IНТЕРВ'Ю СТАТТI КОЛОНКИ САМООСВІТА КОНТАКТИ
MEGA



Івано-Франківськ – місто для бізнесу. Рейтинги та досягнення міста

Для кожної людини рідне місто, в якому ми народилися,  працюємо, у якому проходить наше життя, – найкращеВ даний час у Івано-Франківську проживає понад чверть мільйона мешканців. У сьогоднішньому глобалізованому світі час не стоїть на місці, тому, яким же є місто Франкове порівняно з іншими обласними центрами України, чи йде воно в ногу з часом, чи не загубилося на периферії суспільного розвитку і яким може стати завтра? Ми маємо слушну нагоду поспілкуватися з Оленою Блінніковою, очільником Головного управління статистики в Івано-Франківській області, установи, яка володіє багатогранною інформацією щодо показників розвитку економіки та соціальної сфери як  регіону, його територіальних складових, так і країни в цілому. Олена Бліннікова є постійним членом робочої групи облдержадміністрації з підготовки програми соціально-економічного та культурного розвитку областіщо визначає наш подальший поступ вперед, а це і підвищення рівня та якості життя населення, конкурентоспроможності сфери виробництва та послуг, ефективності управління життєдіяльністю. 

МАГІЧНА ГУЦУЛЯНДІЯ

Про вплив світових трендів на створення нових туристичних продуктів Яремчанщини розповідає керівник групи компаній туристичного сервісу «100 стежин» Сергій ВОЛОШИН.

НАША АМБІЦІЯ - ФОРМУВАТИ МАЙБУТНЄ

«Молоді люди ідуть звідси, і якщо ми не придумаємо якісь стримуючі фактори і не запропонуємо їм, як реалізувати себе на місці, то будемо ще більше відставати в розвитку від інших міст» - Юрій ФИЛЮК, підприємець-ресторатор, керівник компанії «23 ресторани», співзасновник платформи «Тепле Місто» про нові проекти на міжнародному рівні та перспективи Івано-Франківська.

ЛІДЕР УКРАЇНСЬКОГО РИНКУ: «КАРПАТСМОЛИ»

В м. Калуші на Івано-Франківщині є сучасне високотехнологічне підприємство «КАРПАТСМОЛИ», яке спеціалізується на виготовленні карбамідо-формальдегідних та меламінових смол, що «в’яжуть» плити типу OSB, деревостружкові, деревоволокнисті плити й фанеру різної щільності, які ми використовуємо як у меблевій промисловості, так і у широкому спектрі внутрішніх та зовнішніх робіт під час ремонту.

«LA TOUR»: ДАВАЙТЕ ПОДОРОЖУВАТИ РАЗОМ!

«Наш світ на стільки великий, прекрасний, різноманітний і цікавий, що було би злочином сидіти вдома і не бачити всієї його цінності та краси. Потрібно відчувати подих пустель чи бриз океанів, милуватися краєвидами з вершин гір або з висоти польоту повітряних куль, пірнати з аквалангом, вивчати стародавні розвалини, куштувати страви всіх кухонь світу і просто божеволіти від щастя що ти живеш і подорожуєш!» - у цих словах стиль життя директора «Туристичної компанії «LATOUR» - Людмили Дубей.

Ігор Попадюк: «У нас дуже хороші умови для іноземних інвесторів»

Ігор Попадюк: «У нас дуже хороші умови для іноземних інвесторів»

12-13 жовтня в Івано-Франківську відбувся ІІ Міжнародний інвестиційно-економічний форум «Партнерство і Перспектива», який об’єднав делегації міст-партнерів, представників іноземних дипломатичних місій в Україні, міжнародних фінансових інституцій, фондів, сфери бізнесу, освіти та культури, народних депутатів, очільників міст та областей.

Про підсумки форуму та інвестиційний клімат області журналу «MEGA» розповів начальник управління інвестиційної політики Івано-Франківської міської ради Ігор Попадюк.

- Інвестиційний форум відбувається у Франківську вже не вперше. Що нового було цього року? Скільки іноземних делегацій відвідало цей захід?

- Сім. В перший день ми працювали тільки з іноземними делегаціями. А на другий день був безпосередньо великий форум.

- Як Ви можете охарактеризувати інвестиційний клімат міста Івано-Франківськ?

- Ще раз кажу: у нас дуже хороший інвестиційний клімат. Влада налаштована на те, щоб підтримувати будь-якого інвестора, який заходить в місто для створення робочих місць. Адже  це  –  сплата податків у бюджет, а сплата податків у бюджет – це можливість покращення умов у самому місті. А ще активно розвинуте громадянське суспільство  подобається багатьом інвесторам, воно тисне на владу для того, щоб створювати позитивні умови. Також є велика кількість наявних вільних земельних ділянок і вільних виробничих площ, які можна використовувати під різні види діяльності.

- А яка саме галузь цікавить інвесторів найбільше?

- Тут краще сказати, яка галузь може розвиватися в обласному центрі. Наприклад, Львів розробив у 2008-2009 році стратегію і поставив чіткі індикативні показники, чого інвестори мають досягнути. Їм зробили велике соціологічне дослідження, де було проаналізовано всі сфери життєдіяльності Львова. Після цього їм сказали, що найкраще розвиватись буде туризм, ІТ-технології та освіта. Відповідно буде поступовий розвиток, а також поштовх для розвитку інших галузей. Так само, я думаю, у Франківську потрібно провести таке велике дослідження, скласти першочергові стратегічні цілі, які ми маємо досягти. Тобто, якщо ми хочемо розвивати ІТ, то це треба робити, тому що там багато суміжних робочих місць, що створюються у місті Івано-Франківськ. Якщо ми хочемо розвивати  харчову промисловість, а у нас вона, можна сказати, на хорошому рахунку, то потрібно її ставити у пріоритет. Якщо ж ми хочемо розвивати туризм, то необхідно створювати кластер, треба залучати більше людей, спеціалістів, які би теж могли створювати індикативні показники, тобто скільки людей відвідало місто Івано-Франківськ цього року і скільки ми хочемо, щоб відвідало через 5 років. І як ми маємо цього правильно досягти. Саме тоді це потягне за собою інші галузі.

