IНТЕРВ'Ю СТАТТI КОЛОНКИ САМООСВІТА КОНТАКТИ
MEGA



Якість продукту – запорука успіху

Кожна людина мріє про затишок в оселі та охайний вигляд двору біля неї. Але сьогодні буває нелегко визначитися із запропонованими послугами та товарами, їх ціною і якістю. Професійними підказками та історією свого успіху з журналом «МЕГА» поділився Володимир Козира – директор ТОВ «ГАРАНТПЛЮСБУД».



ОЛЕКСАНДР КУЗИК, ГЕНЕРАЛЬНИЙ ДИРЕКТОР « ELECTROLUX»:

«Власним виробництвом підтверджуємо, що Україна здатна виробляти якісні технологічні продукти».

Понад 40% пральних машин, вироблених на заводі в Івано-Франківську, компанія сьогодні реалізовує в Україні. 35% івано-франківської техніки йде в Польщу, Чехію і Угорщину, та близько 5% – у Францію, Італію і країни Скандинавії. Про якість та досягнення Івано-Франківського заводу «Electrolux» розповідає генеральний директор Олександр Кузик.

Олександр Грабовський, засновник бренду «Star face family»:

«Розвиток  галузі моди і фешн-індустрії області це напрямок нашої роботи».

ОЛЕКСАНДР КУЗИК, генеральний директор « Electrolux»:

«Власним виробництвом підтверджуємо, що Україна здатна виробляти якісні технологічні продукти».

Понад 40% пральних машин, вироблених на заводі в Івано-Франківську, компанія сьогодні реалізовує в Україні. 35% івано-франківської техніки йде в Польщу, Чехію і Угорщину, та близько 5% – у Францію, Італію і країни Скандинавії. Про якість та досягнення Івано-Франківського заводу «Electrolux» розповідає генеральний директор Олександр Кузик.

У горах, як удома. Нерухомість у Карпатах. Тенденції будівельного ринку.

Все більше українців замість життя в мегаполісі надають перевагу спокійним та затишним містечкам. Серед тих, хто пропонує сучасне комфортне житло в курортному куточку і девелоперська компанія «ПОЛЯРИС». Їхній житловий комплекс під назвою «Крайобраз» розташований у карпатському містечку Яремче.  Про тенденції в нерухомості, попит на будівельному ринку, привабливість та переваги житла в кліматичному курорті Прикарпаття розповіла СEO компанії Оксана Ціхоцька.



«Якщо підприємець розбереться в маркетингу, то це буде означати дуже просту річ - він зрозумів, як йому робити бізнес»

«Якщо підприємець розбереться в маркетингу, то це буде означати дуже просту річ - він зрозумів, як йому робити бізнес»

У вересні Івано-Франківськ відвідав Михайло Крікунов -  дипломований маркетолог (Chartered Institute of Marketing, UK, 1999), Ph.D.

За підтримки Клубу ділових людей відбувся Think-Shop «Маркетинг 2020 – Чого очікувати?»

Декан Київської Школи бізнесу та Бізнес-школи Американського університету України, голова правління Clust-ua - першого українського агентства кластерного розвитку розповів журналу «MEGA» про сучасні тенденції маркетингу  та про те, чому бізнесмени зобов’язані у ньому розбиратись.

- Які основні тенденції маркетингу можна спостерігати зараз?

- Перша тенденція - він розвивається. Поки що уповільнення або, скажімо, відходу маркетингу від розвитку не помічено. По-друге, дуже важливою умовою є заміна ключових інструментів, за допомогою яких він працює, і більш відверте чітке розуміння принципів його роботи. Раніше, наприклад, ховалися за якісь інструменти. Вважали, що маркетинг - це реклама. Реклама - це значить телевізор, а іншого начебто немає. Я дуже спрощую. Зараз стає ясно, що маркетинг - це, взагалі-то, про продукт, який він насправді, чию потребу він реально обслуговує. В цьому нічого нового немає. Просто зараз це усвідомлено з більшою гостротою. А оскільки в світі відбуваються колосальні зміни поведінки споживачів, він сам не дуже розуміє куди і як він змінюється, то і працювати по-старому йому не доводиться. Тенденції всі пов'язані з тим, що змінюються інструменти, принципи їх використання. Ключове - це те, що йде клієнт, йде споживач, яким ми його знали. Не в сенсі, що ногами він іде кудись, а змінюється саме поняття клієнта, який сидить і чекає, щоб йому зробили красиво. На його місці з'являється партнер. Партнер у створенні тієї цінності, яку цьому клієнту і потрібно зробити. Звідси розмови про діалог з ним, про допущення його до формування продукту. Якщо ми говоримо про тенденції, то виграє зараз той, хто починає не просто щось «втюхувати», продавати клієнту, а хто починає робити те, що потрібно, разом з клієнтом.

- Яку роль маркетинг відіграє саме в традиційному бізнесі?

- Він продає – це основна традиційна його функція. Без маркетингу продати неможливо. Точніше, без маркетингу ви можете продати раз. Тобто різниця між бізнесом, який виробляє продукт, і маркетингом полягає в тому, що бізнес своє завдання розуміє дуже чітко і ставить мету - продати те, що зробив, а в маркетингу - зробити те, що буде продано.

- Наскільки важливо підприємцю розібратись в азах маркетингу?

- Він зобов'язаний це зробити. Якщо він не розбереться по суті  (тут мова не про закінчення курсів, отримання дипломів і так далі), то справи кепські. Він дуже точно повинен зрозуміти,  яким чином йому просувати продукт або послугу, що він повинен робити для споживача, яким чином він з цим споживачем повинен розмовляти, слухати його. Бо якщо підприємець розбереться в маркетингу, то це буде означати дуже просту річ - він зрозумів, як йому робити бізнес. Ось маркетинг про це.

