П’ять причин чому H&M потрібно виходити на український ринок саме зараз
IНТЕРВ'Ю СТАТТI КОЛОНКИ САМООСВІТА КОНТАКТИ
MEGA



МАУ. Під крилом мрії. Підсумки 2017 року
"За результатами першого кварталу 2017 року аеропорти України значно наростили пасажиропотік. Не винятком є і міжнародний аеропорт «Івано-Франківськ». Як відомо, у травні 2010 року аеропорт був переданий у концесію ТОВ «Скорзонера», що на мою думку дозволило йому пережити важкі часи та зберегти статус міжнародного. Наявність в ІваноФранківську робочого аеропорту, який в подальшому буде тільки розвиватися має велике значення, Івано-Франківськ – місто значних туристичних можливостей, а повітряні ворота, роблять його відкритим для всього світу. Також аеропорт з міжнародним сполученням сприяє залученню іноземних інвесторів, що також відіграє важливу роль для розвитку регіону в цілому" - Денис Лукачович, регіональний менеджер Департаменту з продажу в Україні авіакомпанії МАУ.
МАГІЧНА ГУЦУЛЯНДІЯ

Про вплив світових трендів на створення нових туристичних продуктів Яремчанщини розповідає керівник групи компаній туристичного сервісу «100 стежин» Сергій ВОЛОШИН.

Івано-Франківськ – місто для бізнесу. Рейтинги та досягнення міста

Для кожної людини рідне місто, в якому ми народилися,  працюємо, у якому проходить наше життя, – найкращеВ даний час у Івано-Франківську проживає понад чверть мільйона мешканців. У сьогоднішньому глобалізованому світі час не стоїть на місці, тому, яким же є місто Франкове порівняно з іншими обласними центрами України, чи йде воно в ногу з часом, чи не загубилося на периферії суспільного розвитку і яким може стати завтра? Ми маємо слушну нагоду поспілкуватися з Оленою Блінніковою, очільником Головного управління статистики в Івано-Франківській області, установи, яка володіє багатогранною інформацією щодо показників розвитку економіки та соціальної сфери як  регіону, його територіальних складових, так і країни в цілому. Олена Бліннікова є постійним членом робочої групи облдержадміністрації з підготовки програми соціально-економічного та культурного розвитку областіщо визначає наш подальший поступ вперед, а це і підвищення рівня та якості життя населення, конкурентоспроможності сфери виробництва та послуг, ефективності управління життєдіяльністю. 

НАША АМБІЦІЯ - ФОРМУВАТИ МАЙБУТНЄ

«Молоді люди ідуть звідси, і якщо ми не придумаємо якісь стримуючі фактори і не запропонуємо їм, як реалізувати себе на місці, то будемо ще більше відставати в розвитку від інших міст» - Юрій ФИЛЮК, підприємець-ресторатор, керівник компанії «23 ресторани», співзасновник платформи «Тепле Місто» про нові проекти на міжнародному рівні та перспективи Івано-Франківська.

ЛІДЕР УКРАЇНСЬКОГО РИНКУ: «КАРПАТСМОЛИ»

В м. Калуші на Івано-Франківщині є сучасне високотехнологічне підприємство «КАРПАТСМОЛИ», яке спеціалізується на виготовленні карбамідо-формальдегідних та меламінових смол, що «в’яжуть» плити типу OSB, деревостружкові, деревоволокнисті плити й фанеру різної щільності, які ми використовуємо як у меблевій промисловості, так і у широкому спектрі внутрішніх та зовнішніх робіт під час ремонту.

П’ять причин чому H&M потрібно виходити на український ринок саме зараз

В колонці для rau керуючий партнер консалтингової компанії Kocce.net Дмитро Коссе міркує про те, чому у H&M не буде кращої можливості зайти на український ринок.

За даними дослідницької компанії GfK Ukraine, найбільш очікувані в Україні бренди – H&M і IKEA. Чутки про їхній вихід на український ринок виникають постійно, що не дивно: країна з населенням близько 40 млн чоловік завжди буде потенційно цікава рітейлерам цих сегментів.

Однак ні H&M, ні IKEA в Україні поки немає. Зрозуміло, що лякає ці бренди не “величезний попит на їхні товари”, а низька купівельна спроможність населення і безліч ризиків при відкритті. Деякі з цих ризиків іноземцям навіть складно зрозуміти, хоча для українців вони стали буденними. Незважаючи на це, останнім часом розмови про вихід H&M в країну почастішали, причиною чого стали візити топ-менеджерів шведського бренду в Київ. Багато хто впевнений, що це свідчить про підготовку до виходу на український ринок, а ряд ЗМІ написали, що менеджмент H&M вже прицінюється до нерухомості в найбільших ТРЦ і на головних торгових вулицях столиці. Не виключено, що в компанії розуміють – ліпшої нагоди для виходу на український ринок може і не бути. І ось п’ять головних причин цього.

