IНТЕРВ'Ю СТАТТI КОЛОНКИ САМООСВІТА КОНТАКТИ
MEGA



IT-ринок області

Наталя МУХІТДІНОВА, керівник департаменту компанії Eleks, про розвиток та проблеми ІТ-галузі Івано-Франківської області.



Що буде з договорами дарування та оформлення спадщини?

Останніми тижнями у засобах масової інформації усі переглядають повідомлення з приводу того, що українці з 1 листопада поточного року фактично не зможуть вступити у спадок або оформити угоду договору дарування, оскільки відбулися зміни у порядку оцінки дарованого майна та майна, яке передається у спадок. Ситуацію коментує приватний нотаріус Мар’яна Дзера.

Kia Sportage – безумовний лідер автомобільного ринку України

За результатами продажів нових автомобілів в Україні кросовер Kia Sportage у черговий раз став абсо- лютним лідером продажів та бренд Kia увійшов до трійки лідерів. Асоціація автовиробників України «УкрАвтопром» підбила підсумки продажів нових автомобілів Кросо- вер Kia Sportage став по-справж- ньому народним автомобілем за результатами продажів у 2016 році. Оптимальне співвідношення споживацьких якостей, багатого ви- бору моторів та трансмісій, а також конкурентної ціни дозволило Kia Sportage здобути звання «Кросовер року в Україні 2017». Генеральний директор ПРАТ «Івано-Франківськ-Авто» Ігор НОВІК розповів нам детальніше про переваги бренду КІА.

ФОП чи ТОВ? Що обрати?

Вибір організаційно-правової форми господарювання та системи оподаткування є важливим етапом створення прибуткового і стабільного бізнесу. Це рішення вимагає проведення порівняльного аналізу ефективності різних форм організації бізнесу, відповідності цієї форми обраним цілям і стратегії розвитку підприємства в тій чи іншій сфері діяльності. Що необхідно враховувати та пам’ятати в такій ситуації журналу «МЕГА» розповіла Оксана Шевадуцька – CAP, АССА ДипІФР, керівник аутсорсингової компанії «Ваш бухгалтер».

Українські розробники змінюють уявлення про традиційні АЗК. Інновації в сфері торгівлі нафтопродуктами. Розумні АЗК.

У той час як провідні країни світу активно обговорюють четверту промислову революцію, та не тільки обговорюють, а і творять її, більшість українських компаній, на жаль, продовжують стояти на місці, не встигаючи за стрімким розвитком інновацій у світі, відповідно, втрачаючи сотні тисяч доларів потенційної вигоди. Україна у глобальному рейтингу інноваційності Global Innovation Index у 2017 роціпосіла 50 місце.



ОЛЕКСАНДР КУЗИК, ГЕНЕРАЛЬНИЙ ДИРЕКТОР « ELECTROLUX»:

«Власним виробництвом підтверджуємо, що Україна здатна виробляти якісні технологічні продукти».

Понад 40% пральних машин, вироблених на заводі в Івано-Франківську, компанія сьогодні реалізовує в Україні. 35% івано-франківської техніки йде в Польщу, Чехію і Угорщину, та близько 5% – у Францію, Італію і країни Скандинавії. Про якість та досягнення Івано-Франківського заводу «Electrolux» розповідає генеральний директор Олександр Кузик.

1. Іноземні покупці відзначають хорошу якість техніки з позначкою «made in Ukraine». Які саме конкурентні переваги техніки, зробленої в Україні?

На своєму заводі в Івано-Франківську Electrolux виробляє пральні машини, які відрізняються від своїх європейських аналогів більш компактними розмірами і привабливим дизайном. При цьому уся техніка, вироблена в Україні, повністю відповідає стандартам міжнародної системи контролю якості Electrolux Manufacturing System і нічим не відрізняється від тієї, що вироблена на будь-якому заводі шведського виробника в інших країнах. Вся техніка сертифікується відповідно до європейських директив безпеки для побутових приладів.

2. У чому саме проявляється якість пральних машин, які вироблені на заводі в Івано-Франківську?

