IНТЕРВ'Ю СТАТТI КОЛОНКИ САМООСВІТА КОНТАКТИ



МАУ. Під крилом мрії. Підсумки 2017 року
"За результатами першого кварталу 2017 року аеропорти України значно наростили пасажиропотік. Не винятком є і міжнародний аеропорт «Івано-Франківськ». Як відомо, у травні 2010 року аеропорт був переданий у концесію ТОВ «Скорзонера», що на мою думку дозволило йому пережити важкі часи та зберегти статус міжнародного. Наявність в ІваноФранківську робочого аеропорту, який в подальшому буде тільки розвиватися має велике значення, Івано-Франківськ – місто значних туристичних можливостей, а повітряні ворота, роблять його відкритим для всього світу. Також аеропорт з міжнародним сполученням сприяє залученню іноземних інвесторів, що також відіграє важливу роль для розвитку регіону в цілому" - Денис Лукачович, регіональний менеджер Департаменту з продажу в Україні авіакомпанії МАУ.
МАГІЧНА ГУЦУЛЯНДІЯ

Про вплив світових трендів на створення нових туристичних продуктів Яремчанщини розповідає керівник групи компаній туристичного сервісу «100 стежин» Сергій ВОЛОШИН.

Івано-Франківськ – місто для бізнесу. Рейтинги та досягнення міста

Для кожної людини рідне місто, в якому ми народилися,  працюємо, у якому проходить наше життя, – найкращеВ даний час у Івано-Франківську проживає понад чверть мільйона мешканців. У сьогоднішньому глобалізованому світі час не стоїть на місці, тому, яким же є місто Франкове порівняно з іншими обласними центрами України, чи йде воно в ногу з часом, чи не загубилося на периферії суспільного розвитку і яким може стати завтра? Ми маємо слушну нагоду поспілкуватися з Оленою Блінніковою, очільником Головного управління статистики в Івано-Франківській області, установи, яка володіє багатогранною інформацією щодо показників розвитку економіки та соціальної сфери як  регіону, його територіальних складових, так і країни в цілому. Олена Бліннікова є постійним членом робочої групи облдержадміністрації з підготовки програми соціально-економічного та культурного розвитку областіщо визначає наш подальший поступ вперед, а це і підвищення рівня та якості життя населення, конкурентоспроможності сфери виробництва та послуг, ефективності управління життєдіяльністю. 

НАША АМБІЦІЯ - ФОРМУВАТИ МАЙБУТНЄ

«Молоді люди ідуть звідси, і якщо ми не придумаємо якісь стримуючі фактори і не запропонуємо їм, як реалізувати себе на місці, то будемо ще більше відставати в розвитку від інших міст» - Юрій ФИЛЮК, підприємець-ресторатор, керівник компанії «23 ресторани», співзасновник платформи «Тепле Місто» про нові проекти на міжнародному рівні та перспективи Івано-Франківська.

ЛІДЕР УКРАЇНСЬКОГО РИНКУ: «КАРПАТСМОЛИ»

В м. Калуші на Івано-Франківщині є сучасне високотехнологічне підприємство «КАРПАТСМОЛИ», яке спеціалізується на виготовленні карбамідо-формальдегідних та меламінових смол, що «в’яжуть» плити типу OSB, деревостружкові, деревоволокнисті плити й фанеру різної щільності, які ми використовуємо як у меблевій промисловості, так і у широкому спектрі внутрішніх та зовнішніх робіт під час ремонту.

Як юрист зі Львова створив нотатник з 21-го століття. Історія Senstone

Перетворювати голосові нотатки у текст за допомогою витонченого кулону зможуть тисячі людей по всьому світу вже за півроку.

Створений львів'янином Назаром Федорчуком і його командою гаджет Senstone зібрав необхідні 50 тис. дол на Kickstarter лише за 36 годин кампанії. Всього ж майже за 40 днів Senstone отримав 302 тис. дол від 2745 інвесторів зі всього світу.

Головна цінність продукту, який викликав такий ажіотаж — перетворення голосових нотаток у текст "на льоту", за допомогою дуже компактного, зручного і модного пристрою у формі кулона або браслета.

Про величезний попит на український гаджет написали провідні міжнародні видання. Сам Федорчук успіх сприймає спокійно, і готується всі зібрані кошти інвестувати в запуск виробництва, яке скоріше за все буде розташоване в одній з країн Азії.

Зараз у стартапа вже є більше 5000 замовлень.

Поєднати непоєднуване

"Ідея проекту прийшла просто, — розповідає Федорчук. — Я людина забудькувата і одного разу, коли йшов з другом по парку, то подумав, якби було класно мати таку брошку, на яку ти у будь-який момент натиснув і надиктував те, що в тебе на думці. Все з того і почалося. Це був 2014 рік".

Ідеолог Senstone не має технічної освіти. Федорчук у 2001 році закінчив юридичний факультет Львівського національного університету імені Івана Франка. В 2004 він став випускником британського Оксфордського університету.

