IНТЕРВ'Ю СТАТТI КОЛОНКИ САМООСВІТА КОНТАКТИ
MEGA



IT-ринок області

Наталя МУХІТДІНОВА, керівник департаменту компанії Eleks, про розвиток та проблеми ІТ-галузі Івано-Франківської області.



Що буде з договорами дарування та оформлення спадщини?

Останніми тижнями у засобах масової інформації усі переглядають повідомлення з приводу того, що українці з 1 листопада поточного року фактично не зможуть вступити у спадок або оформити угоду договору дарування, оскільки відбулися зміни у порядку оцінки дарованого майна та майна, яке передається у спадок. Ситуацію коментує приватний нотаріус Мар’яна Дзера.

Kia Sportage – безумовний лідер автомобільного ринку України

За результатами продажів нових автомобілів в Україні кросовер Kia Sportage у черговий раз став абсо- лютним лідером продажів та бренд Kia увійшов до трійки лідерів. Асоціація автовиробників України «УкрАвтопром» підбила підсумки продажів нових автомобілів Кросо- вер Kia Sportage став по-справж- ньому народним автомобілем за результатами продажів у 2016 році. Оптимальне співвідношення споживацьких якостей, багатого ви- бору моторів та трансмісій, а також конкурентної ціни дозволило Kia Sportage здобути звання «Кросовер року в Україні 2017». Генеральний директор ПРАТ «Івано-Франківськ-Авто» Ігор НОВІК розповів нам детальніше про переваги бренду КІА.

ФОП чи ТОВ? Що обрати?

Вибір організаційно-правової форми господарювання та системи оподаткування є важливим етапом створення прибуткового і стабільного бізнесу. Це рішення вимагає проведення порівняльного аналізу ефективності різних форм організації бізнесу, відповідності цієї форми обраним цілям і стратегії розвитку підприємства в тій чи іншій сфері діяльності. Що необхідно враховувати та пам’ятати в такій ситуації журналу «МЕГА» розповіла Оксана Шевадуцька – CAP, АССА ДипІФР, керівник аутсорсингової компанії «Ваш бухгалтер».

Українські розробники змінюють уявлення про традиційні АЗК. Інновації в сфері торгівлі нафтопродуктами. Розумні АЗК.

У той час як провідні країни світу активно обговорюють четверту промислову революцію, та не тільки обговорюють, а і творять її, більшість українських компаній, на жаль, продовжують стояти на місці, не встигаючи за стрімким розвитком інновацій у світі, відповідно, втрачаючи сотні тисяч доларів потенційної вигоди. Україна у глобальному рейтингу інноваційності Global Innovation Index у 2017 роціпосіла 50 місце.



МИХАЙЛО КРІКУНОВ: «ОСВІТА – ЦЕ ЗМІНА ПОВЕДІНКИ»

МИХАЙЛО КРІКУНОВ: «ОСВІТА – ЦЕ ЗМІНА ПОВЕДІНКИ»

МИХАЙЛО КРІКУНОВ

Дипломований маркетолог (Chartered Institute of Marketing, UK, 1999), Ph.D.

Експерт Громадської Школи Бізнесу

В даний час, декан Київської бізнес-школи, декан Бізнес школи Американського університету України, голова правління Clust-ua - першого українського агентства кластерного розвитку.

Викладач, тренер, дослідник, консультант з управління та маркетингу, топ-менеджер, науковий співробітник International Economic Development Council (Вашингтон, США); візітінг-професор університету Нью-Брансвік, Канада і Варшавського університету ім. Януша Корчака, Польща. Член Міжнародної асоціації лідерства, США, член Британського товариства маркетингових досліджень.

 

У Михайла Крікунова більше двадцяти років досвіду активного викладання, досліджень, бізнес-консультування та тренінгів у галузі маркетингу та менеджменту, адміністрування в галузі бізнес-освіти та бізнесу. А сьогодні він ділиться думками про бізнес, освіту та соціальну відповідальність.

– Михайле, коли Ви стали викладачем?
– Технічно – під час навчання в аспірантурі, де це входило в обов’язкову програму. Пізніше читав спецдисципліни в Інституті підвищення кваліфікації спеціалістів і дійшов до того часу,коли викладання почало займати все більше місця у моєму житті. З 1992 року читав у жахливому режимі – по 26 і більше годин в тиждень. А через деякий час почав вести тренінги, МВА, авторські програми. По правді кажучи, я викладаю вже… хто зна скільки.

– А чому саме бізнес-дисципліни?
– Інститут, в якому я працював, обслуговував велику і могутню галузь ядерної енергетики. Зрештою, ми відчували, що ринок скоро «рухне» і потрібно вигадувати щось нове. Нам з колегою, який пізніше став моїм керівником, прийшла в голову цікава думка – створити інститут, який би орієнтувався не на підвищення кваліфікації спеціалістів, а на студентів. Ми запрошували багатьох експертів, які допомагали нам визначитися, чим зрештою хочемо займатися. Одного разу до нас приїхав Олександр Козлов з Інституту кон’юнктури в Москві, від якого ми вперше почули слова «маркетинг» та «менеджмент». Ми були в захваті. Це повністю відповідало тому, до чого йшли. І тільки тоді я зрозумів, що, виявляється, мене в моєму вузі готували до управління та менеджменту. Було дуже смішно, коли ми з коллегою «ділили» дисципліни. Обидва хотіли читати менеджмент. Мені «дістався» маркетинг. Тоді я занурився у маркетинг з головою і в результаті підготував 11 власних курсів, пройшов безліч стажувань із американською професурою, почав займатися маркетингом практично. І, що важливо, саме в маркетингу я знайшов все те, що мене коли-небудь цікавило. Пізніше я навіть завершив Чартерний інститут маркетингу (Великобританія) і став сертифікованим маркетологом. А де маркетинг – там і управління. Я став топ-менеджером, зайнявся самостійно управлінням. Відтоді ні дня, ні хвилини не шкодую про свій вибір. Це все дуже цікаво і заставляє рухатися та розвиватися.

