IНТЕРВ'Ю СТАТТI КОЛОНКИ САМООСВІТА КОНТАКТИ
MEGA



Якість продукту – запорука успіху

Кожна людина мріє про затишок в оселі та охайний вигляд двору біля неї. Але сьогодні буває нелегко визначитися із запропонованими послугами та товарами, їх ціною і якістю. Професійними підказками та історією свого успіху з журналом «МЕГА» поділився Володимир Козира – директор ТОВ «ГАРАНТПЛЮСБУД».



ОЛЕКСАНДР КУЗИК, ГЕНЕРАЛЬНИЙ ДИРЕКТОР « ELECTROLUX»:

«Власним виробництвом підтверджуємо, що Україна здатна виробляти якісні технологічні продукти».

Понад 40% пральних машин, вироблених на заводі в Івано-Франківську, компанія сьогодні реалізовує в Україні. 35% івано-франківської техніки йде в Польщу, Чехію і Угорщину, та близько 5% – у Францію, Італію і країни Скандинавії. Про якість та досягнення Івано-Франківського заводу «Electrolux» розповідає генеральний директор Олександр Кузик.

Олександр Грабовський, засновник бренду «Star face family»:

«Розвиток  галузі моди і фешн-індустрії області це напрямок нашої роботи».

ОЛЕКСАНДР КУЗИК, генеральний директор « Electrolux»:

«Власним виробництвом підтверджуємо, що Україна здатна виробляти якісні технологічні продукти».

Понад 40% пральних машин, вироблених на заводі в Івано-Франківську, компанія сьогодні реалізовує в Україні. 35% івано-франківської техніки йде в Польщу, Чехію і Угорщину, та близько 5% – у Францію, Італію і країни Скандинавії. Про якість та досягнення Івано-Франківського заводу «Electrolux» розповідає генеральний директор Олександр Кузик.

У горах, як удома. Нерухомість у Карпатах. Тенденції будівельного ринку.

Все більше українців замість життя в мегаполісі надають перевагу спокійним та затишним містечкам. Серед тих, хто пропонує сучасне комфортне житло в курортному куточку і девелоперська компанія «ПОЛЯРИС». Їхній житловий комплекс під назвою «Крайобраз» розташований у карпатському містечку Яремче.  Про тенденції в нерухомості, попит на будівельному ринку, привабливість та переваги житла в кліматичному курорті Прикарпаття розповіла СEO компанії Оксана Ціхоцька.



Які українські компанії зможуть заробити на зону вільної торгівлі з Канадою

Українські підприємці поки дуже мало експортують в Канаду. Тому не варто очікувати, що договір про зону вільної торгівлі принесе нашій економіці швидкі і суттєві бонуси. Delo.UA аналізувало, який український бізнес отримає найбільшу вигоду від вільного доступу до канадського ринку.

У липні минулого року Україна вельми урочисто підписала Угоду про зону вільної торгівлі (ЗВТ) з Канадою. Президент Петро Порошенко тоді навіть заявляв, що договір набуде чинності негайно. Проте, ратифікувати документ обом сторонам вдалося лише через дев'ять місяців.

Зараз же українських підприємців від вільної торгівлі з Канадою відокремлюють всього три підписи - спікера Верховної Ради Андрія Парубія, президента Порошенко і генерал-губернатора Канади Девіда Ллойда Джонстона.

Що передбачає ЗВТ з Канадою?

Після вступу в силу договору з Канадою український бізнес зможе продавати багато товарів без сплати мит.

За деяким категоріям, які Україна активно експортує, - птиці, молочні продукти, яйця, цукор, сири, - угода передбачає тарифні квоти. Інші ж товари відразу можна буде продавати в Канаду без мит. І лише тільки легкові авто можна буде експортувати з нульовою ставкою через сім років.

В Україну канадські підприємці відразу ж без сплати мит зможуть ввозити вино з пивом, шоколад та кондитерські вироби, соки і воду, хліб і зернові, рибу з морепродуктами, арахіс і насіння, вироби із заліза та сталі, текстиль, електроапаратуру та обладнання.

Для інших канадських товарів угода передбачає перехідний період. Протягом 3-7 років ставка мита буде знижена для яловичини, баранини, борошна, горіхів, круп, олії, свинини, птиці, молока, а також будматеріалів, електроапаратури та автомобілів.

Чи отримає Україна вигоду?

Вітчизняні виробники отримають пільговий доступ до широкого ринку збуту. Скасування мита дозволить підприємцям знизити ціну своєї продукції, а тому товар стане більш конкурентним. Та й споживачі в Канаді більш платоспроможні, ніж у багатьох країнах, куди Україна активно експортує. А це, безумовно, вигідно для бізнесу. Але ...

На сьогоднішній день український бізнес дуже мало експортує в Канаду. Наприклад, в минулому році обсяг продажів склав $ 28,89 млн за загального експорті $ 36,36 млрд. За українські послуги канадці заплатили ще $ 70,96 млн. Ці цифри не дають підстав розраховувати на те, що в найближчі роки договір принесе вітчизняній економіці істотні бонуси .

