IНТЕРВ'Ю СТАТТI КОЛОНКИ САМООСВІТА КОНТАКТИ
MEGA



IT-ринок області

Наталя МУХІТДІНОВА, керівник департаменту компанії Eleks, про розвиток та проблеми ІТ-галузі Івано-Франківської області.



Що буде з договорами дарування та оформлення спадщини?

Останніми тижнями у засобах масової інформації усі переглядають повідомлення з приводу того, що українці з 1 листопада поточного року фактично не зможуть вступити у спадок або оформити угоду договору дарування, оскільки відбулися зміни у порядку оцінки дарованого майна та майна, яке передається у спадок. Ситуацію коментує приватний нотаріус Мар’яна Дзера.

Kia Sportage – безумовний лідер автомобільного ринку України

За результатами продажів нових автомобілів в Україні кросовер Kia Sportage у черговий раз став абсо- лютним лідером продажів та бренд Kia увійшов до трійки лідерів. Асоціація автовиробників України «УкрАвтопром» підбила підсумки продажів нових автомобілів Кросо- вер Kia Sportage став по-справж- ньому народним автомобілем за результатами продажів у 2016 році. Оптимальне співвідношення споживацьких якостей, багатого ви- бору моторів та трансмісій, а також конкурентної ціни дозволило Kia Sportage здобути звання «Кросовер року в Україні 2017». Генеральний директор ПРАТ «Івано-Франківськ-Авто» Ігор НОВІК розповів нам детальніше про переваги бренду КІА.

ФОП чи ТОВ? Що обрати?

Вибір організаційно-правової форми господарювання та системи оподаткування є важливим етапом створення прибуткового і стабільного бізнесу. Це рішення вимагає проведення порівняльного аналізу ефективності різних форм організації бізнесу, відповідності цієї форми обраним цілям і стратегії розвитку підприємства в тій чи іншій сфері діяльності. Що необхідно враховувати та пам’ятати в такій ситуації журналу «МЕГА» розповіла Оксана Шевадуцька – CAP, АССА ДипІФР, керівник аутсорсингової компанії «Ваш бухгалтер».

Українські розробники змінюють уявлення про традиційні АЗК. Інновації в сфері торгівлі нафтопродуктами. Розумні АЗК.

У той час як провідні країни світу активно обговорюють четверту промислову революцію, та не тільки обговорюють, а і творять її, більшість українських компаній, на жаль, продовжують стояти на місці, не встигаючи за стрімким розвитком інновацій у світі, відповідно, втрачаючи сотні тисяч доларів потенційної вигоди. Україна у глобальному рейтингу інноваційності Global Innovation Index у 2017 роціпосіла 50 місце.



Від творців: італійський ресторан Fabbrica з українськими продуктами

Від творців: італійський ресторан Fabbrica з українськими продуктами

Fabbrica - заклад, де італійські страви готують з фермерських українських продуктів. Незважаючи на досить строгий інтер'єр, атмосфера в ресторані домашня і затишна, а будь-якого клієнта можуть просто так пригостити кавою або десертом.

Два роки тому компанія Юрія Філюка "23 ресторану" відкрила першу Fabbrica в Івано-Франківську, а в січні 2017 такий же заклад з'явилося в Києві. Навчати столичну Fabbrica всім технологіям і особливостям роботи приїхала Аліна Токмиленко - партнер Юрія з "23 ресторану".

Ідея.

Юрій хотів створити заклад, який відповідав би всім світовим трендам, але було доступним за ціною жителям Франківська. Два роки тому йому прийшла ідея об'єднати італійську кухню з українськими продуктами.

"Ми вирішили експериментувати. Брали за основу фермерські продукти, які за якістю часто краще привізних. Але це зробити непросто, адже деяких продуктів італійської кухні на ринку України не було. Довелося шукати альтернативу", - ділиться Юрій.

