Важливість команди складно переоцінити. Сьогодні разом із Клубом Ділових Людей проаналізуємо, як створити команду мрії та які ключові кроки стануть важливими на шляху до командоутворення. Отже, без чого не буває команди мрії:
- Спільні цінності.
Перед тим, як шукати людей у команду, визначте, які цінності повинні бути у «ваших» людей, які внутрішні потреби, що їх би мало мотивувати. Важливо, щоб цінності працівників не суперечили вашим. У протилежному випадку вам буде складно приймати об’єктивні рішення.
- Сприймайте інакшість інших.
Може здатися, що цей пункт дещо суперечить попередньому, але це не так. Йдеться про те, що власникові чи керівникові потрібно навчитися приймати думки інших, які можуть освіжити ваші проекти.
- Шукайте героїв.
Беріть у команду не тільки тих, хто вміє щось робити добре, шукайте тих, хто досягнув успіхів. Хоча би в чомусь – чи то у випічці кексів, чи в бігу на короткі дистанції. Людина, яка стала успішною в якійсь одній справі, швидше за все, викладатиметься на всі 100% під час роботи над вашим проектом і напевне не зійде з дистанції на півдорозі.
- Озвучте команді велику місію вашої компанії.
Людям не хочеться просто приходити на роботу з 9:00 до 18:00, щось робити та отримувати зарплатню. Їм важливо бути причетними до спільних процесів та досягнень. За результатами багатьох досліджень, саме наявність великої місії мотивує людей найкраще.
- Грамотно розподіляйте ролі.
Іцхак Адізес виділив 4 ключові групи в процесі управління. За цією моделлю можна розглянути провідні ролі, які можуть виконувати учасники команди:
- Виконавець – той, хто безпосередньо створює продукт чи послугу та знає всі нюанси виробництва.
- Адміністратор – той, хто контролює деталі процесів, аналізує та планує майбутні проекти.
- Підприємець – той, хто надихає новими ідеями, не боїться ризикувати, випрацьовує стратегію, прогнозує.
- Інтегратор – той, який доносить ідеї команди до керівництва і робить все, щоб втілити їх у життя.
- Приділяйте час співробітникам.
Важливо – намагайтеся «чути» підлеглих. Від них можуть надходити не тільки зауваження, «плітки», скарги на процеси, а й багато цікавих ідей щодо розвитку вашого бізнесу. - Мотивуйте.
Можете експериментувати зі способами (наприклад, див. пункт №11), головне пам’ятайте, що підвищення заплати – не найсильніший мотиватор.
- Пропонуйте цікаві завдання та проекти.
- Озвучуйте чіткі цілі.
- Подбайте про комфортне місце роботи.
- Сприяйте розвитку колег.
Рекомендуйте підлеглим літературу, фільми, реєструйте їх на навчальні заходи, майстер-класи, проводьте корпоративне навчання. - Не перешкоджайте.
Кажуть, що найкращі керівники – це ті, які не перешкоджають хорошим людям працювати.
Рекомендація експерта:
«Для того, щоб грамотно управляти, потрібно знати основи психології взаємин, трохи економіку, маркетинг і вміти продавати. Окрім того, всім керівникам слід розуміти те, що способи управління, які були ефективні 10 років, вже не актуальні. Сьогодні нам доводиться працювати з поколінням, що відрізняється від 30-річних і кардинально інше, ніж покоління 40-річних. Ці люди потребують більш професійного управління, вони самостійніші та орієнтовані на задоволення власних потреб. Втім, не потрібно забувати про універсальні деталі управління – ставити правильно завдання, контролювати, допомагати, навчати, розвивати», – учасниця Клубу Ділових Людей, експерт з управління персоналом Ольга Садоха.
Важливість команди складно переоцінити. Сьогодні разом із Клубом Ділових Людей проаналізуємо, як створити команду мрії та які ключові кроки стануть важливими на шляху до командоутворення. Отже, без чого не буває команди мрії:
- Спільні цінності.
Перед тим, як шукати людей у команду, визначте, які цінності повинні бути у «ваших» людей, які внутрішні потреби, що їх би мало мотивувати. Важливо, щоб цінності працівників не суперечили вашим. У протилежному випадку вам буде складно приймати об’єктивні рішення.
- Сприймайте інакшість інших.
Може здатися, що цей пункт дещо суперечить попередньому, але це не так. Йдеться про те, що власникові чи керівникові потрібно навчитися приймати думки інших, які можуть освіжити ваші проекти.
- Шукайте героїв.
Беріть у команду не тільки тих, хто вміє щось робити добре, шукайте тих, хто досягнув успіхів. Хоча би в чомусь – чи то у випічці кексів, чи в бігу на короткі дистанції. Людина, яка стала успішною в якійсь одній справі, швидше за все, викладатиметься на всі 100% під час роботи над вашим проектом і напевне не зійде з дистанції на півдорозі.
- Озвучте команді велику місію вашої компанії.
Людям не хочеться просто приходити на роботу з 9:00 до 18:00, щось робити та отримувати зарплатню. Їм важливо бути причетними до спільних процесів та досягнень. За результатами багатьох досліджень, саме наявність великої місії мотивує людей найкраще.
- Грамотно розподіляйте ролі.
Іцхак Адізес виділив 4 ключові групи в процесі управління. За цією моделлю можна розглянути провідні ролі, які можуть виконувати учасники команди:
- Виконавець – той, хто безпосередньо створює продукт чи послугу та знає всі нюанси виробництва.
- Адміністратор – той, хто контролює деталі процесів, аналізує та планує майбутні проекти.
- Підприємець – той, хто надихає новими ідеями, не боїться ризикувати, випрацьовує стратегію, прогнозує.
- Інтегратор – той, який доносить ідеї команди до керівництва і робить все, щоб втілити їх у життя.
- Приділяйте час співробітникам.
Важливо – намагайтеся «чути» підлеглих. Від них можуть надходити не тільки зауваження, «плітки», скарги на процеси, а й багато цікавих ідей щодо розвитку вашого бізнесу. - Мотивуйте.
Можете експериментувати зі способами (наприклад, див. пункт №11), головне пам’ятайте, що підвищення заплати – не найсильніший мотиватор.
- Пропонуйте цікаві завдання та проекти.
- Озвучуйте чіткі цілі.
- Подбайте про комфортне місце роботи.
- Сприяйте розвитку колег.
Рекомендуйте підлеглим літературу, фільми, реєструйте їх на навчальні заходи, майстер-класи, проводьте корпоративне навчання. - Не перешкоджайте.
Кажуть, що найкращі керівники – це ті, які не перешкоджають хорошим людям працювати.
Рекомендація експерта:
«Для того, щоб грамотно управляти, потрібно знати основи психології взаємин, трохи економіку, маркетинг і вміти продавати. Окрім того, всім керівникам слід розуміти те, що способи управління, які були ефективні 10 років, вже не актуальні. Сьогодні нам доводиться працювати з поколінням, що відрізняється від 30-річних і кардинально інше, ніж покоління 40-річних. Ці люди потребують більш професійного управління, вони самостійніші та орієнтовані на задоволення власних потреб. Втім, не потрібно забувати про універсальні деталі управління – ставити правильно завдання, контролювати, допомагати, навчати, розвивати», – учасниця Клубу Ділових Людей, експерт з управління персоналом Ольга Садоха.