А в 2007 році інноваційний підприємець переїхав до Києва працювати в проекті Департамента юстиції США, який займався реформою кримінальної юстиції в Україні. Далі була робота у посольстві США.

"Я відчув потребу змін, потребу росту, — каже Федорчук, відповідаючи на питання, як він потрапив у бізнес інноваційних технологій з юриспруденції. — Мені завжди імпонували технології тим, що вони мають дуже цікаві можливості для поєднання нових речей зі старими речами. Коли поєднуєш якісь раніше непоєднувані речі, інколи з цього виходить дещо дуже цікаве. Тому новизна, я б сказав, навіть інтрига цієї сфери, мене і спонукала залишити те, чим я раніше займався".

На момент завершення роботи в посольстві Федорчук працював над втіленням двох технологічних проектів. Один з них плавно завершився, а другим став Senstone. Враховуючи гуманітарну освіту підприємець став організатором і ідеологом проекту. Він шукав дизайнерів, розробників "заліза" і софта.

Протягом двох років до проекту приєднувались різні люди. Влітку 2016 року до Федорчука приєднався його знайомий програміст Маркіян Мацех, який працював в одній з відомих українських аутсорсінгових компаній. Мацех став директором по продукту. Наразі він займається технічною стороною продукту.

Загалом над Senstone працює приблизно десяток людей. Над "залізом" — до трьох осіб, над софтом — до чотирьох. Є радник і ангельский інвестор Роман Кравченко, засновник софтверної компанії LiveBoard.

Головна інновація

Якщо ідея Senstone з’явилася влітку 2014 року, то перший прототип — у квітні 2015 року. З того часу гаджет пройшов ще чимало ітерацій доки в січні 2017 року на виставці CES у Лас-Вегасі був представлений третій повністю функціональний прототип з мобільним додатком. А вже 7 лютого стартувала кампанія на Kickstarter.

Сам гаджет являє собою кліпсу діаметром до 3 см, товщиною майже 9 мм, вага — 29 г. Її можна носити на шиї, одязі, чи на руці в комплекті браслету. Пристрій має одну кнопку, яка вмикає і вимикає запис, мікрофон, індикатор запису. Всередині є багатоядерний процесор, захищений Bluetooth, флеш-пам’ять, акселерометр і акумулятор. Заряду батереї на 80 mAh вистачає на 4 дні роботи, а флеш пам’ять розрахована на 100 тис циклів запису.

Senstone працює з "хмарною" системою розпізнавання мови Nuance Recognizer. Систему розробляє американська транснаціональна корпорація Nuance Communications. Nuance Recognizer розпізнає 56 мов, проте Senstone поки що підтримує 12 мов. Серед них є українська, російська та англійська.

За словами Федорчука, система демонструє дуже високий відсоток розпізнавання людської мови завдяки роботі безпосередньо в "хмарному" сервісі і машинному навчанню.

Крім бізнес-моделі з виробництва і продажу пристрою, Федорчук каже про бізнес-модель продажу підписок. Скоріше за все, буде створена безплатна та платна підписка на розпізнавання голосових нотаток. Якість розпізнавання голосу у платній підписці буде вищою.

Зараз Senstone можна замовити на Indiegogo з доставкою у серпні 2017 за 100 доларів. У роздробі пристрій буде продаватися орієнтовно за 165 доларів.

План — вийти на експоненціальний зріст

Після закінчення 17 березня 2017 року кампанії на Kickstarter, вона автоматично подовжилася на Indiegogo. З того моменту інвестори Indiegogo інвестували у Senstone ще більше 20 тис дол. Загальна сума інвестицій зараз сягає 324 тис. дол.

За словами Федорчука, зараз компанія повинна поставити не менш 5000 пристроїв. Близько 90% з них підуть англомовним клієнтам. Тож зараз команда направила всі свої зусилля на налагодження виробництва продукту.

"Нашими першими посівними інвестиціями фактично стали кошти, які ми отримали на Kickstarter, — каже СЕО Senstone. — Тому зараз ми не маємо гострої потреби в інвестиціях. Проте вже почали планувати фандрейзінг, оскільки приблизно в межах півроку ми хотіли б розширювати команду і під це брати інвестиції. Тому ми шукаємо партнерів".

На питання, який об’єм інвестицій потрібен, ідеолог стартапу каже, що це буде ясно через три місяці.

Федорчук каже, що тестова партія пристрою показала зацікавленість з боку лікарів. Є запит з боки дистрибуторів, що працюють в галузі охорони здоров’я США. Лікарям незручно носитися з телефоном, чи планшетом, краще мати маленький пристрій, куди можна надиктовувати нотатки.

З попиту на Kickstarter стало зрозуміло, що ринок гаджету доволі глобальний, а тому США найбільш логічна точка відліку для початку глобальної роботи. Тому до кінця 2017 року Федорчук планує запустити продаж на Amazon напередодні Різдва і на День Валентина вийти на поступальний чи експоненціальний зріст.

Пише epravda.










ПОШУК ПО ДАТІ