IНТЕРВ'Ю СТАТТI КОЛОНКИ САМООСВІТА КОНТАКТИ
MEGA



IT-ринок області

Наталя МУХІТДІНОВА, керівник департаменту компанії Eleks, про розвиток та проблеми ІТ-галузі Івано-Франківської області.



Що буде з договорами дарування та оформлення спадщини?

Останніми тижнями у засобах масової інформації усі переглядають повідомлення з приводу того, що українці з 1 листопада поточного року фактично не зможуть вступити у спадок або оформити угоду договору дарування, оскільки відбулися зміни у порядку оцінки дарованого майна та майна, яке передається у спадок. Ситуацію коментує приватний нотаріус Мар’яна Дзера.

Kia Sportage – безумовний лідер автомобільного ринку України

За результатами продажів нових автомобілів в Україні кросовер Kia Sportage у черговий раз став абсо- лютним лідером продажів та бренд Kia увійшов до трійки лідерів. Асоціація автовиробників України «УкрАвтопром» підбила підсумки продажів нових автомобілів Кросо- вер Kia Sportage став по-справж- ньому народним автомобілем за результатами продажів у 2016 році. Оптимальне співвідношення споживацьких якостей, багатого ви- бору моторів та трансмісій, а також конкурентної ціни дозволило Kia Sportage здобути звання «Кросовер року в Україні 2017». Генеральний директор ПРАТ «Івано-Франківськ-Авто» Ігор НОВІК розповів нам детальніше про переваги бренду КІА.

ФОП чи ТОВ? Що обрати?

Вибір організаційно-правової форми господарювання та системи оподаткування є важливим етапом створення прибуткового і стабільного бізнесу. Це рішення вимагає проведення порівняльного аналізу ефективності різних форм організації бізнесу, відповідності цієї форми обраним цілям і стратегії розвитку підприємства в тій чи іншій сфері діяльності. Що необхідно враховувати та пам’ятати в такій ситуації журналу «МЕГА» розповіла Оксана Шевадуцька – CAP, АССА ДипІФР, керівник аутсорсингової компанії «Ваш бухгалтер».

Українські розробники змінюють уявлення про традиційні АЗК. Інновації в сфері торгівлі нафтопродуктами. Розумні АЗК.

У той час як провідні країни світу активно обговорюють четверту промислову революцію, та не тільки обговорюють, а і творять її, більшість українських компаній, на жаль, продовжують стояти на місці, не встигаючи за стрімким розвитком інновацій у світі, відповідно, втрачаючи сотні тисяч доларів потенційної вигоди. Україна у глобальному рейтингу інноваційності Global Innovation Index у 2017 роціпосіла 50 місце.



Українські розробники змінюють уявлення про традиційні АЗК. Інновації в сфері торгівлі нафтопродуктами. Розумні АЗК.

У той час як провідні країни світу активно обговорюють четверту промислову революцію, та не тільки обговорюють, а і творять її, більшість українських компаній, на жаль, продовжують стояти на місці, не встигаючи за стрімким розвитком інновацій у світі, відповідно, втрачаючи сотні тисяч доларів потенційної вигоди. Україна у глобальному рейтингу інноваційності Global Innovation Index у 2017 роціпосіла 50 місце.

Закономірно, в рейтингуг лобальної конкурентоспроможності Global Competitiveness Index ми посіли 85 місце із 138. Водночас ми маємо чимало провідних технологічних компаній, які розробляють інноваційні ІТ-рішення та експортують їх у Європу чи Америку, працюють на аутсорсинг, тоді як їхній інтелектуальний потенціал та досвід могли би бути успішно використані на території нашої країни, розвиваючи нашу економіку. Дослідження PwC показали, що доходи компаній, які виділяють понад 25% своїх R&D-бюджетів напрограмне забезпечення, ростуть швидше, ніж у ключових конкурентів, які виділяють на це меншу частину бюджетів розвитку.

Сьогодні поговоримо із розробниками компанії[bvblogic], яка вже близько 10 років працює над створенням інноваційних рішень для компаній із різних галузей бізнесу. Однією з ключових сфер бізнесу, в яких компанія є експертом, є торгівля нафтопродуктами. Компанія має досвід роботи із провідними мережами АЗК в Україні, а також напрацьовані дослідження в цій галузі у світі. Про інновації, які варто впровадити нашим компаніям уже сьогодні, розповідають програмісти та аналітики [bvblogic]:

“Наразі більшість наших клієнтів – іноземці. Запити та амбіції у таких компаній дуже високі, ми постійно досліджуємо ринки, вивчаємо тенденції, збираємо та генеруємо прогресивні рішення, які згодом впроваджують іноземні корпорації. Дуже шкода, що аналогічні інновації не впроваджують так само активно і у нас, в Україні, адже потенціал та перспективи просто величезні. Хочемо поділитись досвідом та розповісти про кілька цікавих напрямків розвитку для компаній нафтотрейдерів, які можуть стати в пригоді, надихнути, стимулювати до розвитку вітчизняні компанії”.

