IНТЕРВ'Ю СТАТТI ЕКСПЕРТИ ПОДІЇ ДЛЯ БІЗНЕСУ КОНТАКТИ
MEGA

МАУ. Під крилом мрії. Підсумки 2017 року
"За результатами першого кварталу 2017 року аеропорти України значно наростили пасажиропотік. Не винятком є і міжнародний аеропорт «Івано-Франківськ». Як відомо, у травні 2010 року аеропорт був переданий у концесію ТОВ «Скорзонера», що на мою думку дозволило йому пережити важкі часи та зберегти статус міжнародного. Наявність в ІваноФранківську робочого аеропорту, який в подальшому буде тільки розвиватися має велике значення, Івано-Франківськ – місто значних туристичних можливостей, а повітряні ворота, роблять його відкритим для всього світу. Також аеропорт з міжнародним сполученням сприяє залученню іноземних інвесторів, що також відіграє важливу роль для розвитку регіону в цілому" - Денис Лукачович, регіональний менеджер Департаменту з продажу в Україні авіакомпанії МАУ.
МАГІЧНА ГУЦУЛЯНДІЯ

Про вплив світових трендів на створення нових туристичних продуктів Яремчанщини розповідає керівник групи компаній туристичного сервісу «100 стежин» Сергій ВОЛОШИН.

Івано-Франківськ – місто для бізнесу. Рейтинги та досягнення міста

Для кожної людини рідне місто, в якому ми народилися,  працюємо, у якому проходить наше життя, – найкращеВ даний час у Івано-Франківську проживає понад чверть мільйона мешканців. У сьогоднішньому глобалізованому світі час не стоїть на місці, тому, яким же є місто Франкове порівняно з іншими обласними центрами України, чи йде воно в ногу з часом, чи не загубилося на периферії суспільного розвитку і яким може стати завтра? Ми маємо слушну нагоду поспілкуватися з Оленою Блінніковою, очільником Головного управління статистики в Івано-Франківській області, установи, яка володіє багатогранною інформацією щодо показників розвитку економіки та соціальної сфери як  регіону, його територіальних складових, так і країни в цілому. Олена Бліннікова є постійним членом робочої групи облдержадміністрації з підготовки програми соціально-економічного та культурного розвитку областіщо визначає наш подальший поступ вперед, а це і підвищення рівня та якості життя населення, конкурентоспроможності сфери виробництва та послуг, ефективності управління життєдіяльністю. 

НАША АМБІЦІЯ - ФОРМУВАТИ МАЙБУТНЄ

«Молоді люди ідуть звідси, і якщо ми не придумаємо якісь стримуючі фактори і не запропонуємо їм, як реалізувати себе на місці, то будемо ще більше відставати в розвитку від інших міст» - Юрій ФИЛЮК, підприємець-ресторатор, керівник компанії «23 ресторани», співзасновник платформи «Тепле Місто» про нові проекти на міжнародному рівні та перспективи Івано-Франківська.

ЛІДЕР УКРАЇНСЬКОГО РИНКУ: «КАРПАТСМОЛИ»

В м. Калуші на Івано-Франківщині є сучасне високотехнологічне підприємство «КАРПАТСМОЛИ», яке спеціалізується на виготовленні карбамідо-формальдегідних та меламінових смол, що «в’яжуть» плити типу OSB, деревостружкові, деревоволокнисті плити й фанеру різної щільності, які ми використовуємо як у меблевій промисловості, так і у широкому спектрі внутрішніх та зовнішніх робіт під час ремонту.

Історія успіху. Принципи лідерів

Історія успіху. Принципи лідерів

Компанія «Насосенергопром» на ринку насосного обладнання України з 1994 року.
За цей час вона стала лідером галузі і працює під власною торговою маркою «NEP».
Засновник та директор підприємства ГЕННАДІЙ ЯКУБОВСЬКИЙ констатує, що чесність в бізнесі, постійна мотивація працівників, запровадження новітніх міжнародних технологій та постійне вдосконалення - це і є секрет успіху!

  • Компанія «Насосенергопром» на ринку насосного обладнання України вже 24 роки. Свою продукцію ви реалізуєте на всій території держави.Чим унікальний цей товар ніж інші аналогічні конкурентні пропозиції?

