IНТЕРВ'Ю СТАТТI КОЛОНКИ САМООСВІТА КОНТАКТИ



МАУ. Під крилом мрії. Підсумки 2017 року
"За результатами першого кварталу 2017 року аеропорти України значно наростили пасажиропотік. Не винятком є і міжнародний аеропорт «Івано-Франківськ». Як відомо, у травні 2010 року аеропорт був переданий у концесію ТОВ «Скорзонера», що на мою думку дозволило йому пережити важкі часи та зберегти статус міжнародного. Наявність в ІваноФранківську робочого аеропорту, який в подальшому буде тільки розвиватися має велике значення, Івано-Франківськ – місто значних туристичних можливостей, а повітряні ворота, роблять його відкритим для всього світу. Також аеропорт з міжнародним сполученням сприяє залученню іноземних інвесторів, що також відіграє важливу роль для розвитку регіону в цілому" - Денис Лукачович, регіональний менеджер Департаменту з продажу в Україні авіакомпанії МАУ.
МАГІЧНА ГУЦУЛЯНДІЯ

Про вплив світових трендів на створення нових туристичних продуктів Яремчанщини розповідає керівник групи компаній туристичного сервісу «100 стежин» Сергій ВОЛОШИН.

Івано-Франківськ – місто для бізнесу. Рейтинги та досягнення міста

Для кожної людини рідне місто, в якому ми народилися,  працюємо, у якому проходить наше життя, – найкращеВ даний час у Івано-Франківську проживає понад чверть мільйона мешканців. У сьогоднішньому глобалізованому світі час не стоїть на місці, тому, яким же є місто Франкове порівняно з іншими обласними центрами України, чи йде воно в ногу з часом, чи не загубилося на периферії суспільного розвитку і яким може стати завтра? Ми маємо слушну нагоду поспілкуватися з Оленою Блінніковою, очільником Головного управління статистики в Івано-Франківській області, установи, яка володіє багатогранною інформацією щодо показників розвитку економіки та соціальної сфери як  регіону, його територіальних складових, так і країни в цілому. Олена Бліннікова є постійним членом робочої групи облдержадміністрації з підготовки програми соціально-економічного та культурного розвитку областіщо визначає наш подальший поступ вперед, а це і підвищення рівня та якості життя населення, конкурентоспроможності сфери виробництва та послуг, ефективності управління життєдіяльністю. 

НАША АМБІЦІЯ - ФОРМУВАТИ МАЙБУТНЄ

«Молоді люди ідуть звідси, і якщо ми не придумаємо якісь стримуючі фактори і не запропонуємо їм, як реалізувати себе на місці, то будемо ще більше відставати в розвитку від інших міст» - Юрій ФИЛЮК, підприємець-ресторатор, керівник компанії «23 ресторани», співзасновник платформи «Тепле Місто» про нові проекти на міжнародному рівні та перспективи Івано-Франківська.

ЛІДЕР УКРАЇНСЬКОГО РИНКУ: «КАРПАТСМОЛИ»

В м. Калуші на Івано-Франківщині є сучасне високотехнологічне підприємство «КАРПАТСМОЛИ», яке спеціалізується на виготовленні карбамідо-формальдегідних та меламінових смол, що «в’яжуть» плити типу OSB, деревостружкові, деревоволокнисті плити й фанеру різної щільності, які ми використовуємо як у меблевій промисловості, так і у широкому спектрі внутрішніх та зовнішніх робіт під час ремонту.

Люба ЧЕРНІКОВА:

«Я переконана, що будь-яка людина, що любить свою роботу чи творчість і виконує її совісно та з любов’ю, буде завжди мати попит та успіх».

Сім років тому, коли Ви розпочали власну справу, ажіотажу на вироби з українськими етнічними елементами, як нині, не було. Передбачали, що етностиль переживатиме чергове відродження? Що відчували, починаючи бізнес у сфері моди? З якими труднощами стикалися?  

Надзвичайно приємно, що справа, яку я люблю, є колективною, бо наразі багато хто захопився етнікою. Це як суспільна течія не тільки у одязі – вишиваними візерунками малюють стіни, роблять татуювання, обклеюють автомобілі та чохли на iPhone.  

Страшно мені було на кожному етапі розвитку бізнесу,  на початку - особливо, але тоді не було чого втрачати. Зараз страшно ризикувати тим, що вже напрацьовано.  

Мені було важко одночасно займатися творчістю, бути управлінцем, добре розумітися на конструюванні та матеріалознавстві, технологіях та організації виробничих процесів. Згодом довелося навчитися грамотному позиціонуванню власної торгової марки - від зйомок до організації виставок. З часом стає легше, бо різні ділянки роботи беруть на себе колеги, які знають свою справу краще, ніж я. Втім щоразу, як піднімаюся на сходинку, бачу вище нову. І зупинка – це рух вниз, тому постійно чомусь навчаюся, щось пізнаю, не стою на місці. Конкурентів у мене немає, бо дизайнерів, які використовують етнічні мотиви та традиційні техніки, я сприймаю насамперед як колег та однодумців. Ті з них, які працюють якісно, заслуговують на повагу, а ті, що просто роблять бізнес на хвилі моди, зникнуть, коли хвиля зійде. 

