IНТЕРВ'Ю СТАТТI ЕКСПЕРТИ ПОДІЇ ДЛЯ БІЗНЕСУ СПЕЦПРОЕКТ: ЗРОБЛЕНО НА ПРИКАРПАТТІ КОНТАКТИ
MEGA

14.11.2018 15:33

1️ Яка ще золота осінь?
Які прогулянки по свіжому повітрю, зустрічі з друзями, походи по гриби чи велопробіжки? Ще фотосесію якусь придумаєте. Здуріли?  У вас депресія і крапка.

13.11.2018 16:40


Aimbulance – тричі найефективніша digital агенція в рейтингу Effie Awards Ukraine, номер 1 у дослідженні Advertiser’s Choice і рейтингу «Digital агенція року» за 2014, 2015 та 2016 рік. У 2014 році AIMBULANCE стала фіналістом фестивалю рекламної креативності Cannes Lions. За результатами сезону 2013/2014 агенція зайняла 8-е місце в світовому рейтингу ефективності незалежних агенцій від EFFIE.

01.11.2018 14:53

Не беріть на роботу друзів. Ніколи. Вони думають, що у вас можна буде працювати в 2 рази менше, а ви будете їм платити в 2 рази більше. Ви ж друзі! А ви вважаєте як раз навпаки. От і виходить, що у вас після цього ані друзів, ані якісно виконаної роботи.

23.10.2018 15:18

В 2005 р. я почала професійно працювати з комерційними організаціями, і відтоді не перестаю дивуватися вмінню нашого бізнесу «виживати» в українських умовах та численним спробам допасувати національний досвід до реалій західного світу. Чи (і наскільки) готові ми до роботи на зовнішніх (західних) ринках? Що із знаного/практикованого нами вартує використовувати, а що залишити дома? Що можна адаптувати? З якими викликами зустрічається український бізнес, коли вирішує «працювати в Європі»?

28.02.2018 15:41
"За результатами першого кварталу 2017 року аеропорти України значно наростили пасажиропотік. Не винятком є і міжнародний аеропорт «Івано-Франківськ». Як відомо, у травні 2010 року аеропорт був переданий у концесію ТОВ «Скорзонера», що на мою думку дозволило йому пережити важкі часи та зберегти статус міжнародного. Наявність в ІваноФранківську робочого аеропорту, який в подальшому буде тільки розвиватися має велике значення, Івано-Франківськ – місто значних туристичних можливостей, а повітряні ворота, роблять його відкритим для всього світу. Також аеропорт з міжнародним сполученням сприяє залученню іноземних інвесторів, що також відіграє важливу роль для розвитку регіону в цілому" - Денис Лукачович, регіональний менеджер Департаменту з продажу в Україні авіакомпанії МАУ.
Наталя Микольська

Наталя Микольська

Торговий представник України, заступник Міністра економічного розвитку та торгівлі України про вихід кращих підприємств області на міжнародні ринки та експортні можливості Прикарпаття.

Пані Наталю, з якою метою ви приїхали до Івано-Франківська?

Основна мета мого приїзду - підтримати діалог з експортерами області й поінформувати їх, чим ми займаємося (Міністерство економічно розвитку та  торгівлі України). Друга ціль - зрозуміти, з якими проблемами вони зустрічаються і чим ми можемо їм допомогти. Загалом, в Україні й на Прикарпатті є достатньо велика кількість підприємств,які можуть експортувати товар. Це означає, що вони виготовляють якісний продукт. Частина з них вже експортує, і їм треба допомогти  вийти на нові ринки й укласти нові контракти. Решта не вивозить товар за кордон, бо незнає як, хоча виготовляє достатньо конкурентну продукцію. Одні підприємці вивчають, як експортувати, інші - ні. Для кожної з цих категорій у нас в Міністерстві і створений офіз з просування експорту. Для тих, хто хоче краще зрозуміти як виходити на нові ринки, ми надаємо інформацію. На офіційному сайті, в соціальних мережах проводимо різноманітні вебінари й видаємо багато інформаційних матеріалів. Сьогодні ми зустрілися  з представниками державної влади, щоб вони теж стимулювали і доносили ту інформацію, в якій мають потребу потенційні місцеві експортери. Адже експорт - це не якась ефемерна річ. Якщо ми йому не допоможемо, то економічного процвітання всієї держави нам не бачити. Експорт не робиться в Києві - він робиться в регіонах.

З якими основними проблемами стикаються експортери зараз?

Якщо товар сертифікований згідно з міжнародними стандартами, то легше отримати дозвіл на його експортування. Ми бачимо проблему українських виробників не в тому, що їхнє виробництво неправильно налагоджене, а в тому, що вони не знають, як знайти контрагентів на нових ринках.

Для прикладу, є у вас підприємство з виробництва дитячих іграшок. Вони знають, як себе подавати і кожного разу виходять на нові ринки.

Але всеодно основна частина їхнього експорту орієнтована на традиційніринки збуту - це країни близького зарубіжжя, країни  ЄС та СНД. В той же час головна частина їхнього прибутку буде не в цих країнах, а на ринках Канади, Норвегії, тобто територіально далеко. Наше завдання - допомогти ось таким підприємствам. Зараз ми організовуємо торговельну місію в Швецію, де відбудеться зустріч місцевих виробників  з потенційними контрагентами,які цікавляться саме тією продукцією, в якій є потреба. Туди веземо експортерів з Івано-Франківщини з готовою деревообробною продукцією. Другий сектор - це  легка промисловість: одяг і взуття. І третє - продукти харчування.