Ми ті, хто постачає воду завдяки насосам: і в кожну оселю, і на великі підприємства. Без світла й газу можна деякий час прожити, а без води - ні. В той час, 24 роки тому, я заповнив цю  нішу. Ми були у Франківську єдині  і єдині залишаємося досі. Ми спрямовані на промислову групу: насоси постачаємо на водоканали, теплокомуненерго, школи,садочки, заводи  і підприємства різних форм власності. Розпочну з того, що  у нас є широкий перелік обладнання. Раніше працювали з вітчизняними підприємствами та з виробниками країн СНД. А з 2015 року почали працювати з імпортною групою. Ми також ті, котрі перші почали постачати насоси іноземного виробництва для українських споживачів.

Зараз  працюємо уже під власним брендом, самі робимо збір, комплектуємо, надаємо сервісне обслуговування і самі доставляємо. У нас є свій автопарк, то ж ми самі привозимо нашим клієнтам товар  умежах України.

Ми вже як виробники :робимо замовлення   ідля нас виготовляють обладнання. Унікальність товару - це те,що насоси ідентичні до іноземного виробника, але збираємо ми самі під нашим брендом, і вони дешевші.

  • Які великі компанії в числі ваших клієнтів?

Ми входимо в  Асоціацію водоканалів України. Загалом, у державі 1400 водоканалів, 200 з них - це крупні підприємства. З великих  компаній нашими клієнтами були  "Криворіжсталь", автозаправки WOG, шахти, компанії  групи «Приват» та ін. Я якось для себе аналізував:  якщо б додати всі насоси,  які ми реалізували, то ми вже перекачали  маленьке  Азовське море.

  • Ваша компанія пережила кілька економічних криз в Україні. Ви вже особисто можете давати майстер-класи молодим підприємцям, як пережити ту чи іншу чергову кризу вдержаві. З якими проблемами найчастіше стикається український бізнес зараз?

Найбільша проблема, з якою усі стикнулися, це - кадровий голод. У зв'язку із зубожінням населення і з безвізом, багато спеціалістів поїхало працювати за кордон. Безвіз-це, як клапан в насососі, який просто спускає напругу. Але нестача кадрів - це велика проблема. Бракує кваліфікованих працівників - вони стали дуже цінні. Ми  зараз шукаємо  кваліфікованих менеджерів зі збуту,  і це не так легко вдається.

Працівники мають зрозуміти, що за кордоном їм прийдеться працювати у два рази більше, ніж  в Україні, жити угуртожитках,часто  без вихідних, тяжко працюючи зранку до вечора. Тут ніхто не готовий так працювати. Я кажу: якби ви працювали в Україні так, як за кордоном,  без вихідних і по 16 годин, то заробітну плату мали б більшу. Зараз така дивна тенденція: люди їдуть, працюють там три –чотири місяці, а потім цілий рік нічого не роблять. Брак кадрів дуже небезпечна для бізнесу проблема.

  • Чи можливо проблему кадрів вирішити на локальному рівні чи вона глибша і в компетенції загальнодержавного, а то й міжнародного рівня?

Я думаю, цю проблему вирішити просто. Найпростіше - це стабілізація вітчизняної валюти. Якщо гривня почне укріплятися і курс долара стане 13-ть гривень,  то всі зарплати (для прикладу, як є в Польщі 8-9 тис. )  вирівняються, то українцям   не буде потреби їхати в Польщу, і вони почнуть повертатися звідти. Все в руках Парламенту, Уряду,Нацбанку. Наразі, гривня-найбільш недооцінена валюта  усвіті.

  • Уряд змушує піднімати мінімальні заробітні плати…

Це на добре вийде. Бо зараз зарплати піднімуть, поміняється влада, гривня зміцниться. Люди повернуться в Україну. Наберуться досвіду і  зрозуміють, що таке справжня робота. Для власників бізнесу це теж корисно, бо візьмуть приклад з іноземних партнерів і почнуть впроваджувати іноземний досвід ведення бізнесу.

  • Багато спеціалістів працюють у вас ще з початку створення компанії. Які ви робите кроки, щоби працівники залишалися працювати у вашій компанії  і не їхали закордон?