Як ми вже зазначали, завод в Івано-Франківську випускає компактні пральні машини – Slim Size шириною 34, 38 і 45 см з фронтальним завантаженням, які при зменшених розмірах оснащені повноцінним барабаном і чудово вписуються у ванні кімнати невеликого розміру. Типова пральна машина Electrolux в Україні - це «стрункий» корпус, 6 кг завантаження, високий клас енергоефективності (А+++), швидкість барабана складає 1 - 1,2 тис. оборотів, інноваційність (Time manager, Eco Valve, інверторний електродвигун) та функціональність, режим вибору часу для прання (що вигідно в разі установки двухзонного лічильника) та гарний сучасний дизайн.

Наш основний пріоритет – дбати про те, щоб речі якомога довше слугували покупцям і не втрачали своїх якостей. Тому ми оснащуємо кожну машину рядом функцій, що допомагають дбати про відмінний стан одягу. Наприклад, в пральних машинах UltraCare™ Eco можна прати навіть вовняні речі, і вони не втратять своєї форми та м’якості, про що свідчить відзнака Woolmark Green. Її отримують тільки лідери ринку з енергоефективності та при наявності режиму безпечного прання виробів з вовни «тільки для ручного прання». Функція OptiSense забезпечує потрібний рівень догляду, підбираючи час циклу, споживання електроенергії та води для кожного завантаження. Система зберігає максимальну екологічність прання і витрачає на неї точно стільки води, скільки потрібно. Наші сушильні машини DelicateCare - це ідеальне доповнення до пральних машин UltraCare™ Eco. Їх інноваційна технологія теплового насоса м'яко сушить одяг при низьких температурах, не допускаючи її пошкоджень через пересушування.

3. Хто ваш прямий конкурент на ринку пральних машин серед вітчизняних та іноземних покупців?

Для нас на першому місці - наші покупці і ми передусім зосереджені на задоволенні їхніх потреб. Найкращим підтвердженням того, що ми рухаємося у вірному напрямку, є народне визнання. За даними рейтингу найбільш продаваних пральних машин від інтернет-магазину «Алло», у 2016 році техніка Electrolux і Zanussi увійшла до топ-7 кращих пральних машин року. Про любов українців до нашої техніки також свідчить і визнання Zanussi «Найкращою пральною машиною 2016 року» за версією Української Народної премії. Ми пишаємось цим.

Та якщо все ж таки говорити про конкурентів, то найближчим ми б назвали Whirlpool.

4. Якої цінової політики Ви дотримуєтесь при реалізації Ваших пральних машин?

Завдяки локальному виробництву на фоні загальної девальвації гривні ціни на нашу продукцію зростали повільніше, ніж у конкурентів, і за останні кілька років збільшилися

приблизно на 20%. На нашому заводі в Івано-Франківську налагоджений повний цикл виробництва – від виготовлення барабана до збірки та фарбування. Крім того, компанія приділяє значну увагу не лише європейській якості продукту, але й безпеці працівників під час роботи.

Широкий асортимент техніки задовольняє потреби на будь-який смак і гаманець. Ціна на машини Electrolux становить 6 799 грн., а Zanussi – від 5 099 грн. При цьому, не зважаючи на вартість, усі пральні машини Electrolux оснащені «розумною» системою OptiSense, яка автоматично коригує цикл прання залежно від завантаження і має клас енергоефективності не нижче А+.

5. Ви говорили, що економічна криза навпаки позитивно вплинула на розвиток компанії? Яким чином?

Криза не змінила стратегічні плани Electrolux стосовно України. На це є кілька причин. По-перше, згідно даних Держстату, український ринок досі не насичений: на 100 домогосподарств припадає 88 пральних машин, крім того, 70% з них мають вік 5 - 10 років або більше. В абсолютних цифрах це означає, що брак пральних машин складає близько 2 млн. До того ж, за даними Electrolux, щороку з ладу виходять ще 2 - 4 млн пральних машин. Тож в подальшому ми плануємо тільки збільшувати свою частку ринку.