Андрій Хомин, бізнес-аналітик компанії [bvblogic]:

Реалії сьогодення диктують свої умови ведення бізнесу. Наше традиційне уявлення про АЗК стає неактуальним. Сьогодні АЗК – це не просто місце, де можна заправити пальним бак свого авто.Навіть більше, очевидно, у майбутньому зі збільшенням кількості електрокарів пальне відійде взагалі на задній план. Сьогодні АЗК – це місце приємного та корисного проведення часу, де з’являється перспектива запропонувати клієнту більше різних послуг, товарів та можливостей. Пальне може змінюватись, зникати, проте люди ніколи не припинять пити каву та харчуватись. Уже зараз у західних країнах дохід від непаливної складової АЗК часто становить більше 50%. Поглянемо хоча б на корпорацію Shell – одного із світових лідерів галузі. Продуктово-ресторанний бізнес став узагалі основною складовою доходів компанії.

"People'sneedforconvenienceretailismorefrequentthantheircar’sneedforfuel”.

Istvan Kapitany, head of retail for Shell.

Отже, пропонуємо розглянути 7 основних напрямків впровадження технологічних інновацій у діяльність вітчизняних АЗК.

  1. Розумні програми лояльності. В умовах суворої конкуренції дуже важливо здобути лояльність клієнта та утримати її. Доволі ефективними є такі сервіси, як розумний навігатор Navizor, що є продуктом компанії [bvblogic] і уже знайомий тисячам українських водіїв як сервіс побудови оптимальних маршрутів з урахуванням якості дорожнього покриття. Він також володіє інтегрованою програмою лояльності. Сервіс дає можливість робити персоналізовані пропозиції водіям у потрібний час у потрібному місці. Скажімо, водій запланував маршрут із Києва до курорту «Буковель» – дорога далека, зазвичай за 2-3 години водії роблять зупинки для перепочинку, споживання кави чи прийому їжі. Ще під час руху за маршрутом, при наближенні до заправки-партнера, Navizor надсилає спеціальні пропозиції для водія, знаючи його вподобання заздалегідь: наприклад, любить він каву чи надає перевагу прохолодним напоям. Навігатор повідомляє водія про те, що саме зараз на нього чекає улюблений напій у подарунок. Такий підхід дає можливість АЗК тісніше взаємодіяти з цільовою аудиторією – водіями, краще розуміти їхні потреби і робити персоналізовані пропозиції. Клієнт отримує бонус та турботу, а компанія – додаткові продажі та лояльність клієнта. Крім того, користувач може легко побачити перелік партнерських АЗК, які розташовані поблизу його місцезнаходження, відстань до них у кілометрах та у хвилинах їзди, наявність певних послуг на цих АЗК (мийки автомобіля, послуг техобслуговування чи доступність конкретного виду палива) тощо.
  2. Ще одне рішення – smart keychain(«розумні брелоки»), інтегровані з мобільним додатком. Система, що розташована на АЗК, фіксує перебування клієнта в безпосередній близькості, дає можливість підраховувати кількість відвідувань АЗК для накопичення бонусів згідно з програмами лояльності. Розпізнавальний пристрій з’єднується зі смартфоном через bluetooth і надсилає особливі індивідуальні пропозиції клієнту відповідно до його уподобань. «Розумний брелок» може забезпечувати і низку додаткових надзвичайно корисних функцій – мобільний додаток відправляє нагадування, коли користувач віддаляється від ключів (це мінімізує ризик загубити ключі від автомобіля). Також розробляється функція «Знайти ключ» – при натисканні цієї кнопки «кейчейн» почне видавати звуковий сигнал. Якщо ключі занадто далеко, то додаток покаже їхнє останнє місцезнаходження. Функція працює і в зворотному напрямку, дозволяючи знайти телефон за допомогою «кейчейна». В основі реалізації цього функціоналу лежить технологія мікронавігаціїi Beacon та ідентифікації RFID, а втілення відбувається за допомогою пристроїв, які за розміром нагадують невелику монету.
  3. Цифрові меню для компаній, що готують їжу.Розробка електронного меню надає користувачу можливість легко та швидко зробити замовлення бажаних страв, відображаючи перелік наявних із їхніми цінами, складниками та можливістю заміни останніх, навіть міксуючи бажані компоненти кожної страви, та миттєво змінюючи час приготування. У цьому допомагає застосування зручної та звичної для користувача технології drag&drop. До речі, така функція може бути вкрай корисною не лише для АЗК, а й для ресторанів швидкого харчування та інших схожих бізнесів.
  4. Розумні закупки та аналітичні системи. Компанії, що мають складову роздрібного продажу додаткових товарів, а надто ті, які займаються приготуванням їжі, стикаються із серйозною проблемою оптимізації закупівлі товарів та продукції. Більшість приміщень АЗК доволі невеликі та мають обмежені можливості складування. Для приготування їжі важливо мати в розпорядженні найсвіжіші продукти в оптимальній кількості, щоб не виникало ні нестачі, ні псування надлишків. Тут на допомогу приходять розумні ERP-системи, які дозволяють автоматизувати управління ресурсами підприємства та правильно планувати закупівлі. Такі системи аналізують середні потреби в різноманітних ресурсах та сповіщають адміністрацію про необхідність до замовлення певних товарів або навіть автоматично формують замовлення. Також системи передбачають аналіз поведінки та вподобань споживачів для прийняття ефективних управлінських рішень.
  5. Дистанційні покупки. У сучасному світі всі постійно поспішають, і кожна секунда є дорогою та важливою. Сучасні інноваційні мобільні додатки дають можливість здійснювати попередні замовлення, суттєво економлячи час на простоюванні в чергах, виборі товарів із полиць чи вітрин. Перелік товарів разом із вказаними цінами, характеристиками та актуальною інформацією щодо наявності розміщується в мобільному додатку. Користувач має свій віртуальний кошик, який може попередньо наповнити ще в дорозі, а також миттєво оплатити покупку із застосуванням інтегрованої банківської карти. Готове замовлення збирають та запаковують ще до прибуття клієнта на АЗК та просто видають без необхідності очікування на нього. Також можлива реалізація додаткового функціоналу, наприклад, миттєвий переказ коштів між рахунками користувачів. Здійснюється прив’язка додатка до соціальних мереж із можливістю ділитись з друзями вподобаними товарами та послугами. Здавалось би, дрібниця, проте насправді дуже важливий фактор. Адже, згідно з дослідженнями Buzz Media, 65 % людей піддаються впливові думки своїх друзів при обранні товару, який вони збираються купити.
  6. Безготівкові рішення. Світ змінюється неймовірно швидко. Електрокари, безпілотні автомобілі… Ймовірно, заправки майбутнього будуть обходитись узагалі без операторів, а всі процеси буде роботизовано. Хоча все це ще в майбутньому, але сьогодні провідні нафтові компанії уже відходять від звичного процесу заправки завдяки впровадженню безготівкових розрахунків. Убільшості закордонних компаній уже давно запроваджено систему розрахунку карткою безпосередньо біля колонки, без потреби іти до каси. Зараз технології пішли ще далі. Завдяки сучасним мобільним додаткам не потрібна готівка чи навіть банківська картка, а часом навіть немає необхідності виходити зі свого авто, щоб заправити машину. Все, що потрібно – це телефон із встановленим мобільним додатком. Це здійснюється завдяки нанесенню QR-кодів безпосередньо на колонки. Користувач із застосуванням виключно свого смартфона сканує код, обирає кількість літрів чи суму, на яку потрібно заправитись, необхідна сума списується з рахунку, оплата зараховується, працівник АЗК вставляє пістолет, система ідентифікує вид пального та відбувається процес подачі палива.
  7. Розумне обладнання. З приєднанням великої кількості супутніх товарів та послуг виникає проблема надмірної кількості завдань, що постають перед персоналом АЗК. Ускладнюється процес контролю за оптимальною роботою обладнання та тим, наскільки якісно виконує персонал усі необхідні функції. Сучасні інформаційні системи дозволяють проводити моніторинг температури та вологості на полицях, у холодильниках, щоб уникнути щорічних багатомільйонних витрат на списання продукції, що вийшла із придатного стану. Параметри можна не лише відстежувати, але й дистанційно керувати ними. Тільки уявіть, ви можете перевірити температуру всередині кожного холодильника, перебуваючи на відстані багатьох кілометрів від АЗК, та скоригувати температурний режим лише із застосуванням свого смартфона. Не менш важливим є управління кавовими машинами чи іншим обладнанням АЗК.

