IНТЕРВ'Ю СТАТТI КОЛОНКИ САМООСВІТА КОНТАКТИ
MEGA



Основні показники соціально-економічного розвитку Надвірнянського району

Голова Надвірнянської районної адміністрації Олександр КЕНІЗ про інвестиційну привабливість регіону.

ТУРИСТИЧНИЙ ПІДЙОМ. ПЕРШИЙ ДІЛОВИЙ ВІЗИТ ГОТЕЛЬЄРІВ ЯРЕМЧАНЩИНИ ДО АВСТРІЇ

На початку листопада делегація яремчанських готельєрів повернулась із першого бізнес-туру до Австрійських Альп. Ініціатором поїздки виступили  ГО «Інститут розвитку Яремчанського краю» та “Асоціація готельєрів Яремчанщини”, а Івано-Франківська торгово-промислова палата підтримала цю ідею та допомогла з її втіленням в життя. Про саму поїздку, враження від неї та висновки говоримо з головою правління ГО «Інститут розвитку Яремчанського краю» Андрієм Дзвінчуком.

Зрубати не можна заборонити

Про електронний облік лісу  і нові правила продажу деревини на аукціонах , як борються з незаконною рубкою лісу -  розповідає директор Івано-Франківського обласного управління лісового та мисливського господарства Руслан ОСТАШУК.

МАУ. Під крилом мрії. Підсумки 2017 року
"За результатами першого кварталу 2017 року аеропорти України значно наростили пасажиропотік. Не винятком є і міжнародний аеропорт «Івано-Франківськ». Як відомо, у травні 2010 року аеропорт був переданий у концесію ТОВ «Скорзонера», що на мою думку дозволило йому пережити важкі часи та зберегти статус міжнародного. Наявність в ІваноФранківську робочого аеропорту, який в подальшому буде тільки розвиватися має велике значення, Івано-Франківськ – місто значних туристичних можливостей, а повітряні ворота, роблять його відкритим для всього світу. Також аеропорт з міжнародним сполученням сприяє залученню іноземних інвесторів, що також відіграє важливу роль для розвитку регіону в цілому" - Денис Лукачович, регіональний менеджер Департаменту з продажу в Україні авіакомпанії МАУ.
МАГІЧНА ГУЦУЛЯНДІЯ

Про вплив світових трендів на створення нових туристичних продуктів Яремчанщини розповідає керівник групи компаній туристичного сервісу «100 стежин» Сергій ВОЛОШИН.

Чемпіони з інвестицій. Хто в Україні в 2017р. планує найбільші будівництва?

Чемпіони з інвестицій. Хто в Україні в 2017р. планує найбільші будівництва?

Для української будівельної галузі найкращим за останні 20 років був 2007р. Далі були  три роки кризи, коли обсяг виконаних будівельних робіт щорічно скорочувався. У 2010-му він виявився в 2,42 рази менше, ніж в 2007-му. Пожвавлення відбулося завдяки підготовці до Євро-2012. Зрозуміло, що на тих будівництвах були розкрадені мільярди, але все ж в 2011 р обсяг будівельної продукції зріс на 20%. Однак потім відновився спад, і тривав він чотири роки. У 2015 року обсяг будівельної продукції виявився на 42,4% меншим, ніж в 2011-му.

Важливим стає  той факт, що в 2016р. - вперше після чотирьох років спаду - будівництво продемонструвало зростання. Причому не якийсь там, а найбільший серед усіх галузей економіки - на 13,1%. Зокрема, обсяги будівництва житла зросли на 13%, нежитлових будівель - на 17,4%, інженерних споруд - на 11%. Це говорить про те, що у порівнянні з попередніми роками у всіх категорій інвесторів - компаній, населення, держави, територіальних громад - додалося грошей і, напевно, стало більше оптимізму або принаймні менше паніки.

Але все ж до рівня, Який був досягнутий в 2011р., поки дуже далеко. Щоб перевершити його, потрібні ще чотири роки зростання з темпами по 10-13% на рік. У 2017 р забезпечити такі темпи цілком реально, якщо реалізують свої інвестплани найбільші державні і приватні компанії.