Це чудово, що є попит на готову деревообробну продукцію. Можливо, і не доведеться скасовувати мораторій на експорт лісу-кругляка, в якому так зацікавлений Європейський Союз, а вирубка лісу створила широкий спротив у суспільстві?

Потрібно експортувати товари, в яких закладена висока додана вартість. Наше завдання - експорт готової або напівготовоїпродукції з великою доданою вартістю. Такожце стосується а й сфери послуг, яка є достатньо великим і перспективним ринком. Знаємо, що у вашому регіоні розвивається багатопостачальників різноманітних послуг, зокрема транспортних, де задіяні малі й середні підприємства. Вони вже надають ці послуги і постачають продукцію за кордон, наприклад, в Польщу.

До речі, Уряд цього року передбачив ввезення деревообробногоустаткування за спеціальною схемою. Ми створюємо умови, щоб вітчизняна переробна промисловість отримувала  хороші й вигідні умови для постачанняоснащення.

Які запити в Канади до місцевих виробників  Прикарпаття? Які потенційні експортно налаштовані підприємства області скористаються умовами і можливостями зони вільної торгівлі з Канадою?

В Канаді, як і в цілому світі, зараз дуже затребувані наші овочі й фрукти, в тому числі морожені, товари, які пройшли первинну обробку. Цікавим є постачання різного роду концентратів, виробництво з фруктів різноманітних джемів (конфітюру). Тут мова і про сертифіковану органічну продукцію, що користується надзвичайним попитом, адже це саме те, чим ми можемо зайняти нішу на світових ринках.

В Івано-Франківському регіоні є досить багато підприємств, які готові експортувати. Одна частина з них вивчає інформацію - їм потрібний поштовх і натхнення, щоб  побачити на прикладі конкретного підприємства експортну спроможність. Іншим бракує оборотних коштів. На нещодавній нараді за участю Першоговіце-прем'єр-міністр - Міністра економічного розвитку і торгівлі України Степана Кубіва, озвучили, що після макроекономічної стабілізації необхідна стабілізація банківської системи: зниження процентних ставок і  можливість надавати бізнесу кредити. Бо одна з проблем бізнесу - це обігові кошти. А ось основним інструментом для їх отримання є  інвестиції. Угоди про зону вільної торгівлі з ЄС та Канадою передбачають інвестування. А це не тільки фінансові ресурсии, це і ноу-хау, і розвиток дистрибуційної мережі. В Уряді був створений Офіс з залучення та просування інвестицій, щоб вкладатикошти в проекти, що дають поштовх економічному розвитку, в тому числі і в регіонах.

Які перешкоди стоять перед іноземними інвесторами? Що  гальмує залучення та розвиток інвестиційних проектів в Україні загалом?

Присутні системні проблеми на рівні держави. Є речі, які можна вирішити на місцях: від допомоги у виготовленні певної документації до повного супроводу “за руку” цього інвестора - від старту до завершення проекту. У вашій області є чимало прикладів такої хорошої й результативної роботи.

Потрібно дивитися ширше на горизонти. Цікавими є інвестори з азіатських країн, найперше  Близького Сходу. Їм теж потрібні потужності для переробки та постачання продукції, наприклад, в Європейський Союз. Зараз зростає зацікавленість в українських переробних підприємствах. У квітні ми їдемо на Глобальний конгрес в ОАЕ для просування інвестицій експортно орієнтованих підприємств . Там будуть зібрані представники бізнес-структур з усього східного регіону, які потенційно зацікавлені працювати з підприємствами України. Взагалі, наша продукція потрапляє на ті ринки, про які ми навіть не здогадуємося. Мало хто знає, що український одяг постачається більше, ніж у 80 країн світу. Я досить тісно співпрацюю з Асоціацією легкої промисловості України та з виробниками взуття. Їхній товар якісний і конкурентоспроможний, але основна їхня проблема - обладнання, а точніше, ввезення його  без сплати ввізного мита.

Всі інвестори в один голос говорять про проблему реформ в Україні. Якщо в міліції - одна з найуспішніших змін, то все одно на часі залишається реформа судової системи, правоохоронної, прокуратури й органів нагляду, контролю. Сюди відноситься ДВС і митниця, які мають прямий вплив на роботу кожного експортера.

Як ви проаналізуєте ситуацію, в якій опинився малий та середній бізнес України?

Всі економічні операції підприємствам потрібно проводити прозоро. Перше питання інвесторів до експортерів буде: як функціонує підприємство, а саме, фінансова звітність ,скільки людей працює, який оброт і який рівень прибутковості. Якщо хтось на папері показує збитки і 40 працівників з заробітною платою 1600 гривень - з такими фірмами ніхто не працюватиме. Якщо ми всі зацікавлені в рості економіки, то всім потрібно виходити з тіні та напівтіні. Я розумію, що зміни  викликають відторгнення у представників бізнесу: працювали в одній системі - тепер в іншій. Якщо в планах є залучення інвестицій - необхідно показувати реальні умови праці й оплати. Щоб цей рух був в обидва боки: експортери постачали свою продукцію і заробляли на цьому.

Андрій Русиняк

Маряна Цимбалюк








ПОШУК ПО ДАТІ