IНТЕРВ'Ю СТАТТI КОЛОНКИ САМООСВІТА КОНТАКТИ



МАУ. Під крилом мрії. Підсумки 2017 року
"За результатами першого кварталу 2017 року аеропорти України значно наростили пасажиропотік. Не винятком є і міжнародний аеропорт «Івано-Франківськ». Як відомо, у травні 2010 року аеропорт був переданий у концесію ТОВ «Скорзонера», що на мою думку дозволило йому пережити важкі часи та зберегти статус міжнародного. Наявність в ІваноФранківську робочого аеропорту, який в подальшому буде тільки розвиватися має велике значення, Івано-Франківськ – місто значних туристичних можливостей, а повітряні ворота, роблять його відкритим для всього світу. Також аеропорт з міжнародним сполученням сприяє залученню іноземних інвесторів, що також відіграє важливу роль для розвитку регіону в цілому" - Денис Лукачович, регіональний менеджер Департаменту з продажу в Україні авіакомпанії МАУ.
МАГІЧНА ГУЦУЛЯНДІЯ

Про вплив світових трендів на створення нових туристичних продуктів Яремчанщини розповідає керівник групи компаній туристичного сервісу «100 стежин» Сергій ВОЛОШИН.

Івано-Франківськ – місто для бізнесу. Рейтинги та досягнення міста

Для кожної людини рідне місто, в якому ми народилися,  працюємо, у якому проходить наше життя, – найкращеВ даний час у Івано-Франківську проживає понад чверть мільйона мешканців. У сьогоднішньому глобалізованому світі час не стоїть на місці, тому, яким же є місто Франкове порівняно з іншими обласними центрами України, чи йде воно в ногу з часом, чи не загубилося на периферії суспільного розвитку і яким може стати завтра? Ми маємо слушну нагоду поспілкуватися з Оленою Блінніковою, очільником Головного управління статистики в Івано-Франківській області, установи, яка володіє багатогранною інформацією щодо показників розвитку економіки та соціальної сфери як  регіону, його територіальних складових, так і країни в цілому. Олена Бліннікова є постійним членом робочої групи облдержадміністрації з підготовки програми соціально-економічного та культурного розвитку областіщо визначає наш подальший поступ вперед, а це і підвищення рівня та якості життя населення, конкурентоспроможності сфери виробництва та послуг, ефективності управління життєдіяльністю. 

НАША АМБІЦІЯ - ФОРМУВАТИ МАЙБУТНЄ

«Молоді люди ідуть звідси, і якщо ми не придумаємо якісь стримуючі фактори і не запропонуємо їм, як реалізувати себе на місці, то будемо ще більше відставати в розвитку від інших міст» - Юрій ФИЛЮК, підприємець-ресторатор, керівник компанії «23 ресторани», співзасновник платформи «Тепле Місто» про нові проекти на міжнародному рівні та перспективи Івано-Франківська.

ЛІДЕР УКРАЇНСЬКОГО РИНКУ: «КАРПАТСМОЛИ»

В м. Калуші на Івано-Франківщині є сучасне високотехнологічне підприємство «КАРПАТСМОЛИ», яке спеціалізується на виготовленні карбамідо-формальдегідних та меламінових смол, що «в’яжуть» плити типу OSB, деревостружкові, деревоволокнисті плити й фанеру різної щільності, які ми використовуємо як у меблевій промисловості, так і у широкому спектрі внутрішніх та зовнішніх робіт під час ремонту.

П’ять причин чому H&M потрібно виходити на український ринок саме зараз

В колонці для rau керуючий партнер консалтингової компанії Kocce.net Дмитро Коссе міркує про те, чому у H&M не буде кращої можливості зайти на український ринок.

За даними дослідницької компанії GfK Ukraine, найбільш очікувані в Україні бренди – H&M і IKEA. Чутки про їхній вихід на український ринок виникають постійно, що не дивно: країна з населенням близько 40 млн чоловік завжди буде потенційно цікава рітейлерам цих сегментів.

Однак ні H&M, ні IKEA в Україні поки немає. Зрозуміло, що лякає ці бренди не “величезний попит на їхні товари”, а низька купівельна спроможність населення і безліч ризиків при відкритті. Деякі з цих ризиків іноземцям навіть складно зрозуміти, хоча для українців вони стали буденними. Незважаючи на це, останнім часом розмови про вихід H&M в країну почастішали, причиною чого стали візити топ-менеджерів шведського бренду в Київ. Багато хто впевнений, що це свідчить про підготовку до виходу на український ринок, а ряд ЗМІ написали, що менеджмент H&M вже прицінюється до нерухомості в найбільших ТРЦ і на головних торгових вулицях столиці. Не виключено, що в компанії розуміють – ліпшої нагоди для виходу на український ринок може і не бути. І ось п’ять головних причин цього.

