IНТЕРВ'Ю СТАТТI КОЛОНКИ САМООСВІТА КОНТАКТИ
MEGA



IT-ринок області

Наталя МУХІТДІНОВА, керівник департаменту компанії Eleks, про розвиток та проблеми ІТ-галузі Івано-Франківської області.



Що буде з договорами дарування та оформлення спадщини?

Останніми тижнями у засобах масової інформації усі переглядають повідомлення з приводу того, що українці з 1 листопада поточного року фактично не зможуть вступити у спадок або оформити угоду договору дарування, оскільки відбулися зміни у порядку оцінки дарованого майна та майна, яке передається у спадок. Ситуацію коментує приватний нотаріус Мар’яна Дзера.

Kia Sportage – безумовний лідер автомобільного ринку України

За результатами продажів нових автомобілів в Україні кросовер Kia Sportage у черговий раз став абсо- лютним лідером продажів та бренд Kia увійшов до трійки лідерів. Асоціація автовиробників України «УкрАвтопром» підбила підсумки продажів нових автомобілів Кросо- вер Kia Sportage став по-справж- ньому народним автомобілем за результатами продажів у 2016 році. Оптимальне співвідношення споживацьких якостей, багатого ви- бору моторів та трансмісій, а також конкурентної ціни дозволило Kia Sportage здобути звання «Кросовер року в Україні 2017». Генеральний директор ПРАТ «Івано-Франківськ-Авто» Ігор НОВІК розповів нам детальніше про переваги бренду КІА.

ФОП чи ТОВ? Що обрати?

Вибір організаційно-правової форми господарювання та системи оподаткування є важливим етапом створення прибуткового і стабільного бізнесу. Це рішення вимагає проведення порівняльного аналізу ефективності різних форм організації бізнесу, відповідності цієї форми обраним цілям і стратегії розвитку підприємства в тій чи іншій сфері діяльності. Що необхідно враховувати та пам’ятати в такій ситуації журналу «МЕГА» розповіла Оксана Шевадуцька – CAP, АССА ДипІФР, керівник аутсорсингової компанії «Ваш бухгалтер».

Українські розробники змінюють уявлення про традиційні АЗК. Інновації в сфері торгівлі нафтопродуктами. Розумні АЗК.

У той час як провідні країни світу активно обговорюють четверту промислову революцію, та не тільки обговорюють, а і творять її, більшість українських компаній, на жаль, продовжують стояти на місці, не встигаючи за стрімким розвитком інновацій у світі, відповідно, втрачаючи сотні тисяч доларів потенційної вигоди. Україна у глобальному рейтингу інноваційності Global Innovation Index у 2017 роціпосіла 50 місце.



Заборонити, не забороняючи. Нова спроба вирішити проблему експорту деревини

Депутати вкотре намагаються вирішити колізію із законодавством про заборону на експорт лісоматеріалів – загалом підхід правильний, але знову законодавці не вчиталися в норми міжнародного права.

Отже, маємо черговий законопроект, який покликаний був би врегулювати проблему мораторію на експорт лісу (нагадаємо, це дуже гостре питання у відносинах між Україною та ЄС, оскільки сам мораторій був введений з порушенням усіх можливих зобов’язань Києва у цій сфері).

І цей останній законопроект зроблений з тими ж помилками, що й попередні.

Йдеться про законопроект №6035 "Про внесення змін до деяких законів України щодо врегулювання окремих питань економічної політики". Ним пропонується скасувати тимчасову заборону експорту лісоматеріалів, запровадити державну реєстрацію зовнішньоекономічних договорів на такий експорт і тимчасово,

до 1 січня 2020 року, встановити вивізне мито на ці лісоматеріали у розмірі 15% від їхньої вартості.

Автори законопроекту вважають, що такі заходи врегулюють проблемні питання у відносинах України та її партнерів за міжнародними угодами – з СОТ та ЄС.

Водночас Угодою про асоціацію з ЄС передбачено, що сторони не повинні запроваджувати будь-які вивізні мита (стаття 31). Також документ передбачає, що жодна зі сторін не повинна запроваджувати або зберігати будь-які заборони чи обмеження щодо імпорту будь-якого товару іншої сторони або експорту будь-якого товару (стаття 35).

Дійсно, з правил є винятки – у статті 294 цієї Угоди зазначається, що з метою сприяння сталому управлінню лісовими ресурсами "сторони зобов’язуються працювати разом для покращення правозастосування та управління в лісовій галузі та сприяти торгівлі легальною і сталою лісовою продукцією". 

Також є положення ГАТТ/СОТ, які дозволяють певні обмеження експорту задля "збереження природних ресурсів, які вичерпуються, якщо  такі заходи застосовуються разом з обмеженням внутрішнього виробництва чи споживання".

Насправді ніхто не заперечує – існує гостра проблема збереження лісів в Україні, і наша країна могла би скористатися правилами ГАТТ, але законодавцями не дотримана головна умова:

обмеження експорту можливе лише за умови запровадження відповідних обмежень внутрішнього виробництва та внутрішнього споживання лісоматеріалів.

Ця умова знову проігнорована.

Ініціатива запровадити державну реєстрацію лише зовнішньоекономічних договорів у цій сфері не відповідає принципам економічної політики ЄС, спрямованої на усунення зайвих бар’єрів та дерегуляцію підприємницької діяльності.

До того ж законопроект не узгоджується з п. 13 Меморандуму про взаєморозуміння між Україною як позичальником та ЄС як кредитором і не відповідає кредитній угоді між Україною та Євросоюзом (щодо отримання Україною макрофінансової допомоги у сумі до 1 мільярда 800 мільйонів євро).

Як відомо, умовами виділення другого траншу кредиту передбачається необхідність утримуватися Україною від запровадження нових заходів, які обмежують або спотворюють торгівлю, відповідно до зобов’язань України перед СОТ.

Тобто невивірені законодавчі ініціативи еквівалентні не лише іміджевим, але й фінансовим втратам.

Та й задекларовану мету – врегулювати відносини з ЄС та СОТ у проблемному питанні – законопроект не вирішує.

Пише eurointegration.










ПОШУК ПО ДАТІ