Понад 40% пральних машин, вироблених на заводі в Івано-Франківську, компанія сьогодні реалізовує в Україні. У 2013 році наша частка ринку становила 5 - 6%. За даними першого півріччя GfK за 2015 рік, вона збільшилася до 17% на фоні загального спаду продажів пральних машин на 43%. Тренд дуже показовий – довіра до українського виробництва і до пральних машин Electrolux зокрема зростає.

Щодо позитиву: якщо до кризи традиційними ринками збуту нашої продукції були Україна і країни СНД, то зараз ми більше сфокусовані на ринках ЄС, і зокрема нарощуємо свою частку у Центральній Європі.

6. Як змінилася географія експорту за 5 років. В яку країну найбільше експортується пральних машин? Хто ці Ваші іноземні покупці (які торгові мережі, готелі, заклади)?

За останні роки географія експорту дещо змінилася. Раніше близько 80% експорту підприємства припадало на РФ, а сьогодні лише 9%. У той самий час Electrolux почала освоювати нові ринки, налагодивши поставки з України до Грузії, Азербайджану, Киргизстану та Узбекистану. До того ж, 35% івано-франківської техніки йде в Польщу, Чехію і Угорщину, та близько 5% – у Францію, Італію і країни Скандинавії.

7. Як Ви боретесь за українського споживача? Який термін експлуатації пральних машинок?

Ми постійно збираємо інформацію та аналізуємо, наскільки нашому споживачеві підходить наш продукт, які зміни він хоче бачити. Завдяки цьому ефективно розвиваємо свій продукт, надаємо йому новий дизайн і покращуємо характеристики. Крім того, зростанню популярності наших продуктів сприяє посилення патріотичних настроїв серед українців.

У 2015 році Electrolux випустила пральні машини з інверторним електродвигуном нового покоління, роботу якого виробник гарантує протягом 10 років. Технології

виготовлення двигуна забезпечують низький рівень шуму, а точне регулювання швидкості – ефективність і продуктивність.

Також доречно зазначити, що для того, аби машинка працювала довго та ефективно, про неї треба дбати. У цьому допоможуть такі аксесуари, як антивібраційні ніжки E4WHPA02, які обмежують шум та вібрації пральної машини і барабану, пом’якшувач для води E6WMA101, який мінімізує необхідність постійного видалення накипу, а позбутися його допоможе засіб від накипу E6GMG101 або E6OCH106 тощо.

8. У нашій державі мало хто знає, що Електролюкс робиться на Прикарпатті. Чи довіряють українці якості вітчизняної техніки чи ще й досі побутує упереджене ставлення?

Як ми вже зазначали, останнім часом довіра українців до вітчизняної техніки зростає. Більше того, ми віримо і власним виробництвом підтверджуємо, що Україна здатна виробляти якісні технологічні продукти. Саме тому, аби зламати застарілі стереотипи, у 2015 році ми реалізували проект «ТехноЮкрейн», в якому познайомили українців з 12 найяскравішими українськими технологічними кейсами – історіями компаній, розробки та продукти яких визнані не тільки українським, але й європейським покупцем.

9. Завдяки яким факторам чи критеріям Ви досягли таких успіхів на ринку побутової техніки і пральних машин зокрема?

Перш за все, ми пишаємося своєю якістю. Завдяки суворим стандартам, техніка, яку ми виробляємо в Україні, нічим не відрізняється від нашого виробництва в будь-якій іншій країні.

Крім того, ми дуже детально вивчаємо потреби споживачів і намагаємося максимально їх задовольнити. Саме тому ми вирішили доповнити імпорт повногабаритних моделей пральних машин з Польщі локальним виробництвом пральних машин компактних розмірів.

Також дивіденди у зростанні продажів на загальному фоні падіння ринку нам забезпечує більш м’яка цінова політика – знову ж таки завдяки локальному виробництву ми мали змогу повільніше підвищувати ціни, враховуючи девальвацію гривні, на відміну від наших конкурентів.

 

Мар’яна ЦИМБАЛЮК










ПОШУК ПО ДАТІ