Дешева ціна входу

Найсуттєвіші витрати в рітейлі – оренда приміщення та зарплата персоналу. Зараз ці витрати знижені в Україні до мінімальних показників.

Зарплата продавця-консультанта може сягати $200, а орендна плата, гадаю, не перевищує 7-8% від обороту магазина.

При цьому багато власників ТРЦ готові знижувати ставку оренди для ключових орендарів, що генерують трафік. Такий підхід більшості власників ТРЦ простежується досить чітко. Поки що в Києві і великих містах в наявності відносно велика кількість якісних торгових площ. Хоча вакантність в них знижується.

При цьому відомо, що H&M, як правило, не платить фіксовану орендну плати, а заходить на умовах % від обороту. Звичайно, це може бентежити деякі успішні торгові центри. З іншого боку – це в більшій мірі умови комерційних домовленостей, ніж правило.

Запит споживача на якісний і недорогий товар

За останні три роки українці істотно збідніли. Це пов’язано з ситуацією на сході України, окупацією Криму, падінням курсу національної валюти і економічними негараздами в цілому. Втім, все перераховане можна розцінювати не тільки як ризики, але і як переваги, і навіть можливості для розвитку бізнесу.

Покупець в Україні не пропав, а суттєво змінив сценарій покупки. Він намагається економити, розставляє пріоритети, визначає нові місця покупок і просто змінюється. В першу чергу його цікавить задоволення своїх потреб. Якщо говорити про покупку одягу, то зараз це потреба придбати якісну, зручну, і, бажано, модну продукцію за нижчою ціною. У такій ситуації вхід відносно недорогого H&M в Україну забезпечить швидке визнання вже впізнаваного бренду.

Просте рішення організаційних питань

Інше питання – організаційні ризики. Однак вони не повинні лякати іноземних партнерів. Україна – член СОТ, підписано угоди про Асоціацію з ЄС. Для H&M це означає, що не потрібно отримувати додаткові документи, сертифікати та дозволи при ввезенні товару на територію України. Сплатили митні платежі за інвойсами – і товар вже в країні.

Тим більше, що з точки зору логістики Україна розташована близько як до європейських складів H&M, так і до російських.

Не повинно виникнути проблем і в питаннях бухгалтерського обліку і оформлення документів. Тим більше – при правильному виборі аутсорсингової компанії.

Відносно невисока конкуренція

Незважаючи на те, що з кожним роком в Україні з’являється все більше зарубіжних рітейлерів, конкуренція на ринку як і раніше залишається відносно невисокою. За інформацією компанії CBRE Ukraine, в Києві представлено лише близько 30% всіх світових брендів. Ще менш заповнені інші великі міста країни – Дніпро, Харків, Львів та Одеса, які також мають значний потенціал. Що вже говорити про швидко зростаючі обласні центри (правда, у багатьох з них немає достатньої кількості якісних торгових площ).

Втім, навряд чи H&M лякає конкуренція. Компанія успішно працює на більш ніж 60-и ринках, більшість з яких набагато більш конкурентні, ніж український.

Тому її вихід в Україну в більшій мірі повинен хвилювати місцевих гравців, чию частку на ринку запросто може відібрати більш маститий конкурент.

Відновлення купівельної спроможності

Головний показник, на який звертають увагу в компаніях при виході на новий ринок – це купівельна спроможність населення. Цей показник, по суті – обсяг продажів, на який може розраховувати H&M при вході і подальшому розвитку бренду на території України. Незважаючи на те, що в останні роки купівельна спроможність українців знижувалася, зараз експерти прогнозують початок її відновлення. На зростання купівельної спроможності має вплинути і передбачене бюджетом-2017 збільшення мінімальної зарплати, що в свою чергу буде стимулювати приріст зарплат по економіці в цілому.

Звичайно, при вході на новий ринок важливо точно розуміти його обсяг, сегментацію покупців і інші показники. Але, на жаль, тіньова економіка в Україні настільки велика, що реальних цифр не знає ніхто.

Виходячи з досвіду роботи подібних магазинів, що працюють в тому ж ціновому сегменті, виторг H&M може сягати $120 000 – 150 000 на місяць.

Чи достатніми будуть ці цифри для керівництва шведського бренду, покаже лише час.










ПОШУК ПО ДАТІ