Згідно з оцінкою Науково-дослідного економічного інституту Міністерства економіки, протягом перших п'яти років Угода незначно вплине на реальний ВВП України, який повинен вирости приблизно на 0,00006% або $ 85 тис. Експорт в Канаду, згідно з оцінками, повинен збільшитися несуттєво - на $ 6, 99 млн. найбільше зростуть продажі транспортного обладнання, одягу та хімічної продукції. Крім того, Україна скоротить експорт в інші країни, адже завдяки зниженню тарифних бар'єрів відбудеться часткова переорієнтація торгових потоків. Тому очікується, що загальний експорт України збільшиться несуттєво - на $ 2,7 млн.

Незначно має зрости внутрішнє виробництво продукції сільського і лісового господарства, легкої, харчової та хімічної промисловості, а також машинобудування. Інші ж сектора, згідно з оцінками, трохи скоротяться через збільшення імпорту з Канади. Зокрема, виробництво заліза і сталі, а також видобуток корисних копалин.

Крім того, від ЗВТ, за даними Мінекономіки, втратить український бюджет. Через скасування ввізних мит ще в перший рік доходи скоротяться на $ 1,2 млн. Але ці втрати повинні компенсуватися за рахунок ПДВ і припливу прямих іноземних інвестицій.

Хто може заробити на ЗВТ?

Згідно з оцінкою Офісу просування експорту, Україна може нарощувати в Канаду продажу проводів, агломерованих руд і залізних концентратів, оксиду алюмінію, карбаміду, продукції з вуглецевої сталі, деякою сільгосп і харчової продукції та деревини.

Багато з цих товарів виробляють і експортують українські великі компанії.

Малий і середній бізнес нашої країни потенційно може заробити, продаючи Канаді, зокрема, одяг і взуття, керамічну плитку, шоколад та кондитерські вироби, холодильне обладнання та іншу техніку, насоси з компресорами, меблі та ІТ-послуги. Про це свідчить попередній аналіз Канадсько-українського проекту з підтримки торгівлі та інвестицій CUTIS, який планує системно підтримувати експорт п'яти пріоритетних груп товарів і послуг з України в Канаду. "При цьому потенційний попит не обмежується тим, що ми вже продавали Канаді", - звертає увагу Максим Борода, старший експерт з питань аналізу торгівлі та інвестицій CUTIS.

Що потрібно враховувати експортерам?

Канадські споживачі дуже вимогливі, і, як будь-яка розвинена країна, Канада турбується про якість та безпеку товарів на своєму ринку. Тому в першу чергу підприємцю слід звернутися до партнера в Канаді і попросити надати всі вимоги до імпортованого товару, говорить Олександра Бровко, старший експерт CUTIS з питань торгової і інвестиційної політики. Вона зазначає, що в Канаді відповідальність за дотримання всіх вимог при митному оформленні лежить саме на імпортері, а не на виробника з України.

Є також ряд необов'язкових вимог, так званих, приватних стандартів. Йдеться про соціальну відповідальність, недискримінаційних політиках бізнесу і екологічної свідомості.

"Наприклад, деякі мережі супермаркетів в Канаді можуть зажадати від своїх партнерів-постачальників в майбутньому провести аудит корпоративної соціальної відповідальності", - пояснює Галина Мещерякова, експерт CUTIS з питань гендерної рівності. За її словами, канадським компаніям важливо, щоб українські партнери дотримувалися вимог про недискримінацію, забезпечували рівну зарплату для чоловіків і жінок, а також хороші умови праці.

"Одним з факторів, які можуть утримувати український бізнес від руху в бік Канади, є логістика. Підприємці звикли експортувати в Росію та інші країни СНД, - каже Олександра Бровко. - Канада ж досить далеко, а якщо товар низькомаржинального, то неграмотно спланована логістика може вплинути на конкурентоспроможність товару на канадському ринку ".

Проте, засновник української майстерні Three Snails Олена Вечканова каже, що виходячи з її досвіду, доставка з України в Канаду або США обійдеться приблизно на 15% дешевше, ніж, наприклад, з Італії.

У будь-якому випадку при експорті будуть виникати нюанси, яких компанія не змогла передбачити, кажуть підприємці. Директор української компанії з виробництва одягу Тетяна Абрамова розповідає, що виходячи на ринок Литви, вона не поспішала зареєструвати в Європі товарний знак "Ріто", а зараз "воює" з японцями за право його використовувати.

"Найближчим часом ми відправимо в Канаду перші 80-100 одиниць своєї продукції. І приступаючи до роботи там, продумуємо такі моменти заздалегідь", - говорить Абрамова. За її словами, підприємцям при експорті в Канаду варто враховувати специфічні місцеві особливості. Наприклад, що маркування товару повинна бути на двох мовах - англійській і французькій, або що канадські бізнесмени можуть висунути умову проведення розрахунків тільки в канадській валюті.










ПОШУК ПО ДАТІ