IНТЕРВ'Ю СТАТТI КОЛОНКИ САМООСВІТА КОНТАКТИ
MEGA



Якість продукту – запорука успіху

Кожна людина мріє про затишок в оселі та охайний вигляд двору біля неї. Але сьогодні буває нелегко визначитися із запропонованими послугами та товарами, їх ціною і якістю. Професійними підказками та історією свого успіху з журналом «МЕГА» поділився Володимир Козира – директор ТОВ «ГАРАНТПЛЮСБУД».



ОЛЕКСАНДР КУЗИК, ГЕНЕРАЛЬНИЙ ДИРЕКТОР « ELECTROLUX»:

«Власним виробництвом підтверджуємо, що Україна здатна виробляти якісні технологічні продукти».

Понад 40% пральних машин, вироблених на заводі в Івано-Франківську, компанія сьогодні реалізовує в Україні. 35% івано-франківської техніки йде в Польщу, Чехію і Угорщину, та близько 5% – у Францію, Італію і країни Скандинавії. Про якість та досягнення Івано-Франківського заводу «Electrolux» розповідає генеральний директор Олександр Кузик.

Олександр Грабовський, засновник бренду «Star face family»:

«Розвиток  галузі моди і фешн-індустрії області це напрямок нашої роботи».

ОЛЕКСАНДР КУЗИК, генеральний директор « Electrolux»:

«Власним виробництвом підтверджуємо, що Україна здатна виробляти якісні технологічні продукти».

Понад 40% пральних машин, вироблених на заводі в Івано-Франківську, компанія сьогодні реалізовує в Україні. 35% івано-франківської техніки йде в Польщу, Чехію і Угорщину, та близько 5% – у Францію, Італію і країни Скандинавії. Про якість та досягнення Івано-Франківського заводу «Electrolux» розповідає генеральний директор Олександр Кузик.

У горах, як удома. Нерухомість у Карпатах. Тенденції будівельного ринку.

Все більше українців замість життя в мегаполісі надають перевагу спокійним та затишним містечкам. Серед тих, хто пропонує сучасне комфортне житло в курортному куточку і девелоперська компанія «ПОЛЯРИС». Їхній житловий комплекс під назвою «Крайобраз» розташований у карпатському містечку Яремче.  Про тенденції в нерухомості, попит на будівельному ринку, привабливість та переваги житла в кліматичному курорті Прикарпаття розповіла СEO компанії Оксана Ціхоцька.



Прикарпаття стало інвестиційно привабливим для іноземних компаній

Прикарпаття стало інвестиційно привабливим для іноземних компаній

Інвестиційна діяльність на Прикарпатті, як і в Україні в цілому, з часів незалежності до останніх років розвивалася малими темпами. Якщо інвестування громадянами, приватними структурами, громадськими об’єднаннями та органами влади здійснювалося більшою мірою, то іноземні інвестори не поспішали розпочинати бізнес на території України. Проте ситуація з кожним роком змінювалася у позитивну сторону. Про досягнення та перспективи розвитку Прикарпаття журнал «МЕГА» поспілкувався із Дмитром Романюком – кандидатом економічних наук, начальником управління міжнародного співробітництва, євроінтеграції, туризму та інвестицій Івано-Франківської облдержадміністрації.

Із повною версією Стратегії можна ознайомитися на сайті облдержадміністрації, я коротко процитую розділ, що стосується інвестиційної діяльності.

Івано-Франківська область за підсумками 2013 року посіла 13 місце серед 27 регіонів України за обсягом прямих іноземних інвестицій (далі – ПІІ) та 12 місце – за аналогічним показником на одного мешканця. Вкладення в економіку області здійснювалися інвесторами з 53 зарубіжних країн, з яких переважна більшість (близько 90%) – це інвестори з європейських країн .

Інвестиційна активність регіону характеризується невисоким та водночас стабільним рівнем залучених іноземних інвестицій. За період з 2007 р. до 2013 р. обсяг ПІІ зріс удвічі (813 проти 404 млн. дол. США), однак станом на 31.12.2013 р. майже весь цей обсяг припадає на м. Івано-Франківськ та Калуш (76% загального обсягу). На решту території - лише 24%.

В загальному обсязі прямих іноземних інвестицій у галузі регіону переважали вкладення у переробну промисловість – 73,7%. Інвестиційно привабливими були підприємства хімічної та нафтохімічної промисловості, з виробництва харчових продуктів і напоїв, легкої промисловості, виробництво іншої неметалевої мінеральної продукції. Обсяги надходжень інвестицій у підприємства з виробництва іншої неметалевої мінеральної продукції збільшились у 3 рази, у виробництво харчових продуктів та напоїв – на 13,1%, і склали відповідно 16,9 та 133,7 млн. дол. (дані 2012 року).

Отже, інвестиційна діяльність регіону характеризується такими рисами:

  • у галузевому розрізі левова частка ПІІ припадає на хімічну та нафтохімічну галузі;
  • у територіальному розрізі левова частка ПІІ припадає на міста Івано-Франківськ та Калуш.

Виходячи з цього, інвестиційна політика області має бути спрямована на високотехнологічні галузі, які створюють додану вартість, не шкодячи довкіллю, зокрема, це точне машинобудування, приладобудування та виробництво електронної та електротехнічної продукції.