Я переконана, що людина, яка любить свою роботу чи творчість і ставиться до неї совісно та з любов`ю, буде завжди мати увагу та успіх, навіть якщо професія чи посада не престижна.  

Ви позиціонуєте себе як дизайнер одягу та водночас засновник бізнесу. Як Вам вдається поєднувати творчу роботу та адміністративні обов`язки 

Спочатку я робила майже все самостійно. Я вмію шити - навчилася у дитинстві від мами. Вишивати взялася вже після заснування бренду. Маю базові теоретичні та практичні знання та навички крою та технологій, а на виробництві у мене фахові помічники в цій справі. Багато виробничих процесів мені допомогли налагодити колеги – швеї, вишивальниці, закрійники, технологи, менеджери... Вважаю, що у мене достойна команда, водночас і я «тримаю руку на пульсі». Намагаюся спонукати працівників до професійного розвитку, забезпечила найкращі, не посоромлюсь сказати, умови праці. Я люблю та ціную своїх колег, і завжди зауважую, що бренд Сhernikova - не просто мій дизайн, а робота злагодженої команди. Іноді це дуже розчулює, бо це - круто! 

Вас часто порівнюють із львівською дизайнеркою Богуцькою, поясніть, у чому різниця?  

Мене порівнюють з Богуцькою? Чую таке вперше. Різниця в тому, що вона – Богуцька, а я – Чернікова. Її стиль - випрацюваний, тонкий, вона його щоразу поглиблює. Ми ж бавимось з чимось новим, щось шукаємо, вигадуємо, розширюємо ділянки творчості.  

В  модній індустрії, як і в інших сферах, існують негативні явища недобросовісної конкуренції та корупції. Чи доводилося з такими стикатися і як виходили зі становища? 

Ми не беремо участі у жодних нелегальних схемах, про їх існування знаємо лише з преси. Зрештою, гідним результатом нашої роботи вважаємо не дипломи та призові місця, а попит людей та їхні схвальні відгуки. Найбільше, що може засмучувати, – безперервний плагіат, але у кожного популярного дизайнера таке буває. Ми з цим не боремось, адже ті, хто копіює та незаконно використовує ідеї з наших попередніх колекцій, – лише популяризує їх, а отже й стиль від Сhernikova. А от нове від Сhernikova можемо запропонувати тільки ми! 

Кому і за скільки Ви продали свій найдорожчий виріб? 

На запитання про продаж найдорожчого виробу, на моє переконання, відповідати дещо неетично. Адже одна і та ж вартість по різному сприймається жителем України та, наприклад, США. Це до питання про платоспроможність, і тут для кожного замовника все дуже індивідуально. 

Окрім того, ми працюємо у двох напрямках, де вартість виробів формується за різними принципами і не піддається порівнянню.   

Маємо брендову крамницю в Галереї «Бастіон» в історичному центрі Івано-Франківська, де представлені колекційні та повсякденні товари (одяг, аксесуари, домашній текстиль тощо).  

Другий напрямок роботи – ательє Сhernikova. Його особливість у тому, що це - майданчик для творчості замовника. У вашому розпорядженні - наш професіоналізм, досвід, матеріали та зразки. Як результат, ми гарантуємо, що ваше бачення та ідеї будуть втілені у вишуканому та довершеному виробі.  

Найближчим часом планую почати працювати як кутюрьє – самостійно на замовлення створювати моделі одягу та аксесуари до них. Це буде ексклюзив від дизайнера Любці Чернікової.  

До нових звершень спонукає те, що на вироби бренду Сhernikova є сталий попит не лише в Україні, а й в Австралії, Кореї, США, Мексиці та Західній Європі.  

Над якими проектами зараз працюєте? Які тенденції ми будемо бачити  у Ваших колекціях? 

Багато зусиль наразі приділяємо реорганізації бізнесу, адже плануємо вихід на новий масштаб. Стратегічне планування – це те, що для мене донині було terra incognita. Втім, у моєму оточенні знайшлися спеціалісти, завдяки яким бренд Сhernikova переосмислює себе і планомірно виходить на черговий етап розвитку.  

Сама ж я зараз вчуся творити по-новому. Поки складно описати цей процес, але його наслідки будуть відображені у нових колекціях. Працюю над створенням лінійки спортивного одягу, чоловічого верхнього одягу з етнічними елементами, також повсякденно-святкового трикотажу з аплікацією, розробляю серію жіночих сорочок та святкових суконь – вони користуються особливим попитом.  

Окрім того, гірко спостерігати, у якому становищі опинилися заклади профтехосвіти в Україні. Найчастіше з випускниками, які починають працювати у мене на виробництві, доводиться відшліфовувати практичні навички, яких не надають під час навчання в училищі. Тож думаю, що на часі – альтернативне навчання, де досвід команди Сhernikova буде влучним та корисним для галузі та охочих працювати за сучасними стандартами.  

Чи плануєте виходити на нові ринки?  

Все має бути поступово та на все свій час. Точно знаю одне – мені цікаво допомагати землякам у різних куточках України та світу виглядати сучасно, яскраво і водночас автентично, вмотивувати людей цікавитися українськими традиціями.  

Які Ваші бізнес-принципи? 

Переконлива чесність, традиційна щирість, яскравий досвід,  відверта творчість. 

 

Мар’яна ЦИМБАЛЮК
Фото: Palosh Csilla










ПОШУК ПО ДАТІ