Я завжди був соціальний і завжди стараюся людям створити комфортні умови - для мене це є пріоритетом завжди. На виробництві ми встановили велику альтанку- просто, щоб працівники могли відпочити  іпопити каву. Аще ми спеціально встановили тринажерний зал  ікухню. Крім цього, проводимо навчання, тренінги.  Бо я особисто процес навчання працівників хочу покращити. Найближчим часом  ми переїжджаємо вновий офіс -  там все нове . Крім нових дизайнерських речей і нового приміщення , я хочу, щоб  у нас був новий підхід до роботи . Так справді,  в мене багато працівників, які зі мною від  початку створення підприємства, і вони стали начальниками відділу.  А я як був  директором, так ідо тепер ним залишився-  ніякого кар’єрного росту. Це ятак жартую з працівниками. Постійно намагаюся мотивувати їх до росту та самовдосконалення.

  • Компанія « Насосенергопром» на конкурсі  «Тріумф-2017» отримала звання-  інноваційне підприємство року.  Які нові технології ви запровадили?

Підприємства, які працюють в теперішніх умовах –це вже інновація)). Якщо воно облаштоване новітніми технічними засобами, то це вже справді трендові інновації. У нас була комісія конкурсу, яка все оглядала і оцінювала. Ми дуже часто беремо  участь в різноманітних міжнародних виставках і стараємося йти  в ногу з часом, запроваджувати світові підходи в бізнесі.  Я часто їжджу за кордон і привожу звідти нові штуки, запроваджую тут у нас на підприємстві. Наприклад, наші насоси -  це радянська група, яка не є енергоефективною: вона  споживає 160 кіловат. А ось  аналогічна іноземна - менше в половину. Це важливо, бо тепер є такі комп’ютерні програми,  які економлять енергію: так проектують, що, до прикладу, влітку подають  воду так мудро, що значно скорочує використання і енергії, і роботи.  Ці технології економлять надзвичайно великі кошти!!!20 % енергії світу іде на роботу насосів -витрати колосальні!!

  • Ви вже давно ведете бізнес і маєте справу з іноземними партнерами. З якими проблемами ви зіткнулися зараз? Легше чи важче вести бізнес у зв'язку з Євроінтеграцією вітчизняного бізнесу?

Зараз працюємо над тим, щоб самостійно виходити на європейські ринки. Я планував відкрити офіс у Польщі - з логістичної точки зору зручно. А   у мене трішки польське походження –мій дідо був поляком , тому з ним ми спілкуємося майже  однією мовою. Ментально і фізично Західна Україна була ближчою до Європи. Але  у зв'язку з новим конфліктом з  Польщею, їхньою недружелюбністю і страхами до українського бізнесу  - цей напрямок роботи призупинив.

По-друге, ми вже давно працюємо з іноземцями:купляємо  у них сировину. Вся наша продукція стандартизована під радянські вимоги. Можливо, ці стандарти підійдуть  для ринків Азії і для Східної Європи. Стандартизація  вимагає багато затрат і коштів,  ічасу.  Бо в Європі принципово нові підходи, ніж  унас. В радянському стандарті закладалося у 5-6 разів більше металу,ніж потрібно. З  таким запасом металу японці купляли один радянський станок  і з нього робили три. Не так все погано було в колишніх стандартах.

  • Які ваші особисті бізнес-принципи в роботі?

У 90-х роках  я працював з батьком на підприємстві в Тернополі.  Мій тато в минулому був директором заводу. Я був його правою рукою. Приходив до нього  і дивився, як він працює. І тоді  мріяв стати керівником вже  свого власного підприємства.  В результаті, так і сталося. Я заснував своє підприємство у 1994 році. Зрозумів ще тоді в дитинстві: в бізнесі треба бути порядним ічесним. Як кажуть:«спочатку  працюєш на авторитет, потім авторитет працює на тебе.» Це основне. В бізнес-спілкуванні навіть натяку не може бути про те,  щоби схитрити. Люди  все бачать й інтуїтивно відчувають хитрість чи підлість, чи якісь підкилимні ігри.  В менеє клієнти, з якими я працюю по 20 років; це говорить про те, що чесність - запорука успіху.

  • У вас в офісі досить багато книг. Яку бізнес-літературу читаєте?І яку рекомендуєте читати підприємцям чи персоналу?

Колись я багато читав.  Зараз вже сам якусь книгу можу написати.Колись прочитав Дейла Карнегі і його безцінні поради, які, на перший погляд, звучать дуже спрощено.  Але в мене тоді дійсно відкрилися  очі і почав по - новому дивитися на все. Карнегі длямене - як перший вчитель!

 

 Мар’яна ЦИМБАЛЮК

 








ПОШУК ПО ДАТІ