Відстеження кавоварок та дистанційне керування підключеними пристроями – новий напрямок, який активно розвивається у світі. Оскільки в Європі 25-30% від всього прибутку від супутніх бізнесів становить реалізація гарячих напоїв, цьому напрямку приділяють особливу увагу. На жаль, у нашій країні розумні технології поки не застосовують настільки часто. Дуже інформативно відстежувати, скільки чашок кави продано, аналізувати попит, вподобання клієнтів, а також отримувати корисні сповіщення чи попередження про те, що потрібно, скажімо, почистити фільтр, провести профілактичний ремонт або ж просто засипати каву вкавомашину тощо.

Цей перелік ідей може бути доповнено ще чималою кількістю рішень, залежно від специфіки кожної індивідуальної компанії. Ці рішення допоможуть вітчизняним АЗК працювати на рівні із світовими, здобувати лояльність клієнтів, автоматизувати рутинні процеси, створювати додаткові зручності для користувачів та застосовувати індивідуальний підхід, уникати зайвих витрат та ризиків і зміцнювати свою успішність. Український бізнес має величезний потенціал, який повинен розкритись, і ми впевнені, що це відбудеться вже зовсім скоро завдяки співпраці з технологічними компаніями-інноваторами.

 

 










ПОШУК ПО ДАТІ