IНТЕРВ'Ю СТАТТI КОЛОНКИ САМООСВІТА КОНТАКТИ
MEGA



IT-ринок області

Наталя МУХІТДІНОВА, керівник департаменту компанії Eleks, про розвиток та проблеми ІТ-галузі Івано-Франківської області.



Що буде з договорами дарування та оформлення спадщини?

Останніми тижнями у засобах масової інформації усі переглядають повідомлення з приводу того, що українці з 1 листопада поточного року фактично не зможуть вступити у спадок або оформити угоду договору дарування, оскільки відбулися зміни у порядку оцінки дарованого майна та майна, яке передається у спадок. Ситуацію коментує приватний нотаріус Мар’яна Дзера.

Kia Sportage – безумовний лідер автомобільного ринку України

За результатами продажів нових автомобілів в Україні кросовер Kia Sportage у черговий раз став абсо- лютним лідером продажів та бренд Kia увійшов до трійки лідерів. Асоціація автовиробників України «УкрАвтопром» підбила підсумки продажів нових автомобілів Кросо- вер Kia Sportage став по-справж- ньому народним автомобілем за результатами продажів у 2016 році. Оптимальне співвідношення споживацьких якостей, багатого ви- бору моторів та трансмісій, а також конкурентної ціни дозволило Kia Sportage здобути звання «Кросовер року в Україні 2017». Генеральний директор ПРАТ «Івано-Франківськ-Авто» Ігор НОВІК розповів нам детальніше про переваги бренду КІА.

ФОП чи ТОВ? Що обрати?

Вибір організаційно-правової форми господарювання та системи оподаткування є важливим етапом створення прибуткового і стабільного бізнесу. Це рішення вимагає проведення порівняльного аналізу ефективності різних форм організації бізнесу, відповідності цієї форми обраним цілям і стратегії розвитку підприємства в тій чи іншій сфері діяльності. Що необхідно враховувати та пам’ятати в такій ситуації журналу «МЕГА» розповіла Оксана Шевадуцька – CAP, АССА ДипІФР, керівник аутсорсингової компанії «Ваш бухгалтер».

Українські розробники змінюють уявлення про традиційні АЗК. Інновації в сфері торгівлі нафтопродуктами. Розумні АЗК.

У той час як провідні країни світу активно обговорюють четверту промислову революцію, та не тільки обговорюють, а і творять її, більшість українських компаній, на жаль, продовжують стояти на місці, не встигаючи за стрімким розвитком інновацій у світі, відповідно, втрачаючи сотні тисяч доларів потенційної вигоди. Україна у глобальному рейтингу інноваційності Global Innovation Index у 2017 роціпосіла 50 місце.



Витримка – запорука успішності на ринку Польщі та ЄС

Багато з тих, хто мав наміри започаткувати свій бізнес у Польщі, стали «жертвами» реклами та компаній, які пропонували легку бізнес-міграцію до цієї країни. Вся інформація, переважно, зводилась до того, щоб оплатити послуги реєстрації компанії. Зрідка хто міг розказати про оподаткування, про подання звітності, про
обов’язкові оплати, про традиції ведення бізнесу та ментальність поляків і т.п.

З нашого трирічного досвіду можу сказати, що традиції конкуренції та ведення бізнесу в сегменті малих та середніх компаній у Польщі суттєво відрізняються від українських. У будь-якому випадку виходити на ринок ЄС через Польщу не те що можна, а й треба - це найзручніший та найоптимальніший спосіб. Головне – бути добре поінформованим. 

Слід пам’ятати наступне:
- Для ведення торговельної діяльності Ви маєте бути платником ПДВ. А це означає, що ви зобов’язані подавати щоквартальну звітність, незалежно від того, чи ведете Ви діяльність. Це платні послуги.
- Обов’язково маєте подавати річну звітність, незалежно, чи ведете Ви діяльність. Це також платні послуги.
- Хочете змінити власників компанії, змінити адресу чи навіть види діяльності – готуйтесь викласти від 100 до 500 євро. Необхідно зібрати збори учасників, внести зміни до статуту та зареєструвати зміни в судовому реєстрі.
- Відсутність хабарів, але високі податки. Щоб отримати дивіденди, Вам необхідно буде сплатити до 38%. Є шляхи оптимізації, але вони недієві для малих оборотів.
Тут Вам можуть бути в пригоді українські ФОПи.
- У Польщі все працює за принципом черги. Ви не зареєструєтесь та не отримаєте якоїсь послуги, не почекавши певний час. Це означає, що швидко почати бізнес у Польщі Вам не вдасться, які б «казочки» Вам не розповідали. Так, щоб отримати статус платника ПДВ , треба почекати до 30 днів (законодавчо), щоб отримати елементарну консультацію у саме польських юриста чи бухгалтера – не менше 3 дні.
Поради стосовно продажу товарів.
- У першу чергу треба забути про високу маржу, особливо якщо Ви будете продавати ці товари посередникам.
- Для роботи з будь-якими торговими мережами та оптовиками необхідно мати сертифікати відповідності Ваших товарів нормам ЄС. Покупці в районах та окремі магазини у Вас цього можуть і не спитати, бо для них головним є низька ціна і можливість відтермінування. Вартість сертифікації коливається від 500 євро (якщо
самостійно) до 10000 євро. Все залежить від товару. Хоча законодавство не вимагає оформляти ці сертифікати, переважно достатньо сертифіката походження товару.
- Якщо продаватимете на території Польщі, то при розмитненні Ви змушені оплатити ПДВ.

