IНТЕРВ'Ю СТАТТI КОЛОНКИ САМООСВІТА КОНТАКТИ
MEGA



Якість продукту – запорука успіху

Кожна людина мріє про затишок в оселі та охайний вигляд двору біля неї. Але сьогодні буває нелегко визначитися із запропонованими послугами та товарами, їх ціною і якістю. Професійними підказками та історією свого успіху з журналом «МЕГА» поділився Володимир Козира – директор ТОВ «ГАРАНТПЛЮСБУД».



ОЛЕКСАНДР КУЗИК, ГЕНЕРАЛЬНИЙ ДИРЕКТОР « ELECTROLUX»:

«Власним виробництвом підтверджуємо, що Україна здатна виробляти якісні технологічні продукти».

Понад 40% пральних машин, вироблених на заводі в Івано-Франківську, компанія сьогодні реалізовує в Україні. 35% івано-франківської техніки йде в Польщу, Чехію і Угорщину, та близько 5% – у Францію, Італію і країни Скандинавії. Про якість та досягнення Івано-Франківського заводу «Electrolux» розповідає генеральний директор Олександр Кузик.

Олександр Грабовський, засновник бренду «Star face family»:

«Розвиток  галузі моди і фешн-індустрії області це напрямок нашої роботи».

ОЛЕКСАНДР КУЗИК, генеральний директор « Electrolux»:

«Власним виробництвом підтверджуємо, що Україна здатна виробляти якісні технологічні продукти».

Понад 40% пральних машин, вироблених на заводі в Івано-Франківську, компанія сьогодні реалізовує в Україні. 35% івано-франківської техніки йде в Польщу, Чехію і Угорщину, та близько 5% – у Францію, Італію і країни Скандинавії. Про якість та досягнення Івано-Франківського заводу «Electrolux» розповідає генеральний директор Олександр Кузик.

У горах, як удома. Нерухомість у Карпатах. Тенденції будівельного ринку.

Все більше українців замість життя в мегаполісі надають перевагу спокійним та затишним містечкам. Серед тих, хто пропонує сучасне комфортне житло в курортному куточку і девелоперська компанія «ПОЛЯРИС». Їхній житловий комплекс під назвою «Крайобраз» розташований у карпатському містечку Яремче.  Про тенденції в нерухомості, попит на будівельному ринку, привабливість та переваги житла в кліматичному курорті Прикарпаття розповіла СEO компанії Оксана Ціхоцька.



Витримка – запорука успішності на ринку Польщі та ЄС

Багато з тих, хто мав наміри започаткувати свій бізнес у Польщі, стали «жертвами» реклами та компаній, які пропонували легку бізнес-міграцію до цієї країни. Вся інформація, переважно, зводилась до того, щоб оплатити послуги реєстрації компанії. Зрідка хто міг розказати про оподаткування, про подання звітності, про
обов’язкові оплати, про традиції ведення бізнесу та ментальність поляків і т.п.

З нашого трирічного досвіду можу сказати, що традиції конкуренції та ведення бізнесу в сегменті малих та середніх компаній у Польщі суттєво відрізняються від українських. У будь-якому випадку виходити на ринок ЄС через Польщу не те що можна, а й треба - це найзручніший та найоптимальніший спосіб. Головне – бути добре поінформованим. 

Слід пам’ятати наступне:
- Для ведення торговельної діяльності Ви маєте бути платником ПДВ. А це означає, що ви зобов’язані подавати щоквартальну звітність, незалежно від того, чи ведете Ви діяльність. Це платні послуги.
- Обов’язково маєте подавати річну звітність, незалежно, чи ведете Ви діяльність. Це також платні послуги.
- Хочете змінити власників компанії, змінити адресу чи навіть види діяльності – готуйтесь викласти від 100 до 500 євро. Необхідно зібрати збори учасників, внести зміни до статуту та зареєструвати зміни в судовому реєстрі.
- Відсутність хабарів, але високі податки. Щоб отримати дивіденди, Вам необхідно буде сплатити до 38%. Є шляхи оптимізації, але вони недієві для малих оборотів.
Тут Вам можуть бути в пригоді українські ФОПи.
- У Польщі все працює за принципом черги. Ви не зареєструєтесь та не отримаєте якоїсь послуги, не почекавши певний час. Це означає, що швидко почати бізнес у Польщі Вам не вдасться, які б «казочки» Вам не розповідали. Так, щоб отримати статус платника ПДВ , треба почекати до 30 днів (законодавчо), щоб отримати елементарну консультацію у саме польських юриста чи бухгалтера – не менше 3 дні.
Поради стосовно продажу товарів.
- У першу чергу треба забути про високу маржу, особливо якщо Ви будете продавати ці товари посередникам.
- Для роботи з будь-якими торговими мережами та оптовиками необхідно мати сертифікати відповідності Ваших товарів нормам ЄС. Покупці в районах та окремі магазини у Вас цього можуть і не спитати, бо для них головним є низька ціна і можливість відтермінування. Вартість сертифікації коливається від 500 євро (якщо
самостійно) до 10000 євро. Все залежить від товару. Хоча законодавство не вимагає оформляти ці сертифікати, переважно достатньо сертифіката походження товару.
- Якщо продаватимете на території Польщі, то при розмитненні Ви змушені оплатити ПДВ.