Наприклад, НАК «Нафтогаз України» в минулому році вперше за багато років отримала прибуток, причому чималий - понад 20 млрд грн,  не маючи фінансування з держбюджету. Половина цієї суми піде на виплату дивідендів власнику, тобто державі, а решта плюс-мінус  те, що дозволять кредитні можливості, НАК намірів направить на виконання програми «20/20» ПАТ «Укргазвидобування». Ця програма обіцяє збільшення видобутку газу до 20 млрд куб. м в 2020 р.

У минулому році «Укргазвидобування» здобув понад 14600000000 куб. м - на 77 млн ​​куб. м більше, ніж роком раніше. При цьому обсяги буріння зросли на 14%, було введено 70 нових свердловин (в 2015р. - 63). У цьому  році компанія планує наростити видобуток ще на 400-600 млн куб. м, збільшити обсяги буріння майже вдвічі і ввести в експлуатацію 100 нових свердловин.

Також великі надії в НАЕК «Енергоатом». Вона розраховує, що в 2017р. нарешті буде позитивно вирішено питання про завершення будівництва третього і четвертого енергоблоків Хмельницької АЕС. Загальна вартість будівництва - 3700000000 євро. Будівельна готовність ЦИХ енергоблоків оцінюється в 75 і 28 % відповідно. У компанії стверджують, що обійдуться без російського постачальника реакторної технології та обладнання. Буде використана реакторна установка європейського постачальника, при цьому проект забезпечить більш високий рівень безпеки, ніж на нині діючих українських АЕС.

Серед приватних компаній, що належить іноземним інвесторам, особливо Масштабні інвестплани має ПАТ «АрселорМіттал Кривий Ріг». У 2017 році компанія починає будівництво другої машини безперервного лиття заготовок потужністю 1400000 т в рік. Перша така машина потужністю 1200000 т в рік була введена в експлуатацію в 2011р. Будівництво другої буде завершено до середини 2018р. Орієнтовна вартість проекту - $ 100 млн. Вже 3 січня 2017р. було розпочато інженерно-геологічні вишукування на майданчику майбутнього будівництва. За планами компанії загальний обсяг інвестицій в ПАТ «АрселорМіттал Кривий Ріг» в найближчі чотири роки складе $ 1,2-1,5 млрд, у тому числі в 2017-му - $ 375-400 млн.

Амбітні плани мають українські агрохолдинги, які нарощують експорт зерна. Вони збираються до 2020 року в чотири рази збільшити перевалку зернових в українських портах. Для цього заплановано побудувати 36 об'єктів по перевантаженню зернових вантажів загальною потужністю майже 100 млн т на рік. У листопаді минулого року заступник голови Адміністрації морських портів України В'ячеслав Вороний розповів, що 10 терміналів загальною потужністю 33800000 т / ч вже будуються. Після цього з'явилася інформація про запуск ще кількох проектів.

Так, в грудні Мінінфраструктури повідомило, що агрохолдинг «Кернел Груп» отримав в довгострокову оренду територію в морському порту в Чорноморську (колишній Іллічівськ) для будівництва нового терміналу. За словами власника холдингу Андрія Веревського, термінал потужністю 4 млн т / ч буде введено в дію до кінця 2018 року і обійдеться в $ 120 млн, з яких $ 40 млн будуть освоєні в 2017р.

У січні Міжнародна фінансова корпорація (IFC) схвалила виділення компанії «МВ Карго» $ 37 млн ​​кредиту для реалізації проекту з будівництва зернового терміналу потужністю 5 млн т / ч в порту «Південний». Раніше таку ж суму на цей проект вирішив виділити Європейський банк реконструкції і розвитку. А компанія «Новотех-Термінал» в січні вже приступила до будівництва нового зернового терміналу потужністю 3 млн т / рік в морському порту в Одесі.

Юрій Вишневський

Інформує minprom.










ПОШУК ПО ДАТІ