IНТЕРВ'Ю СТАТТI ЕКСПЕРТИ ПОДІЇ ДЛЯ БІЗНЕСУ КОНТАКТИ
MEGA

МАУ. Під крилом мрії. Підсумки 2017 року
"За результатами першого кварталу 2017 року аеропорти України значно наростили пасажиропотік. Не винятком є і міжнародний аеропорт «Івано-Франківськ». Як відомо, у травні 2010 року аеропорт був переданий у концесію ТОВ «Скорзонера», що на мою думку дозволило йому пережити важкі часи та зберегти статус міжнародного. Наявність в ІваноФранківську робочого аеропорту, який в подальшому буде тільки розвиватися має велике значення, Івано-Франківськ – місто значних туристичних можливостей, а повітряні ворота, роблять його відкритим для всього світу. Також аеропорт з міжнародним сполученням сприяє залученню іноземних інвесторів, що також відіграє важливу роль для розвитку регіону в цілому" - Денис Лукачович, регіональний менеджер Департаменту з продажу в Україні авіакомпанії МАУ.
МАГІЧНА ГУЦУЛЯНДІЯ

Про вплив світових трендів на створення нових туристичних продуктів Яремчанщини розповідає керівник групи компаній туристичного сервісу «100 стежин» Сергій ВОЛОШИН.

Івано-Франківськ – місто для бізнесу. Рейтинги та досягнення міста

Для кожної людини рідне місто, в якому ми народилися,  працюємо, у якому проходить наше життя, – найкращеВ даний час у Івано-Франківську проживає понад чверть мільйона мешканців. У сьогоднішньому глобалізованому світі час не стоїть на місці, тому, яким же є місто Франкове порівняно з іншими обласними центрами України, чи йде воно в ногу з часом, чи не загубилося на периферії суспільного розвитку і яким може стати завтра? Ми маємо слушну нагоду поспілкуватися з Оленою Блінніковою, очільником Головного управління статистики в Івано-Франківській області, установи, яка володіє багатогранною інформацією щодо показників розвитку економіки та соціальної сфери як  регіону, його територіальних складових, так і країни в цілому. Олена Бліннікова є постійним членом робочої групи облдержадміністрації з підготовки програми соціально-економічного та культурного розвитку областіщо визначає наш подальший поступ вперед, а це і підвищення рівня та якості життя населення, конкурентоспроможності сфери виробництва та послуг, ефективності управління життєдіяльністю. 

НАША АМБІЦІЯ - ФОРМУВАТИ МАЙБУТНЄ

«Молоді люди ідуть звідси, і якщо ми не придумаємо якісь стримуючі фактори і не запропонуємо їм, як реалізувати себе на місці, то будемо ще більше відставати в розвитку від інших міст» - Юрій ФИЛЮК, підприємець-ресторатор, керівник компанії «23 ресторани», співзасновник платформи «Тепле Місто» про нові проекти на міжнародному рівні та перспективи Івано-Франківська.

ЛІДЕР УКРАЇНСЬКОГО РИНКУ: «КАРПАТСМОЛИ»

В м. Калуші на Івано-Франківщині є сучасне високотехнологічне підприємство «КАРПАТСМОЛИ», яке спеціалізується на виготовленні карбамідо-формальдегідних та меламінових смол, що «в’яжуть» плити типу OSB, деревостружкові, деревоволокнисті плити й фанеру різної щільності, які ми використовуємо як у меблевій промисловості, так і у широкому спектрі внутрішніх та зовнішніх робіт під час ремонту.

Перша IKEA. Чому до України не йдуть світові бренди?

Перша IKEA. Чому до України не йдуть світові бренди?

Компанія IKEA підтвердила свій вихід на український ринок. Чи стане це сигналом для інших брендів і чому в Україні досі немає H&M, Starbucks і Burger King.

Як повідомляє сайт prportal.com.ua., компанія з виробництва меблів і товарів для дому IKEA підтвердила свій вихід на український ринок. За запитом українського медіа-ресурсу "Громадське" представники IKEA відповіли: "Повідомляємо, що франшиза для України дійсно надана, але поки у нас немає точної дати відкриття торговельної мережі".

Це вже не перший раз, коли ця торгова марка намагається вийти на український ринок. Перша спроба була ще в 2004 році, тоді представники компанії приїхали на "розвідку". А в 2005 році при президенті Вікторі Ющенку приїхав директор компанії, щоб купити землю під будівництво торгового центру на Бориспільській трасі біля Києва. Але угода не відбулася, за неофіційними джерелами компанія не домовилася з місцевою владою.

