IНТЕРВ'Ю СТАТТI ЕКСПЕРТИ ПОДІЇ ДЛЯ БІЗНЕСУ СПЕЦПРОЕКТ: ЗРОБЛЕНО НА ПРИКАРПАТТІ КОНТАКТИ
MEGA

14.11.2018 15:33

1️ Яка ще золота осінь?
Які прогулянки по свіжому повітрю, зустрічі з друзями, походи по гриби чи велопробіжки? Ще фотосесію якусь придумаєте. Здуріли?  У вас депресія і крапка.

13.11.2018 16:40


Aimbulance – тричі найефективніша digital агенція в рейтингу Effie Awards Ukraine, номер 1 у дослідженні Advertiser’s Choice і рейтингу «Digital агенція року» за 2014, 2015 та 2016 рік. У 2014 році AIMBULANCE стала фіналістом фестивалю рекламної креативності Cannes Lions. За результатами сезону 2013/2014 агенція зайняла 8-е місце в світовому рейтингу ефективності незалежних агенцій від EFFIE.

01.11.2018 14:53

Не беріть на роботу друзів. Ніколи. Вони думають, що у вас можна буде працювати в 2 рази менше, а ви будете їм платити в 2 рази більше. Ви ж друзі! А ви вважаєте як раз навпаки. От і виходить, що у вас після цього ані друзів, ані якісно виконаної роботи.

23.10.2018 15:18

В 2005 р. я почала професійно працювати з комерційними організаціями, і відтоді не перестаю дивуватися вмінню нашого бізнесу «виживати» в українських умовах та численним спробам допасувати національний досвід до реалій західного світу. Чи (і наскільки) готові ми до роботи на зовнішніх (західних) ринках? Що із знаного/практикованого нами вартує використовувати, а що залишити дома? Що можна адаптувати? З якими викликами зустрічається український бізнес, коли вирішує «працювати в Європі»?

28.02.2018 15:41
"За результатами першого кварталу 2017 року аеропорти України значно наростили пасажиропотік. Не винятком є і міжнародний аеропорт «Івано-Франківськ». Як відомо, у травні 2010 року аеропорт був переданий у концесію ТОВ «Скорзонера», що на мою думку дозволило йому пережити важкі часи та зберегти статус міжнародного. Наявність в ІваноФранківську робочого аеропорту, який в подальшому буде тільки розвиватися має велике значення, Івано-Франківськ – місто значних туристичних можливостей, а повітряні ворота, роблять його відкритим для всього світу. Також аеропорт з міжнародним сполученням сприяє залученню іноземних інвесторів, що також відіграє важливу роль для розвитку регіону в цілому" - Денис Лукачович, регіональний менеджер Департаменту з продажу в Україні авіакомпанії МАУ.
Від творців: італійський ресторан Fabbrica з українськими продуктами

Від творців: італійський ресторан Fabbrica з українськими продуктами

Fabbrica - заклад, де італійські страви готують з фермерських українських продуктів. Незважаючи на досить строгий інтер'єр, атмосфера в ресторані домашня і затишна, а будь-якого клієнта можуть просто так пригостити кавою або десертом.

Два роки тому компанія Юрія Філюка "23 ресторану" відкрила першу Fabbrica в Івано-Франківську, а в січні 2017 такий же заклад з'явилося в Києві. Навчати столичну Fabbrica всім технологіям і особливостям роботи приїхала Аліна Токмиленко - партнер Юрія з "23 ресторану".

Ідея.

Юрій хотів створити заклад, який відповідав би всім світовим трендам, але було доступним за ціною жителям Франківська. Два роки тому йому прийшла ідея об'єднати італійську кухню з українськими продуктами.

"Ми вирішили експериментувати. Брали за основу фермерські продукти, які за якістю часто краще привізних. Але це зробити непросто, адже деяких продуктів італійської кухні на ринку України не було. Довелося шукати альтернативу", - ділиться Юрій.