– Ви пишаєтеся своїми студентами?
– Звісно. З багатьма дружу сім’ями. Колосальна їх кількість зробили феноменальні кар’єри. Розумієте, якщо йдеться про навчання підприємців, обидві сторони вчаться одночасно – і студенти, і викладачі. У мене ціль – відкрити двері. У них – увійти. І якщо ні я, ні вони не робитимуть жодних зусиль, результату жодного не буде.

– А Ви в кого вчитеся?
– У цілого світу (ред. – сміється). У будь-якого колеги, студента чи просто співрозмовника, з яким пощастило мати справи – кожен для тебе є вчителем. У мене такий реальний досвід спілкування та навчання розпочався після контакту з Теодором Левіттом, від якого отримав право на переклад найбільш відомої статті «Маркетингова короткозорість». Ми з ним багато спілкувалися і я феноменально багато навчився. За кожним з моїх колег – безцінний досвід, яким вони щедро діляться. Будь-яка людина з бізнесу – теж вчитель, бо в нього свій досвід, яким би він не був. Ти робиш щодо кожного певні висновки і сам ними користуєшся. Також я все життя дуже багато читаю. Єдине, що зараз змінилося, – у мене різко скоротилося читання художньої літератури, а от професійної літератури стало дуже-дуже багато.

– А що можете порадити до читання нашим учасникам? Якийсь літературний мастгев від Михайла Крікунова?
– Щодо теми стратегічного маркетингу – раджу все Малкольма Гледуелла та Марті Нємейєра. Все в них написано правильно і доступно. Їх книжки перекладені і є в багатьох книгарнях. Це маленькі, але дуже корисні книги.

– Ви у вітчизняній бізнес-освіті майже від початку її заснування. Як гадаєте, яке в неї майбутнє?
– Воно є і буде – це перше, що можу сказати. Той бізнес, який не вчиться і не змінюється, він не має майбутнього. А що таке освіта? Це ніколи не диплом, не сертифікат. Навчитися – це не означає повісити на стіну гарний листок у гарній рамці. Навчитися – це змінити свою поведінку у більш продуктивний бік. І це найголовніше. Якщо людина вперто ходить з одного семінару на інший і не змінює свого ставлення до роботи чи інших людей, то вона не вчиться абсолютно нічого…

– А український бізнес загалом розвивається?
– Так, обов’язково. Але дивитися слід на ті компанії, які роблять щось нове. У нас чомусь є така дурна звичка – вважати кілька компаній, які «засвітилися» відношенням до влади чи мають більше грошей на рекламу, найкращім бізнесом. Ні, нічого подібного, успішного бізнесу набагато більше. Маленька деталь – кількість українських стартапів зараз у світі стає вже настільки значним, що в Європі повз них не пройдеш. Наші компанії вже закордоном конкурують з місцевим бізнесом. І це конкретна ознака розвитку бізнесу. Розумієте, економіка розвивається не тоді, коли всім добре. Якщо економіка ринкова і споживач завжди змінює свої пріоритети – хтось обов’язково буде «помирати». Як будь-що живе.

– Чому тема маркетингу зараз актуальна?
– Значення маркетингу зараз вийшло за рамки… маркетингу. Компанії перестали конкурувати між собою окремими маркетинговими рішеннями – рекламою, упаковкою, ціною, а цілою бізнес-моделлю. Все те, що робить бізнес, повинно підкорятися основній цілі – задоволення потреби та створення цінності для споживача. Тільки в цьому випадку бізнес починає адаптовуватися до зовнішнього середовища і конкурувати.

– Яка сьогодні місія українського підприємця?
– Це дуже загальне питання, бо зараз немає єдиного поняття українського підприємця. Всі різні і в кожного своя місія. Якщо спробувати узагальнювати, я би звернувся до нас всіх, до того, що стоїть перед нами всіма. Українські підприємці – це частина суспільства. Вони ініційовують Майдани, вони роблять більшість змін. Підприємці є агентами змін, вони не  можуть миритися з існуючим станом речей. Їм потрібно вже і зараз. Вони повинні зараз бути ефективними, тут реалізовувати той світ, який їх більше задовольняє. З цієї точки зору ми всі повинні стати українськими підприємцями. Це стосується людей будь-яких сфер. Підприємництво як формування нового, незалежно від того, чи це стосується бізнесу, науки, культури, соціального досвіду, воно зароджується і розвивається однаковими методами та процесами. Якщо ми хочемо бути країною, політичною нацією, яку поважають у світі, нам потрібно відкрити всі двері для бізнесу. І проявляти підприємництво набагато активніше, ніж зараз. Наше суспільство занадто довго залишається бути пострадянським. Коли люди лежать і чекають допомоги з боку держави і не проявляють жодних зусиль для того, щоб допомогти собі самі. Бачу місію підприємців у тому, що вони повинні заразити цим духом суспільство і просякнути ним всю країну.

 










ПОШУК ПО ДАТІ