IНТЕРВ'Ю СТАТТI КОЛОНКИ САМООСВІТА КОНТАКТИ
MEGA



Івано-Франківськ – місто для бізнесу. Рейтинги та досягнення міста

Для кожної людини рідне місто, в якому ми народилися,  працюємо, у якому проходить наше життя, – найкращеВ даний час у Івано-Франківську проживає понад чверть мільйона мешканців. У сьогоднішньому глобалізованому світі час не стоїть на місці, тому, яким же є місто Франкове порівняно з іншими обласними центрами України, чи йде воно в ногу з часом, чи не загубилося на периферії суспільного розвитку і яким може стати завтра? Ми маємо слушну нагоду поспілкуватися з Оленою Блінніковою, очільником Головного управління статистики в Івано-Франківській області, установи, яка володіє багатогранною інформацією щодо показників розвитку економіки та соціальної сфери як  регіону, його територіальних складових, так і країни в цілому. Олена Бліннікова є постійним членом робочої групи облдержадміністрації з підготовки програми соціально-економічного та культурного розвитку областіщо визначає наш подальший поступ вперед, а це і підвищення рівня та якості життя населення, конкурентоспроможності сфери виробництва та послуг, ефективності управління життєдіяльністю. 

МАГІЧНА ГУЦУЛЯНДІЯ

Про вплив світових трендів на створення нових туристичних продуктів Яремчанщини розповідає керівник групи компаній туристичного сервісу «100 стежин» Сергій ВОЛОШИН.

НАША АМБІЦІЯ - ФОРМУВАТИ МАЙБУТНЄ

«Молоді люди ідуть звідси, і якщо ми не придумаємо якісь стримуючі фактори і не запропонуємо їм, як реалізувати себе на місці, то будемо ще більше відставати в розвитку від інших міст» - Юрій ФИЛЮК, підприємець-ресторатор, керівник компанії «23 ресторани», співзасновник платформи «Тепле Місто» про нові проекти на міжнародному рівні та перспективи Івано-Франківська.

ЛІДЕР УКРАЇНСЬКОГО РИНКУ: «КАРПАТСМОЛИ»

В м. Калуші на Івано-Франківщині є сучасне високотехнологічне підприємство «КАРПАТСМОЛИ», яке спеціалізується на виготовленні карбамідо-формальдегідних та меламінових смол, що «в’яжуть» плити типу OSB, деревостружкові, деревоволокнисті плити й фанеру різної щільності, які ми використовуємо як у меблевій промисловості, так і у широкому спектрі внутрішніх та зовнішніх робіт під час ремонту.

«LA TOUR»: ДАВАЙТЕ ПОДОРОЖУВАТИ РАЗОМ!

«Наш світ на стільки великий, прекрасний, різноманітний і цікавий, що було би злочином сидіти вдома і не бачити всієї його цінності та краси. Потрібно відчувати подих пустель чи бриз океанів, милуватися краєвидами з вершин гір або з висоти польоту повітряних куль, пірнати з аквалангом, вивчати стародавні розвалини, куштувати страви всіх кухонь світу і просто божеволіти від щастя що ти живеш і подорожуєш!» - у цих словах стиль життя директора «Туристичної компанії «LATOUR» - Людмили Дубей.

Які українські компанії зможуть заробити на зону вільної торгівлі з Канадою

Українські підприємці поки дуже мало експортують в Канаду. Тому не варто очікувати, що договір про зону вільної торгівлі принесе нашій економіці швидкі і суттєві бонуси. Delo.UA аналізувало, який український бізнес отримає найбільшу вигоду від вільного доступу до канадського ринку.

У липні минулого року Україна вельми урочисто підписала Угоду про зону вільної торгівлі (ЗВТ) з Канадою. Президент Петро Порошенко тоді навіть заявляв, що договір набуде чинності негайно. Проте, ратифікувати документ обом сторонам вдалося лише через дев'ять місяців.

Зараз же українських підприємців від вільної торгівлі з Канадою відокремлюють всього три підписи - спікера Верховної Ради Андрія Парубія, президента Порошенко і генерал-губернатора Канади Девіда Ллойда Джонстона.

Що передбачає ЗВТ з Канадою?

Після вступу в силу договору з Канадою український бізнес зможе продавати багато товарів без сплати мит.

За деяким категоріям, які Україна активно експортує, - птиці, молочні продукти, яйця, цукор, сири, - угода передбачає тарифні квоти. Інші ж товари відразу можна буде продавати в Канаду без мит. І лише тільки легкові авто можна буде експортувати з нульовою ставкою через сім років.

В Україну канадські підприємці відразу ж без сплати мит зможуть ввозити вино з пивом, шоколад та кондитерські вироби, соки і воду, хліб і зернові, рибу з морепродуктами, арахіс і насіння, вироби із заліза та сталі, текстиль, електроапаратуру та обладнання.

Для інших канадських товарів угода передбачає перехідний період. Протягом 3-7 років ставка мита буде знижена для яловичини, баранини, борошна, горіхів, круп, олії, свинини, птиці, молока, а також будматеріалів, електроапаратури та автомобілів.

Чи отримає Україна вигоду?

Вітчизняні виробники отримають пільговий доступ до широкого ринку збуту. Скасування мита дозволить підприємцям знизити ціну своєї продукції, а тому товар стане більш конкурентним. Та й споживачі в Канаді більш платоспроможні, ніж у багатьох країнах, куди Україна активно експортує. А це, безумовно, вигідно для бізнесу. Але ...

