IНТЕРВ'Ю СТАТТI КОЛОНКИ САМООСВІТА КОНТАКТИ
MEGA



Івано-Франківськ – місто для бізнесу. Рейтинги та досягнення міста

Для кожної людини рідне місто, в якому ми народилися,  працюємо, у якому проходить наше життя, – найкращеВ даний час у Івано-Франківську проживає понад чверть мільйона мешканців. У сьогоднішньому глобалізованому світі час не стоїть на місці, тому, яким же є місто Франкове порівняно з іншими обласними центрами України, чи йде воно в ногу з часом, чи не загубилося на периферії суспільного розвитку і яким може стати завтра? Ми маємо слушну нагоду поспілкуватися з Оленою Блінніковою, очільником Головного управління статистики в Івано-Франківській області, установи, яка володіє багатогранною інформацією щодо показників розвитку економіки та соціальної сфери як  регіону, його територіальних складових, так і країни в цілому. Олена Бліннікова є постійним членом робочої групи облдержадміністрації з підготовки програми соціально-економічного та культурного розвитку областіщо визначає наш подальший поступ вперед, а це і підвищення рівня та якості життя населення, конкурентоспроможності сфери виробництва та послуг, ефективності управління життєдіяльністю. 

МАГІЧНА ГУЦУЛЯНДІЯ

Про вплив світових трендів на створення нових туристичних продуктів Яремчанщини розповідає керівник групи компаній туристичного сервісу «100 стежин» Сергій ВОЛОШИН.

НАША АМБІЦІЯ - ФОРМУВАТИ МАЙБУТНЄ

«Молоді люди ідуть звідси, і якщо ми не придумаємо якісь стримуючі фактори і не запропонуємо їм, як реалізувати себе на місці, то будемо ще більше відставати в розвитку від інших міст» - Юрій ФИЛЮК, підприємець-ресторатор, керівник компанії «23 ресторани», співзасновник платформи «Тепле Місто» про нові проекти на міжнародному рівні та перспективи Івано-Франківська.

ЛІДЕР УКРАЇНСЬКОГО РИНКУ: «КАРПАТСМОЛИ»

В м. Калуші на Івано-Франківщині є сучасне високотехнологічне підприємство «КАРПАТСМОЛИ», яке спеціалізується на виготовленні карбамідо-формальдегідних та меламінових смол, що «в’яжуть» плити типу OSB, деревостружкові, деревоволокнисті плити й фанеру різної щільності, які ми використовуємо як у меблевій промисловості, так і у широкому спектрі внутрішніх та зовнішніх робіт під час ремонту.

«LA TOUR»: ДАВАЙТЕ ПОДОРОЖУВАТИ РАЗОМ!

«Наш світ на стільки великий, прекрасний, різноманітний і цікавий, що було би злочином сидіти вдома і не бачити всієї його цінності та краси. Потрібно відчувати подих пустель чи бриз океанів, милуватися краєвидами з вершин гір або з висоти польоту повітряних куль, пірнати з аквалангом, вивчати стародавні розвалини, куштувати страви всіх кухонь світу і просто божеволіти від щастя що ти живеш і подорожуєш!» - у цих словах стиль життя директора «Туристичної компанії «LATOUR» - Людмили Дубей.

Види та методи конкуренції

Конкуренція потрібна людству й ринкам як рушій прогресу. Під конкуренцією розуміють різновид суперництва між людьми, підприємствами, організаціями, країнами для досягнення конкретних цілей. Конкуренція виникає також при змаганні за доступ до ресурсів, за кращі умови виробництва, за можливість контакту з певними цільовими сегментами. 

Виділяють кілька видів конкуренції: 

  • Досконалаабо чиста конкуренція, коли на ринку представлена велика кількість продавців однотипного або взаємозамінного товару, причому кожен з них не здатний відчутно вплинути на ціни та обсяги збуту.
  • Монополістична конкуренція, коли численні представлені на ринку продавці пропонують продукти із різними характеристиками та можуть маніпулювати попитом через ціни.
  • Олігополістична, коли на ринку представлено невелику кількість продавців однотипних продуктів, що розподіляють його між собою через відповідні домовленості й угоди.
  • Монопольна конкуренція, коли на ринку присутній, як правило, один великий оператор, що контролює обсяги виробництва, ціни та якість продуктів. 

Останній тип конкуренції зводить нанівець позитивний ефект від неї внаслідок значного гальмування процесів вдосконалення виробництва, погіршення відносин між ринковими суб’єктами, зокрема із споживачами. 

Методів конкуренції є кілька:  

  • Функціональна, що передбачає задоволення попиту споживачів за рахунок дизайну, конструктивних властивостей, функціональних характеристик  продуктів (товарів, послуг).
  • Цінова, що використовує корегування собівартості продукту, а також використання знижок, стимулювання збуту (премій, подарунків, бонусів тощо).
  • Нецінова, що розуміє вплив на свідомість покупців через нематеріальні вигоди, такі як гарантії, термін служби, показники продуктивності, умови збуту, наявність бренду, супровідного сервісу тощо. 

Конкурентна боротьба залежно від політики виробника товарів або провайдера послуг може вестися як відкрито, чесно, так і несумлінно. Чесний спосіб ведення конкуренції передбачає вище зазначені методи конкуренції, тоді як несумлінні методи конкуренції можуть охоплювати імітацію (копіювання) марок відомих фірм, антирекламу або «чорний PR» продуктів конкурентів, використання таємних змов, угод з метою розподілу сфер впливу. 

 

Олена Дейнека, к.е.н., доцент, підприємець, бізнес-тренер.  

 










ПОШУК ПО ДАТІ