- Можливо займатись тим самому чи обов’язково треба наймати спеціаліста?

- Це залежить від того, наскільки бізнесмен дійсно стурбований життям свого продукту і свого бізнесу. Він зобов'язаний розібратися сам. Якщо підприємець не розбереться у маркетингу, то ніяке стороннє агентство, консультант або інша людина, яку можна залучити за гроші (іноді великі), його роботу за нього не зробить.  Вони можуть допомогти йому раз, два - і все. Якщо ось така людина, скажімо, говорить: «Ну, о'кей, я не розібрався, для мене це темний ліс, я нічого не знаю, я просто хочу, щоб мій бізнес правильно робився, щоб він продавав, щоб мої споживачі були задоволені», - тоді вона повинна зробити єдину чесну річ - відійти від свого бізнесу. Підприємець може залишитися власником, але повинен віддати це в управління  професіоналам - тоді він буде спокійний. І це єдиний випадок, до якого йде велика частина сучасного світу: коли на місці людини, що створила бізнес (а це дуже важливо для  цього підприємця), повинен з'явитися професіонал, який буде відповідати за те, як тепер цей бізнес живе.

- Якраз про це цитата Стіва Джобса: «Немає сенсу наймати толкових людей, а потім вказувати, що їм робити. Ми наймаємо людей, щоб вони говорили, що робити нам».

- Правильно. Трошки смішно прозвучало, що я говорю, що Стівен Джобс правильно сказав. Я, правда, безумовно з ним згоден. Це абсолютно чітка думка. Він так поступав.

- Не всі ще розуміють, що Інтернет - потужний інструмент маркетингу. Чому така проблема досі існує?

- Я не бачу в цьому нічого дивного. А що Вас так дивує насправді?

- Зараз все в Інтернеті, і коли дізнаєшся, що далеко не всім потрібен той самий сайт, щиро дивуєшся.

- Що значить все? Чекайте-чекайте. Це Ви хочете зайти на сайт. Ви підприємець?

- Ні.

- Ні. Тобто виходить розрив якийсь, так? З одного боку, Ви - споживач, для якого зрозуміло і природно зайти, «погуглити» щось, зайти на один-другий-третій сайт, і  який у змозі сказати: «А ось це для мене вдалий, зручний сайт, а ось цей якийсь зовсім провальний і незручний, мені як споживачу не подобається». У Вас є свої критерії, Ви елементарно це можете зробити. А дивуєтесь тому, що бізнес не робить собі ці сайти. Ну, так відповідь очевидна. Це не бізнес не робить. Це означає, що крім Вас у суспільстві є досить велика кількість людей з можливостями, зверніть увагу, з певним комплексом  переможця, який дозволив їм зробити цей бізнес, з рішучістю, з рискованістю якоюсь і так далі, які в той же самий час не доросли ще до Вашого розуміння. Вони роблять свою справу, відкрили, наприклад, якусь швейну майстерню, умовно кажучи. І говорять: «А що? До ґудзиків претензії є»? Та ні, ніби все пришито. Те, що ці ґудзики пришиті на спині, підприємця не надто хвилює, тому що він звик так, чи він бачить так. Це питання персональної обмеженості, персонального розуміння контексту. Ось тоді Ваше здивування  повинно бути здивуванням не цією групою людей, а здивуванням стосовно середовища, частиною якого є Ви така просунута і вони такі відсталі. Розумієте, таке зараз наше середовище. Підприємці, насправді, не знають  багато чого. Вони заробляють свою копійку, вони роблять багато, вони говорять, що немає часу. І вони не розуміють, що ринкова економіка - це не таке собі якесь засаджене  зелене поле, яке буде виростати, колоситися і так далі (дуже популярна метафора) і треба тільки почекати на здобутки. Більш правильна метафора - це кладовище. Таке жадібне кладовище, яке тобі не прощає ніяких помилок. Якщо вони кажуть: «Та нічого», -  і так сидять, чекають, то вони не розуміють, що завтра їх бізнес буде там, на цьому кладовищі. Тому що тільки розуміння цього принципу змусить людину, яка не звикла і не хоче змінюватися, різко зіскочити з дивана і прибігти до себе в бізнес працювати або зайнятися чимось іншим, або, зрештою, усвідомити, що мусить запросити іншу людину. Розумієте? Тому у нас вкрай мало навіть просто хорошої реклами, дуже мало реально хороших сайтів, які не тупі. Відповідь - це стан мізків. Це культурний феномен.

- Які три головні поради Ви би дали підприємцю щодо маркетингу?

- Порада перша: чесно і зацікавлено займатися своїм продуктом. Думати про те, що жоден продукт не вічний і що його помилки завершаться на цьому економічному кладовищі дуже швидко. Це два. І третє - це розмовляти і слухати своїх споживачів. Тому що, якщо з Вами, споживачами, почнуть говорити, то почують Вашу стурбованість. Почують лише тоді, коли усвідомлять про що ви говорите. І зрозуміють, що Вас хвилює, а зрозумівши Ваші запити, відірвуться від дивана і перероблять свій цей чортів сайт або зроблять його наново, або змусять його працювати. Не знають як - наймуть собі людину. От і все. "Почніть розмовляти зі своїм клієнтом і слухати свій ринок!" - це головна маркетингова рекомендація.

 

Христина Михайлович










ПОШУК ПО ДАТІ