- Скільки загалом коштів залучено в Івано-Франківськ завдяки іноземним інвестиціям?

- Найбільш точні цифри можна навести за попередній рік. Завдяки позитивному інвестиційному клімату в Івано-Франківську, обсяг прямих іноземних інвестицій, у розрахунку на одиницю населення станом на 2015 рік, був значно вищий, ніж середній по Україні, зокрема в Івано-Франківську – 1931,6 доларів, по області – 618,1, по Україні – 1026,1 доларів США. У 2015 році в економіку міста Івано-Франківськ іноземними інвесторами вкладено близько 6 мільйонів доларів прямих іноземних інвестицій (акціонерного капіталу). Обсяг внесених з початку інвестування прямих іноземних інвестицій (акціонерного капіталу) становив близько 500 мільйонів доларів. Важливим є те, що на підприємствах промисловості зосереджено 72% загального обсягу акціонерного капіталу або 338,5 мільйонів доларів прямих інвестицій.

- Як Ви вважаєте, чи бояться зараз іноземні компанії вкладати гроші в Україну і чому?

- Я би сказав, що інвестор, який приходить, іноземець - він в будь-якому випадку шукає вигоду, яку би  отримав від інвестування в Україну. Але тут в одному місці переплітається дуже багато факторів. Починаючи від національного законодавства, тобто захисту права власності. В першу чергу, чи іноземець впевнений в майбутньому: якщо він інвестує в землю або в нерухомість, чи їх не заберуть у нього. Це великий фактор. Інвестори вирішують, чи їм купляти землю, чи їм будувати щось на цій землі, чи їм краще орендувати якесь приміщення тимчасово і використовувати ці потужності. Якщо це довготривалі інвестиції, то, звичайно, що вкладнику капіталів краще побудувати і мати власне приміщення. Але в цьому випадку дуже сильну роль відіграють українське законодавство і захист права власності в судах. З точки зору місцевості, я думаю, що у нас дуже хороші умови для іноземних інвесторів, оскільки є сприятливий клімат для інвестицій. Дуже важливим є кадровий ресурс. Підготовлені спеціалісти, які випускаються безпосередньо у нас, зокрема айтішники, - це теж інвестиції. Коли, наприклад, іноземна фірма хоче відкрити на Прикапатті своє відділення з програмування,  аутсорсингу, вона дивиться, наскільки великим є ринок програмістів, наскільки багато підготовлених студентів і якої якості їх знання. Отже, нам потрібно думати, як ми повинні змінювати навчальні програми в університетах для того, щоб бути конкурентоспроможними і розширювати спектр спеціальностей для залучення в ІТ-галузь.

- І все ж таки форум – це більш вербальний обмін досвідом чи реальне втілення проектів?

- Для мене особисто стояло кілька задач. Перше – це знайомство з фондами, які до нас приїжджали, з їхніми очільниками  для того, щоб ми особисто зустрілись. Персональний контакт дуже важливий. Не завжди можна поїхати і зустріти саме цих людей у Києві чи в іншому місті. Наступний етап - познайомити їх з керівництвом нашого міста, щоб вони відчули, що влада буде сприяти в цих процесах, які відбуваються. Це ще додатково залучення і фондових, і кредитних коштів. По-третє – ми працюємо з нашими іноземними делегаціями по проектах у транскордонних програмах. Ми не просто зустрічалися і щось там обговорювали, як зазвичай на всіх форумах. Це робота. В перший день ми з поляками обговорювали три транскордонні проекти, які маємо реалізувати в Івано-Франківську. І з румунською делегацією ми спілкувались у рамках програми «Україна-Румунія». Це були дуже практичні робочі зустрічі, де ми сиділи за круглим столом не одну годину і розглядали  заплановані проекти до деталей. Отже, такі форуми використовуємо і для роботи.

- Ви вже думали над таким дослідженням?

- Зараз проект ПРОМІС нам робить стратегію спільно з міськвиконкомом. Нещодавно була стратегічна група і ми зустрічались та обговорювали головні напрямки, більш детальні цілі.

- Чи вдалось залучити реальних інвесторів завдяки цій зустрічі?

- Такого роду форуми не розраховані на миттєвий ефект. Вони швидше для знайомств, для презентації та промоції міста. Якщо говорити про глобальне позиціонування  Івано-Франківська, то воно ще з ним не визначилося в Україні і в світі. Так, наприклад, подивитись на Львів. Місто відкрите для людей, для айтішників. Львів уже вважається IT-містом, хоча воно не є найбільшим такого роду в Україні. У Києві набагато більше ІТ-спеціалістів, у Харкові також. Але промоція на світ і на Україну дає свій результат. Івано-Франківськ теж має зайняти свою позицію, але для цього необхідно грамотно його просувати. Ось недавно був на одному форумі у Києві в готелі «Русь». Навколо дуже багато спікерів, зокрема голова «Самопомочі» у Київській міській раді, інші. І десь разів 11 згадувався Івано-Франківськ попри те, що Львів - 2. І то в більшості за рахунок Юрія Филюка та його проектів, які він реалізує. Тобто ось така промоція. Люди їздять по світу, рекламують проекти… Таким чином і позицію Івано-Франківська дізнається все більша кількість людей.

 

Христина Михайлович










ПОШУК ПО ДАТІ