Ресторан назвали Fabbrica через те, що весь процес від вирощування зерна до його помелу ретельно відстежується. Компанія знайшла людину, яка тепер вирощує зерно спеціально для закладу. Це монах, який живе під Уманню. Перемелюють зерно в борошно на млині, яка знаходиться прямо в ресторані.

Через два роки "23 ресторану" і їх партнери відкрили Fabbrica в Києві.

"Довгий час я свідомо стримував бізнес, залишаючи його тільки в Івано-Франківську, хоча нам і пропонували різні партнерства з виходом на інші ринки. Останні кілька років я взагалі відійшов від операційного управління компанією і зайнявся проектами розвитку міста Теплі місто. Але, напевно, прийшов час розвивати наш ресторанний бізнес і в інших містах. Тому зусиллями моїх партнерів Fabbrica відкрилася і в Києві ", - говорить Юрій.

Те, що другий ресторан відкрився в столиці, вийшло випадково - "23 ресторану" знайшов надійних партнерів в Києві.

"У нас не було продуманих стратегій, скільки ми таких закладів відкриємо і де. Ми просто познайомилися з хорошими людьми, якби ми їх зустріли, наприклад, в Одесі, то могли б відкритися і там. Друга причина - ми дуже любимо Київ, і в ньому мало якісної їжі, яка не варто захмарних грошей ", - розповідає Аліна.

Реалізація.

На відкриття київської Fabbrica пішло чотири місяці, перший - на пошук приміщення, інші - на ремонт.

У обох ресторанів - схожий інтер'єр, упор робиться на такі матеріали, як дерево, цегла і метал. Проект дизайну робив молодий дизайнер з Івано-Франківська. Fabbrica - одна з перших його робіт.

Більшість предметів інтер'єру в ресторані - не прикраса або муляж, вони виконують якусь функцію. У ресторані багато полиць з пастою, а незабаром з'явиться і млин, як в Франківської Fabbrica.

"Ми хотіли, щоб дизайн закладів не була рюшічний, а максимально функціональний. Ми зробили полки, тому що нам потрібно кудись поставити пасту. Її може купити будь-який відвідувач", - пояснює Аліна.

Ресторан закупив фітолампи, щоб в приміщенні росли живі квіти. У Франківську з цим простіше - в заклад потрапляє багато сонця і додаткове обладнання не потрібно.

Кухню зробили напіввідкритій. Холодні процеси відвідувачі не бачать, але зона пасти і піци відкрита.

"Це вже не можна назвати трендом. Люди мають повне право знати, що вони їдять і з чого вона зроблена", - вважає Аліна.

Найскладнішим для ресторану поки залишається логістика між Франківськом і Києвом. Потрібно заздалегідь замовляти продукти, щоб вони раптово не закінчилися.

Фінанси.

Fabbrica відкрилася за рахунок коштів "23 ресторану" і їх партнерів. Але поки вкладення тривають, і назвати цифру фінального бюджету можна тільки через кілька місяців.

"Поки складно сказати, за який час окупиться ресторан. Хотілося б, щоб це сталося за два роки", - ділиться Аліна.

Команда.

Колектив складається з 55 осіб, з них 12 - це кухарі. Навчати київську команду приїхали майстри з Франківській Fabbrica.

"Нашу київську команду ми називаємо бандою. Всі хлопці молодці, тому що багато працюють і намагаються", - розповідає Анна.

Але поки сформований лише кістяк команди - керівник ресторану, шеф-кухар, менеджмент і основні офіціанти.

"Зараз ми ще відбираємо людей. З першого дня в ресторані дуже велика кількість гостей, і були люди, які не витримували такого темпу роботи і звільнялися", - пояснює Аліна.

Клієнти.

У Fabbrica немає певної аудиторії, як у більшості інших ресторанів. Сюди приходять люди, які працюють неподалік, сім'ї, хіпстера і навіть іноді заглядають бабусі. Особливо багато відвідувачів буває ввечері, хоча днем ​​клієнти теж є. З першого ж дня роботи ресторану ні дня, щоб Fabbrica пустувала без гостей. Хоча про відкриття повідомили тільки в соцмережах і ніяку рекламу не замовляли.