На сьогоднішній день український бізнес дуже мало експортує в Канаду. Наприклад, в минулому році обсяг продажів склав $ 28,89 млн за загального експорті $ 36,36 млрд. За українські послуги канадці заплатили ще $ 70,96 млн. Ці цифри не дають підстав розраховувати на те, що в найближчі роки договір принесе вітчизняній економіці істотні бонуси .

Згідно з оцінкою Науково-дослідного економічного інституту Міністерства економіки, протягом перших п'яти років Угода незначно вплине на реальний ВВП України, який повинен вирости приблизно на 0,00006% або $ 85 тис. Експорт в Канаду, згідно з оцінками, повинен збільшитися несуттєво - на $ 6, 99 млн. найбільше зростуть продажі транспортного обладнання, одягу та хімічної продукції. Крім того, Україна скоротить експорт в інші країни, адже завдяки зниженню тарифних бар'єрів відбудеться часткова переорієнтація торгових потоків. Тому очікується, що загальний експорт України збільшиться несуттєво - на $ 2,7 млн.

Незначно має зрости внутрішнє виробництво продукції сільського і лісового господарства, легкої, харчової та хімічної промисловості, а також машинобудування. Інші ж сектора, згідно з оцінками, трохи скоротяться через збільшення імпорту з Канади. Зокрема, виробництво заліза і сталі, а також видобуток корисних копалин.

Крім того, від ЗВТ, за даними Мінекономіки, втратить український бюджет. Через скасування ввізних мит ще в перший рік доходи скоротяться на $ 1,2 млн. Але ці втрати повинні компенсуватися за рахунок ПДВ і припливу прямих іноземних інвестицій.

Хто може заробити на ЗВТ?

Згідно з оцінкою Офісу просування експорту, Україна може нарощувати в Канаду продажу проводів, агломерованих руд і залізних концентратів, оксиду алюмінію, карбаміду, продукції з вуглецевої сталі, деякою сільгосп і харчової продукції та деревини.

Багато з цих товарів виробляють і експортують українські великі компанії.

Малий і середній бізнес нашої країни потенційно може заробити, продаючи Канаді, зокрема, одяг і взуття, керамічну плитку, шоколад та кондитерські вироби, холодильне обладнання та іншу техніку, насоси з компресорами, меблі та ІТ-послуги. Про це свідчить попередній аналіз Канадсько-українського проекту з підтримки торгівлі та інвестицій CUTIS, який планує системно підтримувати експорт п'яти пріоритетних груп товарів і послуг з України в Канаду. "При цьому потенційний попит не обмежується тим, що ми вже продавали Канаді", - звертає увагу Максим Борода, старший експерт з питань аналізу торгівлі та інвестицій CUTIS.

Що потрібно враховувати експортерам?

Канадські споживачі дуже вимогливі, і, як будь-яка розвинена країна, Канада турбується про якість та безпеку товарів на своєму ринку. Тому в першу чергу підприємцю слід звернутися до партнера в Канаді і попросити надати всі вимоги до імпортованого товару, говорить Олександра Бровко, старший експерт CUTIS з питань торгової і інвестиційної політики. Вона зазначає, що в Канаді відповідальність за дотримання всіх вимог при митному оформленні лежить саме на імпортері, а не на виробника з України.

Є також ряд необов'язкових вимог, так званих, приватних стандартів. Йдеться про соціальну відповідальність, недискримінаційних політиках бізнесу і екологічної свідомості.

"Наприклад, деякі мережі супермаркетів в Канаді можуть зажадати від своїх партнерів-постачальників в майбутньому провести аудит корпоративної соціальної відповідальності", - пояснює Галина Мещерякова, експерт CUTIS з питань гендерної рівності. За її словами, канадським компаніям важливо, щоб українські партнери дотримувалися вимог про недискримінацію, забезпечували рівну зарплату для чоловіків і жінок, а також хороші умови праці.

"Одним з факторів, які можуть утримувати український бізнес від руху в бік Канади, є логістика. Підприємці звикли експортувати в Росію та інші країни СНД, - каже Олександра Бровко. - Канада ж досить далеко, а якщо товар низькомаржинального, то неграмотно спланована логістика може вплинути на конкурентоспроможність товару на канадському ринку ".

Проте, засновник української майстерні Three Snails Олена Вечканова каже, що виходячи з її досвіду, доставка з України в Канаду або США обійдеться приблизно на 15% дешевше, ніж, наприклад, з Італії.

У будь-якому випадку при експорті будуть виникати нюанси, яких компанія не змогла передбачити, кажуть підприємці. Директор української компанії з виробництва одягу Тетяна Абрамова розповідає, що виходячи на ринок Литви, вона не поспішала зареєструвати в Європі товарний знак "Ріто", а зараз "воює" з японцями за право його використовувати.

"Найближчим часом ми відправимо в Канаду перші 80-100 одиниць своєї продукції. І приступаючи до роботи там, продумуємо такі моменти заздалегідь", - говорить Абрамова. За її словами, підприємцям при експорті в Канаду варто враховувати специфічні місцеві особливості. Наприклад, що маркування товару повинна бути на двох мовах - англійській і французькій, або що канадські бізнесмени можуть висунути умову проведення розрахунків тільки в канадській валюті.










ПОШУК ПО ДАТІ