IНТЕРВ'Ю СТАТТI КОЛОНКИ САМООСВІТА КОНТАКТИ
MEGA



Івано-Франківськ – місто для бізнесу. Рейтинги та досягнення міста

Для кожної людини рідне місто, в якому ми народилися,  працюємо, у якому проходить наше життя, – найкращеВ даний час у Івано-Франківську проживає понад чверть мільйона мешканців. У сьогоднішньому глобалізованому світі час не стоїть на місці, тому, яким же є місто Франкове порівняно з іншими обласними центрами України, чи йде воно в ногу з часом, чи не загубилося на периферії суспільного розвитку і яким може стати завтра? Ми маємо слушну нагоду поспілкуватися з Оленою Блінніковою, очільником Головного управління статистики в Івано-Франківській області, установи, яка володіє багатогранною інформацією щодо показників розвитку економіки та соціальної сфери як  регіону, його територіальних складових, так і країни в цілому. Олена Бліннікова є постійним членом робочої групи облдержадміністрації з підготовки програми соціально-економічного та культурного розвитку областіщо визначає наш подальший поступ вперед, а це і підвищення рівня та якості життя населення, конкурентоспроможності сфери виробництва та послуг, ефективності управління життєдіяльністю. 

МАГІЧНА ГУЦУЛЯНДІЯ

Про вплив світових трендів на створення нових туристичних продуктів Яремчанщини розповідає керівник групи компаній туристичного сервісу «100 стежин» Сергій ВОЛОШИН.

НАША АМБІЦІЯ - ФОРМУВАТИ МАЙБУТНЄ

«Молоді люди ідуть звідси, і якщо ми не придумаємо якісь стримуючі фактори і не запропонуємо їм, як реалізувати себе на місці, то будемо ще більше відставати в розвитку від інших міст» - Юрій ФИЛЮК, підприємець-ресторатор, керівник компанії «23 ресторани», співзасновник платформи «Тепле Місто» про нові проекти на міжнародному рівні та перспективи Івано-Франківська.

ЛІДЕР УКРАЇНСЬКОГО РИНКУ: «КАРПАТСМОЛИ»

В м. Калуші на Івано-Франківщині є сучасне високотехнологічне підприємство «КАРПАТСМОЛИ», яке спеціалізується на виготовленні карбамідо-формальдегідних та меламінових смол, що «в’яжуть» плити типу OSB, деревостружкові, деревоволокнисті плити й фанеру різної щільності, які ми використовуємо як у меблевій промисловості, так і у широкому спектрі внутрішніх та зовнішніх робіт під час ремонту.

«LA TOUR»: ДАВАЙТЕ ПОДОРОЖУВАТИ РАЗОМ!

«Наш світ на стільки великий, прекрасний, різноманітний і цікавий, що було би злочином сидіти вдома і не бачити всієї його цінності та краси. Потрібно відчувати подих пустель чи бриз океанів, милуватися краєвидами з вершин гір або з висоти польоту повітряних куль, пірнати з аквалангом, вивчати стародавні розвалини, куштувати страви всіх кухонь світу і просто божеволіти від щастя що ти живеш і подорожуєш!» - у цих словах стиль життя директора «Туристичної компанії «LATOUR» - Людмили Дубей.

ГУЦУЛЬСЬКИЙ БРЕНД

«Репутація порядності – гарантія успішного бізнесу», – саме таке життєве кредо Василя Мотрука, власника відомої пивоварні «Гуцульська броварня Микуличин». У пошуках налагодження виробничого бізнесу він і гадки не мав, що започаткує щось нове, унікальне та маловідоме Україні. Створивши свою міні-броварню, йому вдалося впровадити власну технологію пивоваріння та надалі вдосконалювати свою справу. Зараз із задоволенням ділиться з нами основними напрямками розвитку ремісничої діяльності.

Василь Мотрук, відомий український бровар, який побудував власну броварню в с. Микуличині і є автором унікальних сортів пива торгової марки «Гуцульське».

- Я багато їздив країнами Європи, свій бізнес провадив з чехами, німцями, австрійцями та угорцями. Подобалося в них те, чого у нас, в Україні, бракувало – добре, смачне пиво та культура подачі і споживання напою. Це спонукало до створення нового напрямку в бізнесі, адже на той час – 2000 року, в Україні броварне ремесло не було популярним й взагалі про нього мало хто знав. Я подумав, що наш край –Гуцульщина, є славним в народних ремеслах і характеризується своєю автентичною кухнею, тому нам, гуцулам,виготовлення пива з натуральної сировини не буде складним завданням, особливо коли знаєш та використовуєш усі секрети...

Василю Дмитровичу, чому саме пивоваріння стало пріоритетним у виборі ведення справ?