- Не шкодувати кошти на перевірку ділової репутації та фінансового стану Ваших партнерів.

- Не боятись аутсорсингу. Ми допомагаємо спростити ведення торгівлі, яку Ви можете здійснювти з території України:
1. Аутсорсингова бухгалтерія з україномовною підтримкою в Україні;
2. Сертифікація товарів без виїзду за кордон України;
3. Аутсорсинговий склад, який може приймати, зберігати та обробляти будь-які вантажі: від однієї коробки чи палети, а також за Вашим замовленням відправляти клієнтам окремі одиниці товару.
4. Польський телефонний бізнес-номер, який можна встановити в офісі в Україні.
Поради стосовно послуг:
- При встановленні ціни на послуги слід пам’ятати, що Вам необхідно буде сплатити ПДВ - 23% (переважно, але може бути і нижче) та податок на прибуток - 19%. При
наданні послуг збільшити витратну частину складно, бо польські податківці завжди розглядають суть операції і можуть донарахувати Вам податок на прибуток.
- Деякі види послуг вимагають ліцензування.
- Деякі види послуг вимагають наявності кваліфікованого персоналу, що має бути підтверджено польськими сертифікатами
Проаналізувавши ринки Польщі та ЄС, можна з впевненістю констатувати, що продавати можна будь- які товари, що мають нижчу ціну і сертифікати відповідності європейським нормам якості. Саме відсутність таких сертифікатів гальмує експорт української продукції. Оформити такий документ – дороге задоволення, початкова
ціна від 5000 у.о. Також іноземні компанії нарікають, що українські компанії не завжди можуть забезпечити безперебійне постачання та стабільну якість.
Але якщо Ви не боїтесь труднощів і вирішили стати європейським підприємцем, спершу варто зробити ряд важливих кроків:
- Провести маркетингове дослідження стосовно попиту на Вашу продукцію. Його можна замовити, а можна зробити самостійно, щоб мати уяву про попит.
- Вивчити національні уподобання споживачів.
- Визначитись, яким каналом продаж Ви плануєте йти:
1. В2В – мінімальні затрати, низькі та швидкі заробітки, постійна загроза втрати оптового покупця, наявність польських сертифікатів якості.
2. В2С – високі затрати на просування товару, стабільні та вищі заробітки, інколи сертифікатів навіть не питають.
- Вірно розрахувати у бізнес-плані точку беззбитковості та врахувати всі можливі витрати з запасом.
- Дізнатись, які саме обов’язкові документи, крім сертифіката походження, на продукцію, що дасть змогу продавати на території Польщі та ЄС. Таку інформацію можна отримати у митних брокерів або консультантів чи у юристів.

Слід врахувати, що будь - яка інформація у Польщі платна.
- Переважно крупні оптовики чи рітейлери захочуть від Вас сертифікат підтвердження якості продукції, який видається виробнику продукції. Сертифікацією займаються спеціалізовані компанії та відповідні лабораторії, які розкидані по всьому ЄС. Процедура достатньо індивідуальна, бо крім опису товару та зразків, можуть вимагати всю інформацію про компанію. Також не виключено, що захочуть оглянути виробництво – всі витрати будуть за Ваш рахунок.
- Якісний переклад всієї документації та рекламних матеріалів.
- Далі – справа техніки – реєстрація компанії, одержання статусу платника ПДВ, перша поставка на аутсорсинговий склад чи без-посередньо покупцю. Логістику індивідуально необхідно буде прорахувати.

Разом з тим польські компанії радо купують перероблену сільськогосподарську продукцію, промислові зразки виробництва України (вироби резини, еко-іграшки,вироби з скла, вироби з металу і т.д.) Польські підприємці не поступаються в бажаннях завоювати українські ринки. На жаль, наразі досить відчутна тенденція до скорочення імпорту товарів з Польщі. Причин декілька, серед них: падаюча купівельна спроможність громадян, постійні нововведення НБУ стосовно розрахунків з контрагентами з-за кордону, антиінвесторська позиція судів у вирішенні спорів. І якість польських товарів не завжди є вищою за українські аналоги, саме таку різницю яскраво демонструють будівельні матеріали. Водночас лікарські засоби польського виробництва, як відомо, за якістю в рази кращі за українські (і дешевші).
Наш досвід дозволяє обслуго-вувати не тільки START-UP, але і компанії, які мають налагоджені бізнес-процеси. На сьогодні наша компанія є офіційним представником та партнером трьох польських компаній в галузях права, бухгалтерського обліку та телекомунікації. Ми надаємо оперативні консультації українською та російською мовами з юридичних та податкових питань у коротші терміни, ніж би Ви це робили у Польщі.
Наш висновок однозначний: ринок Польщі та ЄС – це най-ефективніше джерело Вашого успіху та достатку. Вихід на ці ринки достатньо довготривалий процес. Польща найкраща для започаткування бізнесу з огляду на логістичні можливості. Тому терпіння Вам, виважених рішень, кваліфікованих консультантів і - вперед до успіху.










ПОШУК ПО ДАТІ