR» - Людмили Дубей.

МИХАЙЛО КРІКУНОВ: «ОСВІТА – ЦЕ ЗМІНА ПОВЕДІНКИ»

МИХАЙЛО КРІКУНОВ: «ОСВІТА – ЦЕ ЗМІНА ПОВЕДІНКИ»

МИХАЙЛО КРІКУНОВ

Дипломований маркетолог (Chartered Institute of Marketing, UK, 1999), Ph.D.

Експерт Громадської Школи Бізнесу

В даний час, декан Київської бізнес-школи, декан Бізнес школи Американського університету України, голова правління Clust-ua - першого українського агентства кластерного розвитку.

Викладач, тренер, дослідник, консультант з управління та маркетингу, топ-менеджер, науковий співробітник International Economic Development Council (Вашингтон, США); візітінг-професор університету Нью-Брансвік, Канада і Варшавського університету ім. Януша Корчака, Польща. Член Міжнародної асоціації лідерства, США, член Британського товариства маркетингових досліджень.

 

У Михайла Крікунова більше двадцяти років досвіду активного викладання, досліджень, бізнес-консультування та тренінгів у галузі маркетингу та менеджменту, адміністрування в галузі бізнес-освіти та бізнесу. А сьогодні він ділиться думками про бізнес, освіту та соціальну відповідальність.

– Михайле, коли Ви стали викладачем?
– Технічно – під час навчання в аспірантурі, де це входило в обов’язкову програму. Пізніше читав спецдисципліни в Інституті підвищення кваліфікації спеціалістів і дійшов до того часу,коли викладання почало займати все більше місця у моєму житті. З 1992 року читав у жахливому режимі – по 26 і більше годин в тиждень. А через деякий час почав вести тренінги, МВА, авторські програми. По правді кажучи, я викладаю вже… хто зна скільки.

– А чому саме бізнес-дисципліни?
– Інститут, в якому я працював, обслуговував велику і могутню галузь ядерної енергетики. Зрештою, ми відчували, що ринок скоро «рухне» і потрібно вигадувати щось нове. Нам з колегою, який пізніше став моїм керівником, прийшла в голову цікава думка – створити інститут, який би орієнтувався не на підвищення кваліфікації спеціалістів, а на студентів. Ми запрошували багатьох експертів, які допомагали нам визначитися, чим зрештою хочемо займатися. Одного разу до нас приїхав Олександр Козлов з Інституту кон’юнктури в Москві, від якого ми вперше почули слова «маркетинг» та «менеджмент». Ми були в захваті. Це повністю відповідало тому, до чого йшли. І тільки тоді я зрозумів, що, виявляється, мене в моєму вузі готували до управління та менеджменту. Було дуже смішно, коли ми з коллегою «ділили» дисципліни. Обидва хотіли читати менеджмент. Мені «дістався» маркетинг. Тоді я занурився у маркетинг з головою і в результаті підготував 11 власних курсів, пройшов безліч стажувань із американською професурою, почав займатися маркетингом практично. І, що важливо, саме в маркетингу я знайшов все те, що мене коли-небудь цікавило. Пізніше я навіть завершив Чартерний інститут маркетингу (Великобританія) і став сертифікованим маркетологом. А де маркетинг – там і управління. Я став топ-менеджером, зайнявся самостійно управлінням. Відтоді ні дня, ні хвилини не шкодую про свій вибір. Це все дуже цікаво і заставляє рухатися та розвиватися.

– Ви пишаєтеся своїми студентами?
– Звісно. З багатьма дружу сім’ями. Колосальна їх кількість зробили феноменальні кар’єри. Розумієте, якщо йдеться про навчання підприємців, обидві сторони вчаться одночасно – і студенти, і викладачі. У мене ціль – відкрити двері. У них – увійти. І якщо ні я, ні вони не робитимуть жодних зусиль, результату жодного не буде.