У 2009 році ТМ IKEA спробувала ще раз вийти на ринок і навіть купила землю в Одесі, але і ця спроба не здійснилася. Цього разу керівництво компанії передумало через "низькі" можливості ринку.

Яких ще брендів немає в Україні

IKEA не єдиний світовий бренд, який досі не був представлений на місцевому ринку. Наприклад, шведський бренд одягу H&M, керівництво якого відвідало Київ в грудні 2016 року. Директор з розвитку Маттіас Ламбер оглянув уже наявні торгові центри. Однак за запитом "Громадського", прес-центр бренду повідомив, що в 2017 році H&M не планує з'явитися в Україні.

З мережею кав'ярень Starbucks дещо інша ситуація: компанія вкрай суворо підходить до продажу своєї франшизи. Starbucks індивідуально вивчає справи і репутацію охочих відкрити кав'ярню під їхнім брендом і виставляють жорсткі умови. За словами директора компанії "Ресторанний консалтинг" Ольги Насонової в інтерв'ю для UBR, Starbucks запросила $ 1 мільйон за свою франшизу в українського підприємця.

Ситуацію з відкриттям нових брендів ускладнює ще кілька чинників. Економічна криза в 2008 році змусила деякі компанії зупинити свій розвиток в інших країнах, оскільки споживчий попит падав. Потім у 2014 році через початок бойових дій в Україні деякі бренди вирішили відкласти свою присутність на українському ринку до кращих часів.

Так само не на останньому місці стоїть рівень корупції в країні: так компанія IKEA навідріз відмовляється брати участь у "схемах" і відкатах.

Не все так погано

Україна не остання країна, в якій досі немає IKEA. Мережі також досі немає в Латвії, Естонії, Словенії, Новій Зеландії, Бразилії та Мексиці, проте керівництво ТМ вивчає зараз можливості ринку цих країн. Загалом магазин представлений у 28 країнах у кількості 340 відділень.

Відсутність в країні деяких брендів не робить Україну "відсталою". Наприклад, в Україні активно представлені інші світові бренди-конкуренти. Замість H&M є магазини Zara, Bershka, Pull and Bear і Mango.

Серед кав'ярень зі світовим ім'ям є ізраїльська мережа "Aroma espresso bar", а у Львові є "CoffeeShop Company". Також є мережі фаст-фудів McDonalds, кава яких також конкурує з Starbucks. Також є KFC і недавно з'явилася фінська мережа Hesburger.

Як торгові центри зловживають обіцянками

Однак відсутність брендів не заважає представникам торгових центрів інтригувати своїх майбутніх покупців туманними заявами про відкриття цих магазинів в Україні. Так, перед відкриттям Центрального універсального магазина (ЦУМ) у Києві ходили чутки, що в ньому вперше з'явиться бренд H&M.

Представники ЦУМ не підтверджували і не спростовували інформацію, а робили загадкові заяви про вперше представлені в Україні бренди, яких всі так чекали. У підсумку в ЦУМ так і не з'явився H&M.

Зараз глава компанії "Мандарин Плаза" Олександр Черницький планує будівництво торгового центру на території Київського льодового стадіону. Черницький заявив що IKEA "дивиться" в їх сторону. Однак, як і писалося вище, самі представники IKEA поки що не знають, як і коли буде реалізовуватися їх вихід на ринок, навряд чи Черницький знає про їхні плани більше. Тому говорити про чіткі домовленості поки рано.

Їх немає, але вони є

Незважаючи на те, що вищеперелічених брендів немає в Україні, їхній продукт є на українському ринку. Деякі компанії-посередники закуповують оптом продукцію і продають з націнкою за свої послуги. Це не означає, що компанії є офіційними дистриб'юторами - вони просто роблять логістичні послуги з доставки тих самих меблів з IKEA.

Ще на ринку є безліч підробок і магазинів, що видають себе за світові бренди. Так, в Одесі в 2015 році з'явився магазин H&M, про який не знало офіційне керівництво торгової марки. Також майже в кожному місті є "офіційний" магазин нижньої білизни "Victoria Secret". Точну кількість таких "фейковий" магазинів назвати складно.








ПОШУК ПО ДАТІ