Ресторан назвали Fabbrica через те, що весь процес від вирощування зерна до його помелу ретельно відстежується. Компанія знайшла людину, яка тепер вирощує зерно спеціально для закладу. Це монах, який живе під Уманню. Перемелюють зерно в борошно на млині, яка знаходиться прямо в ресторані.

Через два роки "23 ресторану" і їх партнери відкрили Fabbrica в Києві.

"Довгий час я свідомо стримував бізнес, залишаючи його тільки в Івано-Франківську, хоча нам і пропонували різні партнерства з виходом на інші ринки. Останні кілька років я взагалі відійшов від операційного управління компанією і зайнявся проектами розвитку міста Теплі місто. Але, напевно, прийшов час розвивати наш ресторанний бізнес і в інших містах. Тому зусиллями моїх партнерів Fabbrica відкрилася і в Києві ", - говорить Юрій.

Те, що другий ресторан відкрився в столиці, вийшло випадково - "23 ресторану" знайшов надійних партнерів в Києві.

"У нас не було продуманих стратегій, скільки ми таких закладів відкриємо і де. Ми просто познайомилися з хорошими людьми, якби ми їх зустріли, наприклад, в Одесі, то могли б відкритися і там. Друга причина - ми дуже любимо Київ, і в ньому мало якісної їжі, яка не варто захмарних грошей ", - розповідає Аліна.

Реалізація.

На відкриття київської Fabbrica пішло чотири місяці, перший - на пошук приміщення, інші - на ремонт.

У обох ресторанів - схожий інтер'єр, упор робиться на такі матеріали, як дерево, цегла і метал. Проект дизайну робив молодий дизайнер з Івано-Франківська. Fabbrica - одна з перших його робіт.

Більшість предметів інтер'єру в ресторані - не прикраса або муляж, вони виконують якусь функцію. У ресторані багато полиць з пастою, а незабаром з'явиться і млин, як в Франківської Fabbrica.

"Ми хотіли, щоб дизайн закладів не була рюшічний, а максимально функціональний. Ми зробили полки, тому що нам потрібно кудись поставити пасту. Її може купити будь-який відвідувач", - пояснює Аліна.

Ресторан закупив фітолампи, щоб в приміщенні росли живі квіти. У Франківську з цим простіше - в заклад потрапляє багато сонця і додаткове обладнання не потрібно.

Кухню зробили напіввідкритій. Холодні процеси відвідувачі не бачать, але зона пасти і піци відкрита.

"Це вже не можна назвати трендом. Люди мають повне право знати, що вони їдять і з чого вона зроблена", - вважає Аліна.

Найскладнішим для ресторану поки залишається логістика між Франківськом і Києвом. Потрібно заздалегідь замовляти продукти, щоб вони раптово не закінчилися.

Фінанси.

Fabbrica відкрилася за рахунок коштів "23 ресторану" і їх партнерів. Але поки вкладення тривають, і назвати цифру фінального бюджету можна тільки через кілька місяців.

"Поки складно сказати, за який час окупиться ресторан. Хотілося б, щоб це сталося за два роки", - ділиться Аліна.

Команда.

Колектив складається з 55 осіб, з них 12 - це кухарі. Навчати київську команду приїхали майстри з Франківській Fabbrica.

"Нашу київську команду ми називаємо бандою. Всі хлопці молодці, тому що багато працюють і намагаються", - розповідає Анна.

Але поки сформований лише кістяк команди - керівник ресторану, шеф-кухар, менеджмент і основні офіціанти.

"Зараз ми ще відбираємо людей. З першого дня в ресторані дуже велика кількість гостей, і були люди, які не витримували такого темпу роботи і звільнялися", - пояснює Аліна.

Клієнти.

У Fabbrica немає певної аудиторії, як у більшості інших ресторанів. Сюди приходять люди, які працюють неподалік, сім'ї, хіпстера і навіть іноді заглядають бабусі. Особливо багато відвідувачів буває ввечері, хоча днем ​​клієнти теж є. З першого ж дня роботи ресторану ні дня, щоб Fabbrica пустувала без гостей. Хоча про відкриття повідомили тільки в соцмережах і ніяку рекламу не замовляли.