"У Франківську ми знаємо кожного гостя, цю традицію ми хочемо зберегти і тут. Тільки Київ - велике місто, і багато хто може просто випадково опинитися на" Льва Толстого "і зайти до нас. Це не означає, що вони стануть нашими постійними клієнтами. Але все одно хочеться атмосферу Франківська перенести сюди. Адже там гості вловлюють будь-які зміни в рецептах і контролюють якість, можна навіть сказати, що стають нашими партнерами в бізнесі. Це нас дуже стимулює ", - розповідає Аліна.

У ресторані немає системи знижок і карток постійного відвідувача. Але гостя можуть запам'ятати і коли-небудь просто пригостити. Так відбувається і у Франківську. Fabbrica виділяє 0,5-1% обороту на подарунки для відвідувачів. Наприклад, якщо офіціантові сподобалася дівчина, яка прийшла в ресторан, він може пригостити її кавою. При цьому не за свій рахунок, а за рахунок закладу. Аліна вважає, що це більш душевна система, ніж 10% знижка постійного клієнта.

Меню.

За винятком чаю, кави, фініків, цитрусових і вина, всі продукти в ресторані українські. Також в меню присутня сезонність. Наприклад, взимку не готують салати з томатів або полуниці. Але деякі продукти Fabbrica заготовлює на зиму, наприклад, білі гриби або бузину для морозива.

"Ми зруйнували штамп, що справжню піцу і пасту можна зробити виключно з італійської муки твердих сортів. Ми знайшли в Україні зерно, яке повністю відповідає необхідним стандартам. Ми не очищаємо його від висівок, так як в них багато корисних елементів, тому у нашій борошна темний відтінок ", - розповідає Юрій.

Крім пшениці, ресторан закуповує фермерське м'ясо, сир і зелень. На пасіці для них збирають мед.

У ресторані є свої фірмові рецепти піци. Наприклад, є "По-одеськи" з тюлькою, а є з субпродуктами - телячими мізками і щоками.

"У всьому світі повагою до тварини, яку ми їмо, є використання в їжу всіх його частин, а не тільки дорогих стейків. Це і наша філософія ставлення до їжі. Якщо ми можемо смачно приготувати телячі мізки, то ми їх готуємо", - пояснює Аліна.

Крім пасти і піци, Fabbrica робить салати та десерти з авторських рецептами бренд-шефа Олени Жаботинської. Наприклад, тут готують салат з пшеницею і грейпфрутом або буряком, сиром і медом. З десертів є ромашкова панакота. Квіти додаються в неї при варінні, а потім проціджують, завдяки цьому в десерті з'являється легке післясмак ромашки. Для тих, хто не любить солодких десертів, є обліпихи морозиво або з лимоном, базиліком і бузиною.

Меню двох ресторанів трохи відрізняється. Так, у Франківську немає паштету з гусячої печінки і пирога з фініків. Засновники знають, що там це ніхто купувати не буде, а в Києві відвідувачі можуть собі дозволити.

Найпопулярніші страви теж відрізняються в двох містах. У Києві часто замовляють піцу з авторськими сирами і равіолі зі шпинатом і жовтком, а у Франківську - піцу з куркою і грибами. Але в обох містах залишається популярним томатний суп і домашній томатний сік, які ресторан готує сам.

Плани.

Хлопці хочуть, щоб Fabbrica стала центром смачної їжі і відмінного сервісу, тому в найближчий рік будуть продовжувати працювати над продуктом, робити його ще більш якісним.

"Це більше, ніж комерційний продукт, це певна життєва позиція і філософія. Fabbrica продемонструвала, що з таким підходом можна досягти успіху. Ми створили ефективну бізнес-модель, засновану на чесному підході до продукту", - пояснює Юрій.

Пише bzh.life.








ПОШУК ПО ДАТІ