- Не шкодувати кошти на перевірку ділової репутації та фінансового стану Ваших партнерів.

- Не боятись аутсорсингу. Ми допомагаємо спростити ведення торгівлі, яку Ви можете здійснювти з території України:
1. Аутсорсингова бухгалтерія з україномовною підтримкою в Україні;
2. Сертифікація товарів без виїзду за кордон України;
3. Аутсорсинговий склад, який може приймати, зберігати та обробляти будь-які вантажі: від однієї коробки чи палети, а також за Вашим замовленням відправляти клієнтам окремі одиниці товару.
4. Польський телефонний бізнес-номер, який можна встановити в офісі в Україні.
Поради стосовно послуг:
- При встановленні ціни на послуги слід пам’ятати, що Вам необхідно буде сплатити ПДВ - 23% (переважно, але може бути і нижче) та податок на прибуток - 19%. При
наданні послуг збільшити витратну частину складно, бо польські податківці завжди розглядають суть операції і можуть донарахувати Вам податок на прибуток.
- Деякі види послуг вимагають ліцензування.
- Деякі види послуг вимагають наявності кваліфікованого персоналу, що має бути підтверджено польськими сертифікатами
Проаналізувавши ринки Польщі та ЄС, можна з впевненістю констатувати, що продавати можна будь- які товари, що мають нижчу ціну і сертифікати відповідності європейським нормам якості. Саме відсутність таких сертифікатів гальмує експорт української продукції. Оформити такий документ – дороге задоволення, початкова
ціна від 5000 у.о. Також іноземні компанії нарікають, що українські компанії не завжди можуть забезпечити безперебійне постачання та стабільну якість.
Але якщо Ви не боїтесь труднощів і вирішили стати європейським підприємцем, спершу варто зробити ряд важливих кроків:
- Провести маркетингове дослідження стосовно попиту на Вашу продукцію. Його можна замовити, а можна зробити самостійно, щоб мати уяву про попит.
- Вивчити національні уподобання споживачів.
- Визначитись, яким каналом продаж Ви плануєте йти:
1. В2В – мінімальні затрати, низькі та швидкі заробітки, постійна загроза втрати оптового покупця, наявність польських сертифікатів якості.
2. В2С – високі затрати на просування товару, стабільні та вищі заробітки, інколи сертифікатів навіть не питають.
- Вірно розрахувати у бізнес-плані точку беззбитковості та врахувати всі можливі витрати з запасом.
- Дізнатись, які саме обов’язкові документи, крім сертифіката походження, на продукцію, що дасть змогу продавати на території Польщі та ЄС. Таку інформацію можна отримати у митних брокерів або консультантів чи у юристів.

Слід врахувати, що будь - яка інформація у Польщі платна.
- Переважно крупні оптовики чи рітейлери захочуть від Вас сертифікат підтвердження якості продукції, який видається виробнику продукції. Сертифікацією займаються спеціалізовані компанії та відповідні лабораторії, які розкидані по всьому ЄС. Процедура достатньо індивідуальна, бо крім опису товару та зразків, можуть вимагати всю інформацію про компанію. Також не виключено, що захочуть оглянути виробництво – всі витрати будуть за Ваш рахунок.
- Якісний переклад всієї документації та рекламних матеріалів.
- Далі – справа техніки – реєстрація компанії, одержання статусу платника ПДВ, перша поставка на аутсорсинговий склад чи без-посередньо покупцю. Логістику індивідуально необхідно буде прорахувати.

Разом з тим польські компанії радо купують перероблену сільськогосподарську продукцію, промислові зразки виробництва України (вироби резини, еко-іграшки,вироби з скла, вироби з металу і т.д.) Польські підприємці не поступаються в бажаннях завоювати українські ринки. На жаль, наразі досить відчутна тенденція до скорочення імпорту товарів з Польщі. Причин декілька, серед них: падаюча купівельна спроможність громадян, постійні нововведення НБУ стосовно розрахунків з контрагентами з-за кордону, антиінвесторська позиція судів у вирішенні спорів. І якість польських товарів не завжди є вищою за українські аналоги, саме таку різницю яскраво демонструють будівельні матеріали. Водночас лікарські засоби польського виробництва, як відомо, за якістю в рази кращі за українські (і дешевші).
Наш досвід дозволяє обслуго-вувати не тільки START-UP, але і компанії, які мають налагоджені бізнес-процеси. На сьогодні наша компанія є офіційним представником та партнером трьох польських компаній в галузях права, бухгалтерського обліку та телекомунікації. Ми надаємо оперативні консультації українською та російською мовами з юридичних та податкових питань у коротші терміни, ніж би Ви це робили у Польщі.
Наш висновок однозначний: ринок Польщі та ЄС – це най-ефективніше джерело Вашого успіху та достатку. Вихід на ці ринки достатньо довготривалий процес. Польща найкраща для започаткування бізнесу з огляду на логістичні можливості. Тому терпіння Вам, виважених рішень, кваліфікованих консультантів і - вперед до успіху.










ПОШУК ПО ДАТІ