Пріоритетні проекти області повинні бути спрямовані на розбудову транспортної інфраструктури, покращення доступу до регіону. Прямим наслідком підвищення інвестиційної активності регіону повинно стати залучення значного обсягу інвестицій та створення десятки тисяч робочих місць.

Ситуація на міжнародному ринку інвестиційних капіталів вимагає від місцевих органів державної влади посилення співробітництва з міжнародними фінансовими організаціями, банками, інвестиційними фондами, налагодження постійного діалогу з вітчизняними та іноземними інвесторами. Важливо налагодити конструктивну співпрацю з ними задля усунення перешкод на шляху залучення і реалізації інвестицій, регулювання інвестиційної діяльності на основі балансу інтересів інвестора та регіону.

  • Розкажіть у цифрах, яка сьогодні ситуація з інвестиціями, в тому числі іноземними, на Прикарпатті? Чи реалізовується задумана Стратегія?

Протягом І півріччя 2016 року обсяг залучених із початку інвестування прямих іноземних інвестицій в економіку області зріс на 0,1% до початку року і склав на 01.07.2016 року 837,2 млн. дол. США. На цей час серед адміністративно-територіальних одиниць України Івано-Франківська область перебуває на 10 місці за загальним обсягом прямих іноземних інвестицій і на 5 місці - за їх обсягом  на одного жителя.

Оскільки на час розроблення Стратегії область займала відповідно 13 і 12 місця, висновки щодо позитивної динаміки є обґрунтованими.

  • Наскільки Івано-Франківщина, у порівнянні з іншими областями України, приваблива для інвесторів?

Можете проаналізувати самостійно. Я лише ще раз хочу наголосити, що протягом останніх п’яти років Прикарпаття входить у першу п’ятірку областей, де залучено найбільшу кількість інвестицій з розрахунком на одного жителя.

  • Що приваблює іноземних інвесторів найбільше?

На даний момент це кілька ключових позицій. Найперше, ми конкурентноспроможні з іншими регіонами України і привабливі для іноземного інвестора через девальвацію. Вона мала негативний вплив на купівельну спроможність населення,  при цьому в нас у великому еквіваленті зменшилася заробітна плата. Через це саме ті компанії, які не можуть монетизувати певні свої процеси, шукають країни, в яких можна виготовляти продукт якісно, але затрачати набагато менше коштів на виплату зарплат. Наприклад,  у порівнянні з Китаєм у нас у 2,5-3 рази нижчі заробітні плати. Звісно, що ці показники невтішні, адже показує наскільки у нас низький економічний рівень життя з позиції глобального ринку. Проте з іншої сторони це привертає увагу великих іноземних інвесторів і результати їхніх інвестицій ми побачимо уже через 5-10 років. Конкретний приклад - завод «LEONI» (німецьке холдингове акціонерне товариство), який уже почав будуватися у м. Коломия і планує бути завершеним до червня 2017 р. До 2021 року буде створено до 8 тисяч робочих місць. Ми конкурували із Львівською областю, але завдяки співпраці профільних структурних підрозділів облдержадміністрації вдалося вибороти перемогу, керівництво компанії із кількох наших пропозицій обрало місто Коломию. Всього 15 млн. євро буде вкладено у будівництво, але з позиції кількості робочих місць  – це найбільша інвестиція в нашу область за часи незалежності України. По-друге, через це інші іноземні інвестори починають звертати увагу на наш регіон. Логіка проста: якщо така велика корпорація вкладає кошти і дає роботу людям на Прикарпатті, значить і інші сфери бізнесу будуть розвиватися, збільшиться купівельна спроможність населення. Тобто інвестиції притягують інвестиції. До того ж Івано-Франківська область входить у програму розвитку «Єврокарпатська ініціатива», що дозволить залучити додаткові інвестиції із Євросоюзу. Для цього зараз формується бренд області, промокампанії, популяризується як край, в якому збережені українські традиції (культура, музика та інше) та який сприятливий для життя, відпочинку й оздоровлення.

  • А конкретніше, що із цього уже зроблено?

Спільно із головою облдержадміністрації Олегом Гончаруком ми провели більше кількох десятків переговорів з потенційними іноземними інвесторами, здійснили багато поїздок із метою представлення інвестиційного потенціалу нашої області на світовому ринку. Але варто розуміти, що цей процес довготривалий. Зауважте, із вищезгаданим інвестором «LEONI» ми вели переговори більше півтора року.        

  • Які на сьогодні є проблеми в нашій області у контексті нашої тематики?

Я б не сказав, що це проблеми на рівні області, а, власне, на рівні всієї України. Проти нас веде війну країна, яка має другий у світі військовий потенціал. Про це говорить увесь світ, і наші потенційні інвестори дещо бояться ризикувати. Саме завдяки нашим переговорам вдається донести, що територія, де ведуться бойові дії, дуже далеко від Прикарпаття. Ще одне, правова база не забезпечує необхідну для потенційних інвесторів привабливість індустріальних парків в Україні. Ми плануємо створити, як мінімум, один у нашій області, що дозволить як залучити інвестиції, так і створити багато нових робочих місць, а значить збільшити надходження до державного і місцевого бюджетів.

 

Мар’яна Циганин

 










ПОШУК ПО ДАТІ