- Ідей провадження бізнесу в нашому регіоні було багато, зокрема таких як деревообробне виробництво, чим я і займався. На той час спеціально займатися пивоварінням я і не думав,так як нічого не знав про цей вид діяльності.

А історія броварні починалася так:

- Одного разу партнер з Угорщини Карел Вето запропонував налагодити виробничий бізнес в Україні на манер європейського. Я найбільше хотів, щоб виробництво було унікальним, індивідуальним, не таким як у всіх.Так цікавіше працювати. Ми розглядали різні варіанти столярних виробництв від меблевих до котеджного будівництва. Звісно, починали з того, що було близьким і доступним у нашому регіоні. Пошуки тривали майже рік. Ми об'їздили багато європейських виробничих міні-підприємств, серед них були і обладнання харчового виробництва. Одного разу Карел запитує:

- Чи не хотів би ти варити пиво?

Хоч я і не уявляв процесу виробництва, ідея мені сподобалася. Тим більше, якщо Карел про це запитував, значить він розумів, що це можливо і така практика в Європі є. Ремісниче пивоваріння було невідомою галуззю не тільки для мене, але і в Україні були одиниці таких виробництв, а ще відсутня або не зовсім конкретна законодавча база для них. Це мені і сподобалося – започаткувати щось нове, маловідоме і не так, як усі. І гадки не маючи, що чекає на мене, я загорівся ідеєю варити пиво. Тим більше, що я вже добре знав пиво європейських виробників і дуже хотів, щоб у нас було таке ж. Пошук обладнання міні-броварні не зайняв багато часу. Оперативно я зайнявся будівництвом броварної дільниці в с. Микуличині, а майбутні пивовари Федір Лелюх і Валерій Мотрук навчались броварній справі в м. Будапешті. У 2001 році почали варити перші класичні сорти пива за баварською технологією. Згодом зрозумів, що необхідно створювати нові індивідуальні сорти. Так з'явилося медове, пшеничне, наступне – житнє і житній квас. Усі сорти розроблялися за власною рецептурою та власною технологією приготування.

Кожен сорт виготовляється з різної сировини?

Так, звісно. Світле і темне пивоваряться з ячмінного зерна, пшеничне – з пшеничного, житнє і квас, відповідно, з жита. І кожен сорт пива містить свій набір сортів хмелю.

Василю Дмитровичу, чи можете щось сказати про секрети, про котрі ви згадували на початку розмови?

Секрет успішного бізнесу – порядність і чесність. У мене є правило – ніколи не економити на сировині, яка є основною для виготовлення продукту. Ніколи не здешевлювати собівартість продукту за рахунок сировини нижчої якості. Так, я постійно працюю над зниженням собівартості продукту і роблю це за рахунок вдосконалення технологічного обладнання, втілення сучасних технологій автоматизації, щоб знизити енергозатрати.

Ще одного секрету успішного бізнесу я навчився в європейських партнерів. Завжди виконувати домовленості, угоди чи обіцянки. Буває інколи, що вже стає збитковим дотримання певних зобов'язань, проте виконуєш і дотримуєшся слова. Репутація порядності – гарантія успішного бізнесу.

Броварня вже працює успішно, можливо, ви готові розпочинати і реалізовувати іншібізнес-проекти?

У мене багато ідей та шляхів розвитку теперішнього виробництва, тому найближчим часом я не планую жодних інших проектів. Основним напрямком розвитку я вибрав розширити ремісничу дільницю, об'єднати таланти гуцульських майстрів з різних галузей.Народні майстри, використовуючи глину, дерево, льон, метал, шкіру,прагнули створити кожен виріб неповторним. Вони дуже добрезнають і відчувають властивості матеріалів, тому розмаїття кольорів, орнаментів, технік виконання не загубились у віках, а навпаки, збереглись та стали взірцем для виготовлення нових виробів. Сьогодні майстрині, використовуючи сучасні матеріали та техніки, продовжують творити. Це – вироби ручної роботи з полімерної глини, пряжіі SPA-засоби. Також броварня демонструє майстерність гуцульського краю в натуральному, екологічно чистому гастрономічному ремеслі – сироварінні, виготовленні соусів та джемів із карпатських ягід, натуральних олій холодного пресування, а також різноманітних смаколиків до пива. Так, фірмовий магазин броварні «Гуцульське» пропонує не тільки хмільні напої, але й інші натуральні продукти, виготовлені за прадавніми гуцульськими рецептами та технологіями.

Броварня є цікавим об’єктом для гостей гуцульського краю. Сьогодні ведеться будівництво нового варильного та дозрівального відділень броварні, де відвідувачі матимуть змогу спостерігати за процесами приготування пива.

 










ПОШУК ПО ДАТІ