– А Ви в кого вчитеся?
– У цілого світу (ред. – сміється). У будь-якого колеги, студента чи просто співрозмовника, з яким пощастило мати справи – кожен для тебе є вчителем. У мене такий реальний досвід спілкування та навчання розпочався після контакту з Теодором Левіттом, від якого отримав право на переклад найбільш відомої статті «Маркетингова короткозорість». Ми з ним багато спілкувалися і я феноменально багато навчився. За кожним з моїх колег – безцінний досвід, яким вони щедро діляться. Будь-яка людина з бізнесу – теж вчитель, бо в нього свій досвід, яким би він не був. Ти робиш щодо кожного певні висновки і сам ними користуєшся. Також я все життя дуже багато читаю. Єдине, що зараз змінилося, – у мене різко скоротилося читання художньої літератури, а от професійної літератури стало дуже-дуже багато.

– А що можете порадити до читання нашим учасникам? Якийсь літературний мастгев від Михайла Крікунова?
– Щодо теми стратегічного маркетингу – раджу все Малкольма Гледуелла та Марті Нємейєра. Все в них написано правильно і доступно. Їх книжки перекладені і є в багатьох книгарнях. Це маленькі, але дуже корисні книги.

– Ви у вітчизняній бізнес-освіті майже від початку її заснування. Як гадаєте, яке в неї майбутнє?
– Воно є і буде – це перше, що можу сказати. Той бізнес, який не вчиться і не змінюється, він не має майбутнього. А що таке освіта? Це ніколи не диплом, не сертифікат. Навчитися – це не означає повісити на стіну гарний листок у гарній рамці. Навчитися – це змінити свою поведінку у більш продуктивний бік. І це найголовніше. Якщо людина вперто ходить з одного семінару на інший і не змінює свого ставлення до роботи чи інших людей, то вона не вчиться абсолютно нічого…

– А український бізнес загалом розвивається?
– Так, обов’язково. Але дивитися слід на ті компанії, які роблять щось нове. У нас чомусь є така дурна звичка – вважати кілька компаній, які «засвітилися» відношенням до влади чи мають більше грошей на рекламу, найкращім бізнесом. Ні, нічого подібного, успішного бізнесу набагато більше. Маленька деталь – кількість українських стартапів зараз у світі стає вже настільки значним, що в Європі повз них не пройдеш. Наші компанії вже закордоном конкурують з місцевим бізнесом. І це конкретна ознака розвитку бізнесу. Розумієте, економіка розвивається не тоді, коли всім добре. Якщо економіка ринкова і споживач завжди змінює свої пріоритети – хтось обов’язково буде «помирати». Як будь-що живе.

– Чому тема маркетингу зараз актуальна?
– Значення маркетингу зараз вийшло за рамки… маркетингу. Компанії перестали конкурувати між собою окремими маркетинговими рішеннями – рекламою, упаковкою, ціною, а цілою бізнес-моделлю. Все те, що робить бізнес, повинно підкорятися основній цілі – задоволення потреби та створення цінності для споживача. Тільки в цьому випадку бізнес починає адаптовуватися до зовнішнього середовища і конкурувати.

– Яка сьогодні місія українського підприємця?
– Це дуже загальне питання, бо зараз немає єдиного поняття українського підприємця. Всі різні і в кожного своя місія. Якщо спробувати узагальнювати, я би звернувся до нас всіх, до того, що стоїть перед нами всіма. Українські підприємці – це частина суспільства. Вони ініційовують Майдани, вони роблять більшість змін. Підприємці є агентами змін, вони не  можуть миритися з існуючим станом речей. Їм потрібно вже і зараз. Вони повинні зараз бути ефективними, тут реалізовувати той світ, який їх більше задовольняє. З цієї точки зору ми всі повинні стати українськими підприємцями. Це стосується людей будь-яких сфер. Підприємництво як формування нового, незалежно від того, чи це стосується бізнесу, науки, культури, соціального досвіду, воно зароджується і розвивається однаковими методами та процесами. Якщо ми хочемо бути країною, політичною нацією, яку поважають у світі, нам потрібно відкрити всі двері для бізнесу. І проявляти підприємництво набагато активніше, ніж зараз. Наше суспільство занадто довго залишається бути пострадянським. Коли люди лежать і чекають допомоги з боку держави і не проявляють жодних зусиль для того, щоб допомогти собі самі. Бачу місію підприємців у тому, що вони повинні заразити цим духом суспільство і просякнути ним всю країну.

 










ПОШУК ПО ДАТІ