Дешева ціна входу

Найсуттєвіші витрати в рітейлі – оренда приміщення та зарплата персоналу. Зараз ці витрати знижені в Україні до мінімальних показників.

Зарплата продавця-консультанта може сягати $200, а орендна плата, гадаю, не перевищує 7-8% від обороту магазина.

При цьому багато власників ТРЦ готові знижувати ставку оренди для ключових орендарів, що генерують трафік. Такий підхід більшості власників ТРЦ простежується досить чітко. Поки що в Києві і великих містах в наявності відносно велика кількість якісних торгових площ. Хоча вакантність в них знижується.

При цьому відомо, що H&M, як правило, не платить фіксовану орендну плати, а заходить на умовах % від обороту. Звичайно, це може бентежити деякі успішні торгові центри. З іншого боку – це в більшій мірі умови комерційних домовленостей, ніж правило.

Запит споживача на якісний і недорогий товар

За останні три роки українці істотно збідніли. Це пов’язано з ситуацією на сході України, окупацією Криму, падінням курсу національної валюти і економічними негараздами в цілому. Втім, все перераховане можна розцінювати не тільки як ризики, але і як переваги, і навіть можливості для розвитку бізнесу.

Покупець в Україні не пропав, а суттєво змінив сценарій покупки. Він намагається економити, розставляє пріоритети, визначає нові місця покупок і просто змінюється. В першу чергу його цікавить задоволення своїх потреб. Якщо говорити про покупку одягу, то зараз це потреба придбати якісну, зручну, і, бажано, модну продукцію за нижчою ціною. У такій ситуації вхід відносно недорогого H&M в Україну забезпечить швидке визнання вже впізнаваного бренду.

Просте рішення організаційних питань

Інше питання – організаційні ризики. Однак вони не повинні лякати іноземних партнерів. Україна – член СОТ, підписано угоди про Асоціацію з ЄС. Для H&M це означає, що не потрібно отримувати додаткові документи, сертифікати та дозволи при ввезенні товару на територію України. Сплатили митні платежі за інвойсами – і товар вже в країні.

Тим більше, що з точки зору логістики Україна розташована близько як до європейських складів H&M, так і до російських.

Не повинно виникнути проблем і в питаннях бухгалтерського обліку і оформлення документів. Тим більше – при правильному виборі аутсорсингової компанії.

Відносно невисока конкуренція

Незважаючи на те, що з кожним роком в Україні з’являється все більше зарубіжних рітейлерів, конкуренція на ринку як і раніше залишається відносно невисокою. За інформацією компанії CBRE Ukraine, в Києві представлено лише близько 30% всіх світових брендів. Ще менш заповнені інші великі міста країни – Дніпро, Харків, Львів та Одеса, які також мають значний потенціал. Що вже говорити про швидко зростаючі обласні центри (правда, у багатьох з них немає достатньої кількості якісних торгових площ).

Втім, навряд чи H&M лякає конкуренція. Компанія успішно працює на більш ніж 60-и ринках, більшість з яких набагато більш конкурентні, ніж український.

Тому її вихід в Україну в більшій мірі повинен хвилювати місцевих гравців, чию частку на ринку запросто може відібрати більш маститий конкурент.

Відновлення купівельної спроможності

Головний показник, на який звертають увагу в компаніях при виході на новий ринок – це купівельна спроможність населення. Цей показник, по суті – обсяг продажів, на який може розраховувати H&M при вході і подальшому розвитку бренду на території України. Незважаючи на те, що в останні роки купівельна спроможність українців знижувалася, зараз експерти прогнозують початок її відновлення. На зростання купівельної спроможності має вплинути і передбачене бюджетом-2017 збільшення мінімальної зарплати, що в свою чергу буде стимулювати приріст зарплат по економіці в цілому.

Звичайно, при вході на новий ринок важливо точно розуміти його обсяг, сегментацію покупців і інші показники. Але, на жаль, тіньова економіка в Україні настільки велика, що реальних цифр не знає ніхто.

Виходячи з досвіду роботи подібних магазинів, що працюють в тому ж ціновому сегменті, виторг H&M може сягати $120 000 – 150 000 на місяць.

Чи достатніми будуть ці цифри для керівництва шведського бренду, покаже лише час.










ПОШУК ПО ДАТІ