"У Франківську ми знаємо кожного гостя, цю традицію ми хочемо зберегти і тут. Тільки Київ - велике місто, і багато хто може просто випадково опинитися на" Льва Толстого "і зайти до нас. Це не означає, що вони стануть нашими постійними клієнтами. Але все одно хочеться атмосферу Франківська перенести сюди. Адже там гості вловлюють будь-які зміни в рецептах і контролюють якість, можна навіть сказати, що стають нашими партнерами в бізнесі. Це нас дуже стимулює ", - розповідає Аліна.

У ресторані немає системи знижок і карток постійного відвідувача. Але гостя можуть запам'ятати і коли-небудь просто пригостити. Так відбувається і у Франківську. Fabbrica виділяє 0,5-1% обороту на подарунки для відвідувачів. Наприклад, якщо офіціантові сподобалася дівчина, яка прийшла в ресторан, він може пригостити її кавою. При цьому не за свій рахунок, а за рахунок закладу. Аліна вважає, що це більш душевна система, ніж 10% знижка постійного клієнта.

Меню.

За винятком чаю, кави, фініків, цитрусових і вина, всі продукти в ресторані українські. Також в меню присутня сезонність. Наприклад, взимку не готують салати з томатів або полуниці. Але деякі продукти Fabbrica заготовлює на зиму, наприклад, білі гриби або бузину для морозива.

"Ми зруйнували штамп, що справжню піцу і пасту можна зробити виключно з італійської муки твердих сортів. Ми знайшли в Україні зерно, яке повністю відповідає необхідним стандартам. Ми не очищаємо його від висівок, так як в них багато корисних елементів, тому у нашій борошна темний відтінок ", - розповідає Юрій.

Крім пшениці, ресторан закуповує фермерське м'ясо, сир і зелень. На пасіці для них збирають мед.

У ресторані є свої фірмові рецепти піци. Наприклад, є "По-одеськи" з тюлькою, а є з субпродуктами - телячими мізками і щоками.

"У всьому світі повагою до тварини, яку ми їмо, є використання в їжу всіх його частин, а не тільки дорогих стейків. Це і наша філософія ставлення до їжі. Якщо ми можемо смачно приготувати телячі мізки, то ми їх готуємо", - пояснює Аліна.

Крім пасти і піци, Fabbrica робить салати та десерти з авторських рецептами бренд-шефа Олени Жаботинської. Наприклад, тут готують салат з пшеницею і грейпфрутом або буряком, сиром і медом. З десертів є ромашкова панакота. Квіти додаються в неї при варінні, а потім проціджують, завдяки цьому в десерті з'являється легке післясмак ромашки. Для тих, хто не любить солодких десертів, є обліпихи морозиво або з лимоном, базиліком і бузиною.

Меню двох ресторанів трохи відрізняється. Так, у Франківську немає паштету з гусячої печінки і пирога з фініків. Засновники знають, що там це ніхто купувати не буде, а в Києві відвідувачі можуть собі дозволити.

Найпопулярніші страви теж відрізняються в двох містах. У Києві часто замовляють піцу з авторськими сирами і равіолі зі шпинатом і жовтком, а у Франківську - піцу з куркою і грибами. Але в обох містах залишається популярним томатний суп і домашній томатний сік, які ресторан готує сам.

Плани.

Хлопці хочуть, щоб Fabbrica стала центром смачної їжі і відмінного сервісу, тому в найближчий рік будуть продовжувати працювати над продуктом, робити його ще більш якісним.

"Це більше, ніж комерційний продукт, це певна життєва позиція і філософія. Fabbrica продемонструвала, що з таким підходом можна досягти успіху. Ми створили ефективну бізнес-модель, засновану на чесному підході до продукту", - пояснює Юрій.

Пише bzh.life.










ПОШУК ПО ДАТІ